[v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak mocy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 wrz 2017, o 15:41
- Model: V40
- Silnik: 1.9 dCI D4192T3
- moc: 115KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Konrad
[v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak mocy
Witam wszystkich
Przy temperaturze otoczenia poniżej 5st. C. na zimnym silniku samochód nie ma mocy (latem problem nie wsytępuje).
Przy ruszaniu na pierwszym biegu, pedał w podłogę auto do 20km/h rozpędza się ponad 20 sekund..., wrzucam 2 bieg i więcej jak 30km/h nie udało mi się rozwinąć.
Wciskałem w między czasie sprzęgło, żeby obroty wykręcić powyżej 3-3,5tys i ponownie załączyć 1 bieg - pomaga auto rozpędzam do 20km/h 15 sekund
Objaw zaczyna powoli ustępować jak silnik zaczyna łapać temperaturę (po przejechaniu 700m), a pełną sprawność odzyskuje po pełnym rozgrzaniu (po przejechaniu ok 1000m). Na ciepłym silniku auto jest w pełni sprawne i zrywne (jak na 115km).
Auto zawsze tankowane zwykłym ON na Orlenie albo Shellu. Postanowiłem zatankować Shell V-POWER DIESEL, ale nic nie dało.
Wymieniłem:
- filtr paliwa (odessałem resztki paliwa)
- filtr powietrza (stary był w dobrym stanie)
Samochód był podłączony pod dwa komputery. W pierwszym warsztacie komputer był podłączany na ciepłym silniku i "niby zero błędów". Kazali zostawić na noc, żeby sprawdzić na zimnym.
Pojechałem do innego warsztatu, sprawdzili po kilku godzinach postoju na zimnym silniku - komputer "niby" wykazał kilka błędów m.in. na świecach żarowych. Wymienili świece żarowe, które oczywiście nie rozwiązały problemu.
Mówili coś o błędach chyba na czujniku ciśnienia albo temperatury. Wydruku z komputera nie dostałem, chcieli żebym zostawił auto na kilka dni bez podania wyceny robocizny i gwarancji naprawy, więc zabrałem auto.
Czy ktoś ma jakieś pomysły w czym może być problem lub miał podobny przypadek ?
Przy temperaturze otoczenia poniżej 5st. C. na zimnym silniku samochód nie ma mocy (latem problem nie wsytępuje).
Przy ruszaniu na pierwszym biegu, pedał w podłogę auto do 20km/h rozpędza się ponad 20 sekund..., wrzucam 2 bieg i więcej jak 30km/h nie udało mi się rozwinąć.
Wciskałem w między czasie sprzęgło, żeby obroty wykręcić powyżej 3-3,5tys i ponownie załączyć 1 bieg - pomaga auto rozpędzam do 20km/h 15 sekund
Objaw zaczyna powoli ustępować jak silnik zaczyna łapać temperaturę (po przejechaniu 700m), a pełną sprawność odzyskuje po pełnym rozgrzaniu (po przejechaniu ok 1000m). Na ciepłym silniku auto jest w pełni sprawne i zrywne (jak na 115km).
Auto zawsze tankowane zwykłym ON na Orlenie albo Shellu. Postanowiłem zatankować Shell V-POWER DIESEL, ale nic nie dało.
Wymieniłem:
- filtr paliwa (odessałem resztki paliwa)
- filtr powietrza (stary był w dobrym stanie)
Samochód był podłączony pod dwa komputery. W pierwszym warsztacie komputer był podłączany na ciepłym silniku i "niby zero błędów". Kazali zostawić na noc, żeby sprawdzić na zimnym.
Pojechałem do innego warsztatu, sprawdzili po kilku godzinach postoju na zimnym silniku - komputer "niby" wykazał kilka błędów m.in. na świecach żarowych. Wymienili świece żarowe, które oczywiście nie rozwiązały problemu.
Mówili coś o błędach chyba na czujniku ciśnienia albo temperatury. Wydruku z komputera nie dostałem, chcieli żebym zostawił auto na kilka dni bez podania wyceny robocizny i gwarancji naprawy, więc zabrałem auto.
