[v40 1.8 1996r] Wahacze i ciśnienie kół

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
jankojan
Zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: 13 mar 2014, o 15:39
Model: v40
Silnik: 18
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: wawa
imię: jan

[v40 1.8 1996r] Wahacze i ciśnienie kół

Post autor: jankojan » 15 mar 2014, o 10:44

Co ile wymieniacie u siebie wahacze, sworznie, gałki i drązki. Bo moje sworznie juz stukają po 10kkm.

Jakie powinno byc cisnienie kół? 2,2 i 2,0 bar? i 2,4 przy full ladunku? Wg mnie to za mało nawet przy 2,4 i 2,4 opony (najbardziej przednie) wyglądają jak nienapompowane.
opony mam 195/55/15 i na słubku zalecają od 2,2 i 2,0 do 2,4 bar.
Dlaczego instrukcja ściągnięta z internetu podaje max ciśnienie na poziomie 2,3 i jest tam ciśnienie do prędkości mniejszych i autostradowych (wieksze) 2,3 i ,2,1. A moja instrukcja podaje ciśnienie max 2,4. Te liczby powiny być raczej stałe a nie zmieniać się z każdym egzemplarzem instrukcji.
I pytanie to posiadaczy junkersów czy na tylnej osi podnosicie ciśnienie? Bo jednak wozi się dodatkowo butle i gaz w niej a to troche waży.

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [v40 1.8 1996r] Wahacze i ciśnienie kół

Post autor: Extradd » 15 mar 2014, o 10:53

Wahaczy nie wymieniam bo mają możliwość demontażu sworznia i tuleji. Co do ciśnienia to zależy od twardości gumy oraz komfortu czy stylu jazdy.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: [v40 1.8 1996r] Wahacze i ciśnienie kół

Post autor: qdlaty » 15 mar 2014, o 10:57

Ja pompuję 2,2 zarówno w zimówkę 195/55 R15 jak i lato 205/50 R16 każde koło tak samo. Szczerze to nigdy się nie zastanawiałem nad tym czy do tyłu pompować więcej. Zastanawiam się natomiast nad twardszymi sprężynami, żeby mu dupa tak nie siedziała przy pełnym załadunku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
jankojan
Zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: 13 mar 2014, o 15:39
Model: v40
Silnik: 18
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: wawa
imię: jan

Re: [v40 1.8 1996r] Wahacze i ciśnienie kół

Post autor: jankojan » 15 mar 2014, o 12:17

noto co ile tuleje robicie i galki i drązki?
a słuchajcie jak chwytam kolo za 15 pietnasta i jest luz to mozliwe ze on jest na drążkach bez galek?

No i przy 2,2 nie wyglada flakowato?

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: [v40 1.8 1996r] Wahacze i ciśnienie kół

Post autor: qdlaty » 15 mar 2014, o 13:07

jankojan pisze:a słuchajcie jak chwytam kolo za 15 pietnasta i jest luz to mozliwe ze on jest na drążkach bez galek?

No i przy 2,2 nie wyglada flakowato?
jak ruszasz w pionie i masz luz to bardziej łożysko, ale to byś słyszał podczas jazdy, ciężko powiedzieć o jakim luzie mówisz, bo na kierownicy też masz delikatny.

nie nie wygląda flakowato. Jest ok.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [v40 1.8 1996r] Wahacze i ciśnienie kół

Post autor: Pyszczek » 15 mar 2014, o 13:38

2.2 lub 2.3 . nie zwracałem zbyt uwagi na to . jedzie dobrze . jak lata koło to albo swożeń wybity ( albo otwór w zwrotnicy ) albo łożysko faktycznie . ja swożnie mam jeszcze po poprzedniku a wyglądają na meeeega stare i są ok . końcówki drążków zmieniałem ale nie że były wybite tylko już lekko chodziły . łączniki staba zrobione przy zakupie . łącznie na tym ponad 10 tyś zrobione i jest cisza . w tym część trasy zrobiona na Run ON Flat 16 cali co ładnie wali po zawieszeniu .

Awatar użytkownika
jankojan
Zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: 13 mar 2014, o 15:39
Model: v40
Silnik: 18
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: wawa
imię: jan

Re: [v40 1.8 1996r] Wahacze i ciśnienie kół

Post autor: jankojan » 15 mar 2014, o 16:18

ron on flat 16 co to jest?

luz na poziomie 15:45 lewo prawo na kolach z przodu i na kierownicy lekki a powinien byc?
wg 1 mechanika drążki kier, wg 2 galki ,wg 3 maglownica

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [v40 1.8 1996r] Wahacze i ciśnienie kół

Post autor: Pyszczek » 15 mar 2014, o 17:12

w tych rocznikach magiel lubiał paść coś pamiętam . na kierownicy nie powinno być luzu . rzuć okiem pod konsolę tam gdzie idzie drążek kierownicy z przegubami i zobacz czy się kręci bez luzów , czy krzyżaki są sztywne . tam też jest połączenie teleskopowe jeden element w drugi i to też może mieć luz .

Awatar użytkownika
jankojan
Zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: 13 mar 2014, o 15:39
Model: v40
Silnik: 18
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: wawa
imię: jan

Re: [v40 1.8 1996r] Wahacze i ciśnienie kół

Post autor: jankojan » 15 mar 2014, o 17:43

drążki?

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [v40 1.8 1996r] Wahacze i ciśnienie kół

Post autor: Pyszczek » 16 mar 2014, o 08:52

mogą być drążki ale żeby je zbadać trzeba zsunąć te harmonijkowe osłony . bardziej podejrzewam przekładnię w maglu która dostała luz . w swoim walczyłem ze sporym luzem na kierownicy a był w miejscu którego bym się jakoś nie spodziewał . naprawione i nawet na oponach 205 całkiem miło się jedzie .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”