[S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
rascal09
Turysta
Posty: 48
Rejestracja: 30 lis 2017, o 12:12
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 200 KM
Rocznik: 1998
wiek: 30
Skąd jesteś?: Olesnica
imię: Marek

[S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje

Post autor: rascal09 » 30 lis 2017, o 14:38

Witam,

Szukałem na forum podobnych tematów, ale niestety brak jakiejkolwiek odpowiedzi dla mnie. Otóż temperatura na zegarach to nic wspólnego z rzeczywistością. Ale od początku.

Silnik B4204T ze sterownikiem ECM2000, więc posiada tylko jeden czujnik temp płynu chłodniczego. Przegrzebałem wszelkie manuale, także te fabryczne i wychodzi na to, że przy silnikach GDI i turbodoładowanych jest jeden czujnik, więc zegary dostają temp od sterownika. Teoretycznie dostaję go z pinu 20 wtyczki/gniazda ECU (chyba liczy się od gniazda...), a ten idzie do wtyczki B i pinu 13. Nie sprawdziłem tego jeszcze, bo nie wiem do końca, który to pin, ale wg schematu to ten sam przewód, który idzie od czujnika, ale dzieli się przy wtyczce ECU (moje teorie mogę poprzeć schematem od VOLVO). Ale w schemacie Haynesa znów inaczej, ale wciąż jeden czujnik.

Sprawdzałem zegary i początkowo na odczycie cyfrowym od przy zimnym silniku skakało do 128 stopni i zatrzymywało się na 68 stopniach. Natomiast na ciepłym silniku rosło z 42 do 68 stopni. Pomyślałem, gówniany licznik, więc wymieniłem na wskazówki. Objaw ten sam... Pływa jak surfer. Ale co ciekawsze sterownik dostaje prawidłową temperaturę. Przy 102 st włącza się wentylator i zbija do około 90-92. Silnik nie ma objawów złej temperatury.

Teraz pora na pytania. Piny w liczniku liczy się od strony licznika czy wtyczek? Jest możliwe, że mam jakiś drugi czujnik? W miejscu gdzie powinien być drugi w silnikach wolnossących mam fabrycznie rurę połączoną z obwodem do nagrzewnicy. Ale znalazłem w manualach jakiś trzeci typ czujnika temp. Jest to możliwe? Może ktoś już przeszedł tą samą drogę?

A teraz dla wytrwałych, najlepsza wiadomość. Silnik był przekładany z 1.8 do 2.0T przez poprzedniego właściciela. Możliwe, że pod konsolą została wiązka od 1.8 i to powoduje problemy?

Awatar użytkownika
rascal09
Turysta
Posty: 48
Rejestracja: 30 lis 2017, o 12:12
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 200 KM
Rocznik: 1998
wiek: 30
Skąd jesteś?: Olesnica
imię: Marek

Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje

Post autor: rascal09 » 1 gru 2017, o 15:45

Nie zauważyłem, że na liczniku przy złączach jest numeracja pinów... :) To ułatwia trochę sprawę. To mam następne pytanie. Skoro w B4204T jest tylko jeden czujnik płynu to jeśli podepnę bezpośrednio sygnał z czujnika pod licznik to jaka szansa, że to zadziała? W manualu połaczenie wygląda na bezpośrednie, ale jakby przewód rozdzielał się na wtyku od komputera. Sądzę, że masę mogę wykluczyć, bo prócz wskaźnika to wszystko inne na zegarach funkcjonuje poprawnie. Poza tym wymieniłem też licznik, a objaw wciąż ten sam.

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje

Post autor: NoViK » 1 gru 2017, o 16:22

A sprawdzales kostki pod skrzynka bezpiecznikow? Ta co jest pod maską? Masz tam dwie kostki i one chyba odpowiadają właśnie za info do wskaźników i nie tylko.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rascal09
Turysta
Posty: 48
Rejestracja: 30 lis 2017, o 12:12
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 200 KM
Rocznik: 1998
wiek: 30
Skąd jesteś?: Olesnica
imię: Marek

Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje

Post autor: rascal09 » 1 gru 2017, o 21:16

Nie, nie miałem o nich pojęcia. Jeśli łączą one czujnik temperatury silnika (nie płynu) zaraz nad skrzynią to niestety nie mam tego czujnika. Ponoć w turbo nie występuje.