Czy ktoś ma jakieś pomysły w czym może być problem lub miał podobny przypadek ?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m
Ropniaki to nie moja działka
ale objawy wskazują na zły dobór mieszanki od temperatury jak czujniki temp i ew przepływka jeśli jest ?
ale objawy wskazują na zły dobór mieszanki od temperatury jak czujniki temp i ew przepływka jeśli jest ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m
zobacz jak smok w baku wygląda, czy przypadkiem nie ma mułu
v40-s40-czyszczenie-smoka-i-zbiornika-p ... ie%20smoka" onclick="window.open(this.href);return false;
v40-s40-czyszczenie-smoka-i-zbiornika-p ... ie%20smoka" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m
ale na ciepłym jedzie ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 wrz 2017, o 15:41
- Model: V40
- Silnik: 1.9 dCI D4192T3
- moc: 115KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Konrad
Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m
Problem występuje tylko na zimnym silniku przy temperaturze powietrza poniżej 5st. C.
Latem problem nie występuje, auto zaraz po odpaleniu bardzo dobrze przyśpiesza.
Diesel to też nie jest moja mocna strona (pierwszy mój diesel).
Znajomy odłączył mi płaską kostkę w pobliży filtru paliwa (nie wiem do czego służy) na 2 dni, jednak problem dalej występuje.
Dodam może jeszcze jeden fakt. Dwa miesiące temu, na rezerwie zatankowałem paliwo na Orlenie w mniejszej miejscowości. Następnego dnia rano przejechałem 15km, postawiłem auto na 40min i później nie moglem zapalić - rozrusznikiem kręciłem 5 razy po 5 sekund i nic. Spróbowałem później popołudniu i auto odpaliło za 3 razem. Później przez kilka dni auto odpalało za 2-3 razem na zimnym silniku i za 1 razem na ciepłym silniku. Dodatkowo na 2 biegu przy pedale w podłodze przy 4000rpm i 4 biegu i 4000rpm silnik gasł. Wyjeździłem paliwo, zatankowałem na Orlenie w mieście i problem ustał.
Myślałem, że obecny brak mocny na zimnym silniku jest spowodowane powyższym, ale właściciel auto powiedział że miał takie problemy już wcześniej. Autem jeżdżę od lata 2017r.
Poczytam o smoku i postaram się go wyczyścić.
Latem problem nie występuje, auto zaraz po odpaleniu bardzo dobrze przyśpiesza.
Diesel to też nie jest moja mocna strona (pierwszy mój diesel).
Znajomy odłączył mi płaską kostkę w pobliży filtru paliwa (nie wiem do czego służy) na 2 dni, jednak problem dalej występuje.
Dodam może jeszcze jeden fakt. Dwa miesiące temu, na rezerwie zatankowałem paliwo na Orlenie w mniejszej miejscowości. Następnego dnia rano przejechałem 15km, postawiłem auto na 40min i później nie moglem zapalić - rozrusznikiem kręciłem 5 razy po 5 sekund i nic. Spróbowałem później popołudniu i auto odpaliło za 3 razem. Później przez kilka dni auto odpalało za 2-3 razem na zimnym silniku i za 1 razem na ciepłym silniku. Dodatkowo na 2 biegu przy pedale w podłodze przy 4000rpm i 4 biegu i 4000rpm silnik gasł. Wyjeździłem paliwo, zatankowałem na Orlenie w mieście i problem ustał.
Myślałem, że obecny brak mocny na zimnym silniku jest spowodowane powyższym, ale właściciel auto powiedział że miał takie problemy już wcześniej. Autem jeżdżę od lata 2017r.
Poczytam o smoku i postaram się go wyczyścić.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5651
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m
Z racji tego że masz turbine ze zmienną geometrią warto by sprawdzić sterowanie kierowcą na zimmym silniku czy sie nie zacina.
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m
W sobotę o 20 zapewne będzie spot na parkingu w galerii Białej. Mogę wziąć kompa (nie VIDA) i zobaczyć co tam wykaże. Ale jak dla mnie to może być zacinający się EGR. Stąd brak mocy i problemy z odpalaniem.
-
- Debeściak
- Posty: 602
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
- Model: V40
- Silnik: 1.9DCI 102KM
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: jestem
- imię: mariusz
Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m
poczytaj mój temat u mnie padł wtrysk, jakby co mam części kupione na zapas
-
- Turysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 8 sie 2015, o 11:22
- Model: S40
- Silnik: B4204T2
- moc: 165
- Rocznik: 2000
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: pomorskie
- imię: Andrzej
Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m
Zapytajcie kiedyś mechanika od diesli czy egr ma wpływ na rozruch zimnego silnika to się poranną kawą udławi Zaprowadź go do SPECA co tylko diesle robi. To może być nawet głupi twardniejący plastikowy przewód gdzie w niskiej temperaturze puszcza powietrze do układu paliwa.