[v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak mocy

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
infmoto
Posty: 6
Rejestracja: 29 wrz 2017, o 15:41
Model: V40
Silnik: 1.9 dCI D4192T3
moc: 115KM
Rocznik: 2001
wiek: 30
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Konrad

[v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak mocy

Post autor: infmoto » 28 lis 2017, o 21:36

Witam wszystkich
Przy temperaturze otoczenia poniżej 5st. C. na zimnym silniku samochód nie ma mocy (latem problem nie wsytępuje).
Przy ruszaniu na pierwszym biegu, pedał w podłogę auto do 20km/h rozpędza się ponad 20 sekund..., wrzucam 2 bieg i więcej jak 30km/h nie udało mi się rozwinąć.

Wciskałem w między czasie sprzęgło, żeby obroty wykręcić powyżej 3-3,5tys i ponownie załączyć 1 bieg - pomaga auto rozpędzam do 20km/h 15 sekund :?

Objaw zaczyna powoli ustępować jak silnik zaczyna łapać temperaturę (po przejechaniu 700m), a pełną sprawność odzyskuje po pełnym rozgrzaniu (po przejechaniu ok 1000m). Na ciepłym silniku auto jest w pełni sprawne i zrywne (jak na 115km).

Auto zawsze tankowane zwykłym ON na Orlenie albo Shellu. Postanowiłem zatankować Shell V-POWER DIESEL, ale nic nie dało.

Wymieniłem:
- filtr paliwa (odessałem resztki paliwa)
- filtr powietrza (stary był w dobrym stanie)

Samochód był podłączony pod dwa komputery. W pierwszym warsztacie komputer był podłączany na ciepłym silniku i "niby zero błędów". Kazali zostawić na noc, żeby sprawdzić na zimnym.

Pojechałem do innego warsztatu, sprawdzili po kilku godzinach postoju na zimnym silniku - komputer "niby" wykazał kilka błędów m.in. na świecach żarowych. Wymienili świece żarowe, które oczywiście nie rozwiązały problemu.

Mówili coś o błędach chyba na czujniku ciśnienia albo temperatury. Wydruku z komputera nie dostałem, chcieli żebym zostawił auto na kilka dni bez podania wyceny robocizny i gwarancji naprawy, więc zabrałem auto.

Czy ktoś ma jakieś pomysły w czym może być problem lub miał podobny przypadek ?

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: RIPPER » 28 lis 2017, o 21:45

Ropniaki to nie moja działka

ale objawy wskazują na zły dobór mieszanki od temperatury jak czujniki temp i ew przepływka jeśli jest ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: ELI » 28 lis 2017, o 21:49

zobacz jak smok w baku wygląda, czy przypadkiem nie ma mułu

v40-s40-czyszczenie-smoka-i-zbiornika-p ... ie%20smoka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: RIPPER » 28 lis 2017, o 21:54

ale na ciepłym jedzie ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
infmoto
Posty: 6
Rejestracja: 29 wrz 2017, o 15:41
Model: V40
Silnik: 1.9 dCI D4192T3
moc: 115KM
Rocznik: 2001
wiek: 30
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Konrad

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: infmoto » 28 lis 2017, o 22:17

Problem występuje tylko na zimnym silniku przy temperaturze powietrza poniżej 5st. C.
Latem problem nie występuje, auto zaraz po odpaleniu bardzo dobrze przyśpiesza.

Diesel to też nie jest moja mocna strona (pierwszy mój diesel).

Znajomy odłączył mi płaską kostkę w pobliży filtru paliwa (nie wiem do czego służy) na 2 dni, jednak problem dalej występuje.

Dodam może jeszcze jeden fakt. Dwa miesiące temu, na rezerwie zatankowałem paliwo na Orlenie w mniejszej miejscowości. Następnego dnia rano przejechałem 15km, postawiłem auto na 40min i później nie moglem zapalić - rozrusznikiem kręciłem 5 razy po 5 sekund i nic. Spróbowałem później popołudniu i auto odpaliło za 3 razem. Później przez kilka dni auto odpalało za 2-3 razem na zimnym silniku i za 1 razem na ciepłym silniku. Dodatkowo na 2 biegu przy pedale w podłodze przy 4000rpm i 4 biegu i 4000rpm silnik gasł. Wyjeździłem paliwo, zatankowałem na Orlenie w mieście i problem ustał.

Myślałem, że obecny brak mocny na zimnym silniku jest spowodowane powyższym, ale właściciel auto powiedział że miał takie problemy już wcześniej. Autem jeżdżę od lata 2017r.

Poczytam o smoku i postaram się go wyczyścić.

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: GregoR. » 28 lis 2017, o 22:21

Z racji tego że masz turbine ze zmienną geometrią warto by sprawdzić sterowanie kierowcą na zimmym silniku czy sie nie zacina.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: NoViK » 28 lis 2017, o 22:47

W sobotę o 20 zapewne będzie spot na parkingu w galerii Białej. Mogę wziąć kompa (nie VIDA) i zobaczyć co tam wykaże. Ale jak dla mnie to może być zacinający się EGR. Stąd brak mocy i problemy z odpalaniem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: ELI » 28 lis 2017, o 23:15

NoViK, dobrze prawi o EGR

Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: siowiczek1 » 28 lis 2017, o 23:50

poczytaj mój temat u mnie padł wtrysk, jakby co mam części kupione na zapas

Awatar użytkownika
docencik
Turysta
Posty: 24
Rejestracja: 8 sie 2015, o 11:22
Model: S40
Silnik: B4204T2
moc: 165
Rocznik: 2000
wiek: 36
Skąd jesteś?: pomorskie
imię: Andrzej

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: docencik » 29 lis 2017, o 11:09

Zapytajcie kiedyś mechanika od diesli czy egr ma wpływ na rozruch zimnego silnika to się poranną kawą udławi :laughingneqw: Zaprowadź go do SPECA co tylko diesle robi. To może być nawet głupi twardniejący plastikowy przewód gdzie w niskiej temperaturze puszcza powietrze do układu paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”