Ale dokładniej przyjrzałem się schematom i to one wprowadziły mnie w błąd! Zwykła literówka!

6/7 - alternator
Obrazek


7/6 - czujnik temperatury
Obrazek


No to idąc dalej tym tropem znalazłem schemat dla EMS 2000 Turbo. Sterownik dostaje temperaturę z czujnika przy termostacie. Drugi czujnik na blat jest tylko w sterownikach Fenix (w manualu zwanych Melco, czy to jest to samo?). Na schemacie licznika jest czujnik 7/6, czyli tego z bloku przy skrzyni, ale jako inny wariant (linia przerywana) czyli dla Fenixa. Sprawdzę czy na ten pin B-10 coś przychodzi, ale jeśli nic to ryzykować podłączyć bezpośrednio sygnał z czujnika?

Obrazek

A dlaczego mam z tym problem? Uważam, że z winy przekładki silnika i sterownika. Był Fenix, a teraz EMS. Różnią się tam niektórymi pierdołami na kostkach, które idą do wskaźników. A te kostki są pod radiem. Nie mam kontaktu z poprzednim właścicielem, który przekładał silnik, więc nie dowiem się jak daleko zakrojone były jego prace. Nie wiem, z którego rocznika jest sterownik i silnik. Może tu chodzi o licznik? Że niby potrzebuję tego z ostatniego liftu? I tak może dostaje inaczej jakoś od sterownika. Może poprzez CAN?

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje

Post autor: RIPPER » 1 gru 2017, o 21:35

Can"a tam nie uświadczysz wszystko przed liftem jest raczej analogowe

prąd do czujnika powinien być 5 V a wychodzić w zakresie od 0-5V

czujnik temp jest termistorem NTC- o zmniejszającej się rezystancji względem rosnącej temperatury natomiast przy 20 25 st C oporność wynosi ok 2.2 KOhm
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje

Post autor: NoViK » 1 gru 2017, o 21:59

Nie chodzi mi o dodatkowy czujnik, bo doskonale wiem że w TPb jest jeden. Pod skrzynka bezpiecznikow masz dwie kostki które chyba odpowiadają za przekazanie informacji na zestaw wskaźników. Zobacz je po prostu.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rascal09
Turysta
Posty: 48
Rejestracja: 30 lis 2017, o 12:12
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 200 KM
Rocznik: 1998
wiek: 30
Skąd jesteś?: Olesnica
imię: Marek

Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje

Post autor: rascal09 » 2 gru 2017, o 00:06

Kolego RIPPER,
Żebym to ja był pewien, że ten silnik, sterownik, instalacja była przedliftowa to miałbym kolejny problem z głowy. Tylko buda jest na pewno z przedliftu... ;)

NoViK,
Zajrzę i zdam relację co tam znalazłem. Sam się boję... ;)

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje

Post autor: NoViK » 2 gru 2017, o 00:55

Silnik B4204T jest przedliftowy. W ogóle jakie mody były robione z tym autem? Ktoś przekładał silnik z wolnossaka na TPb?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje

Post autor: RIPPER » 2 gru 2017, o 01:05

no raczej nie masz zmiennej fazy wiec pewnie przed lift

fotka pokrywy zaworowej i będzie wsio jasne
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
rascal09
Turysta
Posty: 48
Rejestracja: 30 lis 2017, o 12:12
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 200 KM
Rocznik: 1998
wiek: 30
Skąd jesteś?: Olesnica
imię: Marek

Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje

Post autor: rascal09 » 2 gru 2017, o 10:04

Wiem tylko, że przekładka B418... Nie mam zmiennych faz rozrządu, więc Bogu dzięki przedlift. Jestem w stanie coś sam zdziałać. :)

Obrazek
To jest zdjęcie z neta, nie moje. Ale dokładnie to samo.

A sterownik:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”