Teraz jest 19 sie 2018, o 11:01

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sie 2018, o 20:24 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2015, o 21:18
Posty: 13
Model: v40
Silnik: 2.0
moc: 163
Rocznik: 2003
wiek: 0
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Szymon
Witam

Po 4 latach odkąd odkupiłem swoje Volvo pada mi akumulator. Przed zimą chcę wymienić. Wszelkie kalkulatory pokazują, że do mojego silnika 163KM potrzeba 60-62Ah i ok 550mAh prądu rozruchowego i długość aku 242mm...
fajnie ALE ten, który mam obecnie to 77Ah 760mAh i 277mm i choć wchodzi ciasno - to się mieści w stopie.

i teraz pytanie do Was:
biorąc pod uwagę, że przeprowadziłem się na wieś, na Mazury (gdzie zimy są ostre) i auto raczej będzie stało w zimie pod chmurką - może warto kupić znów akumulator o większej pojemności i większym prądzie - tak żeby po kilku dniach stania na mrozie jednak zakręcił tym nie małym silnikiem?


Jak myślicie?
Dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2018, o 20:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 11:03
Posty: 6723
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 13
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Akurat tutaj moc turbo ma dodatkowe plusy a nie minusy mniejszy stopień sprężania -łatwiej pokręcić

Co do aku to się nasłuchałem sporo kup firmowy choć teraz polecane są zapy auto parts czy tam Jenoxy a z tanich o dużych pojemnościach to zapomnij bo to podobno 50A w dużej obudowie albo jeszcze gorzej .

Fakt 77- 80 A wchodzi chyba maksymalnie

ile chcesz wydać ?

a co do zimy to ubranko mu na zimę zrób będzie lepiej :lol:

_________________
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2018, o 20:46 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3114
Pochwały: 17
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 38
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
Ja parę dni temu kupiłem ZAP Piastów 64Ah 600A Silver Premium za 300 zeta, gwarancja 2 lata.
Kupowałem bezpośrednio w fabryce bo mają sklep przyfabryczny w Piastowie. Obrazek

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2018, o 22:16 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2016, o 16:57
Posty: 267
Pochwały: 2
Model: v40
Silnik: 2.0
moc: 140KM
Rocznik: 1996
wiek: 33
Skąd jesteś?: Ostojow
imię: Bartek
Firmowy też nic nie gwarantuje. Ja bratu jesienią do Getza kupiłem Centre, po pierwszych przymrozkach padła, poszła na reklamację. Przysłali nową i jak na razie śmiga. Kolega do mazdy kupił najtańszy aku z marketu i lata na zim już ponad 5 lat. Ja jak kupowałem auto to siedział tam ori aku volvo, i tak jeżdżę już na nim ze trzy lata, a ile już ma tego nie wiem...

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2018, o 22:53 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2017, o 16:02
Posty: 396
Pochwały: 4
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof
Ja jak kupiłem swoją vkę to była wsadzona nowa Centra taka z korkami połączonymi jedną listwą, można było wyciągnąć i dolać wody (nigdy nie musiałem) z oszczędności sprzedającego była trochę mała bo 55Ah 460 A (niestety nie pamiętam według jakiej normy), zalecana u mnie to 600A (SAE) no i ten aku wytrzymał 8 lat, zimą w mrozy przyszło mi go wymienić, gdyby była wiosna pewnie jeszcze by wytrzymał troszkę.

Następny wstawiłem Jenox Gold 63Ah 630A (EN) wytrzymał 3.5 roku (chyba cela się urwała), z 2 tyg temu musiałem wymienić.

Ponownie wziąłem Jenoxa tylko 77Ah 770A (EN) taki zalecali mi do diesla, mnie się wydaje ciut duży według instrukcji i zalecanego 600A (SAE), no ale już doświadczalnie uległem, zobaczymy...
Przy okazji sprawdzili mi ładowanie, i wszystko ponoć ok 14.03V.
Może to był pech, bo 3,5 roku to żart, a jak ten też za długo nie pochodzi to już Jenoxa skreślę na zawsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2018, o 07:37 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2015, o 21:18
Posty: 13
Model: v40
Silnik: 2.0
moc: 163
Rocznik: 2003
wiek: 0
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Szymon
Jak kupowałem 4 lata temu auto to mechanik mówił, że według testera to będzie ostatnia zima tego akumulatora, bo sprawność 60%. No i od tamtej pory wytrzymał 4 lata a jest firmy Arktis czy jakoś tak - a więc też nie markowa.

Mi bardziej chodzi o to czy kupić 62-64Ah - czy iść w stronę tych 70-74?
Co do marki - to myślałem nad Banner lub Exide/Bosch. Jak bym się wyrobił w ~400zł za akku to było by ok.

Co najmniej raz w miesiącu będę robił trasy po 6-7h - więc aku na pewno się doładuje jak trzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2018, o 08:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 7726
Pochwały: 84
Model: v40
Silnik: B4204T5
moc: 200+
Rocznik: 2001
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Akumulator kupuje się taki jak zalecił producent. Po co kombinować, tym bardziej w TpB gdzie silnik ma mały stopień sprężania.

_________________
Mody:MBC+Boost+EGT+katOFF+SARD4bar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2018, o 09:34 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2015, o 21:18
Posty: 13
Model: v40
Silnik: 2.0
moc: 163
Rocznik: 2003
wiek: 0
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Szymon
W instrukcji V40 jest podane tylko napięcie (12V) oraz maksymalne napięcie rozruchowe 520A (SEA) tj. ok 500 (EN) o pojemności czy zalecanej nadwyżce max napięcia nie jest wspomniane.
Za to przeglądając w sieci testy akumulatorów - można się spodziewać że z deklarowanego 520A może na mrozie zostać sporo mniej, nawet w pierwszym roku użytkowania;-/

Nie chcę poprawiać fabryki Volvo - ale zapobiec ewentualnej fuszerce producentów aku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2018, o 13:58 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2017, o 16:02
Posty: 396
Pochwały: 4
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof
Warto chyba też spojrzeć na wagę :) bo sądząc >> po tym materiale << to niektórych zły kusi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO