[V40 ALL BP + LPG] Świece

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC
Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2117
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

Post autor: szajba. » 10 gru 2018, o 00:52

turboni, że OE. To wiem tylko chodzi mi o sam fakt czy mogą wysiąść po takim czasie czy to raczej nie spotykane
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3776
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

Post autor: turboni » 10 gru 2018, o 04:45

Volvo zaleca wymianę co 45 tyś tak jest w instrukcji.
Obrazek

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dudi44
Turysta
Posty: 16
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 01:32
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

Post autor: dudi44 » 13 gru 2018, o 12:12

z mojego doświadczenia: 9 lat temu zakładałem LPG i wymieniłem świece, kable i cewki na OE zaraz po założeniu instalacji. Świece wymieniłem po 30 tys. bo takie są ogólne zalecenia, na jakieś irydowe dedykowane do LPG (nie OE, nie pamiętam dokładnie jakiej firmy). Teraz mam przejechane około kolejne 30 tys i nie widzę żadnych problemów. Poczekam jeszcze z wymianą do 45 tys. jak sugeruje instrukcja, no chyba że zostanę zmuszony zrobić to wcześniej :cool

@turboni, trochę przesadzasz z tym "świętym spokojem" - bo nawet jak zaczną szwankować to do domu dojadę choćby i na BP

Dodam, że jak kupowałem te nie OE świece to też kupiłem przewody NGK. Po kupnie, ogarnąłem się żeby najpierw sprawdzić rezystancję co też uczyniłem podczas wymiany świec i było w normie. Przewody NGK kilka lat stoją na półce i czekają aby się wykazać. Przy kolejnej zmianie świec okaże się czy będą potrzebne

Z mojego doświadczenia z LPG wynika, że na trwałość świec ma istotne znaczenie zużycie oleju przez silnik, a dokładnie nagar ze spalania tego oleju osadzający się na świecach działa na nie depresyjnie
Potwierdzenie tego obserwowałem w innym aucie gdzie zużycie oleju było 1-1,5 litra / 1000 km, a świece musiałem zmieniać co rok, przewody co 1-2 lata

Także nie generalizowałbym z tym okresem zmiany, u jednego będzie trzeba zmieniać co 15 tys. a u innego co 45tys.

Oczywiście na szybsze zużycie świec wpływa też stan cewek i przewodów

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3776
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

Post autor: turboni » 13 gru 2018, o 16:27

No dojedziesz jak elektroda się upali na Pb ?
Ostatnio trochę tego typu przypadków było na innym forum.

Do tego co napisałeś to zapomniałeś o temperaturze spalania fakt że w wolnossaku będzie niższa niż w TB
PB oraz co za tym idzie składzie mieszanki (AFR)

Poprostu piszę że to nie jest jakiś duży wydatek na świece żeby na nich oszczędzać.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dudi44
Turysta
Posty: 16
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 01:32
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

Post autor: dudi44 » 13 gru 2018, o 18:03

o możliwości upaleniu elektrody to pierwsze słyszę ale jestem w stanie sobie to wyobrazić. Tylko czy to upalenie następuje tak nagle, że powiedzmy jedziesz sobie, wszystko gra, a tu nagle bach i jeden zawór Ci nie pracuje?

Wydaje mi się, że zanim dojdzie do upalenia to świeca będzie stopniowo, gorzej pracować. Przez gorszą pracę rozumiem szarpanie lub/i zniżkę mocy, co więcej gdy przełączysz na PB objawy ustają. Takie objawy miałem przynajmniej w poprzednim aucie i po wymianie świec, a co któryś rok przewodów autko odżywało. Fakt poprzednik to był wolnossak.

Awatar użytkownika
księciuniu2
Turysta
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2018, o 13:59
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: Podkarpackie
imię: Piotr

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

Post autor: księciuniu2 » 6 sty 2019, o 18:08

Witam

Też muszę wymienić świece zapłonowe bo nie wiem kiedy to zrobił poprzedni właściciel i czy w ogóle je wymieniał.
Znalazłem na Drakenie: Świeca zapłonowa 850, C70, S70, V70, S40, V40, S60, S80, V70II, XC70, XC90 Turbo - NGK PFR6B
po 35 zeta za sztukę.
Jak myślicie dobre będą do do mojej V40 2.0t 200km z gazem....

Awatar użytkownika
SHerbiosR
Volvo Fan
Posty: 739
Rejestracja: 29 lip 2016, o 19:51
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2003
wiek: 29
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Radek

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

Post autor: SHerbiosR » 6 sty 2019, o 18:39

Tu masz oryginał, po 30 PLN za jedną- http://www.vsklep.com/swiece-zaplonowe- ... 0-s40.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
księciuniu2
Turysta
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2018, o 13:59
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: Podkarpackie
imię: Piotr

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

Post autor: księciuniu2 » 6 sty 2019, o 20:20

Dzięki :beer:

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8169
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

Post autor: Yaro » 7 sty 2019, o 15:01

księciuniu2 draken ma i oe 8692070


https://www.draken.com.pl/volvo/swiece/ ... volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
benx
Zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2015, o 08:31
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 120 km
Rocznik: 2012
Skąd jesteś?: Podlasie
imię: Piotr

Re: [V40 ALL BP + LPG] Świece

Post autor: benx » 11 sty 2019, o 12:13

Kiedyś trzeba było wymieniać świece razem z przewodami zapłonowymi. Opcjonalnie przewody zapłonowe co 2 lub co 3 wymianę świec. Ale we współczesnych silnikach stosuje się listwy zapłonowe, i ich nie wymienia się gdy nie trzeba - oczywiście są to elementy które również mogą ulec uszkodzeniu, ale mam wrażenie, że ich trwałość jest większa.
A i weryfikujcie ceny części montowanych w autach - przecież każdy z nas ma teoretycznie dostęp do części z różnych hurtowni...
Tutaj w przypadku V40: https://motoszef.pl/partscatalogue/volv ... 01514.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