[S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 12:12
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 200 KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Olesnica
- imię: Marek
[S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje
Witam,
Szukałem na forum podobnych tematów, ale niestety brak jakiejkolwiek odpowiedzi dla mnie. Otóż temperatura na zegarach to nic wspólnego z rzeczywistością. Ale od początku.
Silnik B4204T ze sterownikiem ECM2000, więc posiada tylko jeden czujnik temp płynu chłodniczego. Przegrzebałem wszelkie manuale, także te fabryczne i wychodzi na to, że przy silnikach GDI i turbodoładowanych jest jeden czujnik, więc zegary dostają temp od sterownika. Teoretycznie dostaję go z pinu 20 wtyczki/gniazda ECU (chyba liczy się od gniazda...), a ten idzie do wtyczki B i pinu 13. Nie sprawdziłem tego jeszcze, bo nie wiem do końca, który to pin, ale wg schematu to ten sam przewód, który idzie od czujnika, ale dzieli się przy wtyczce ECU (moje teorie mogę poprzeć schematem od VOLVO). Ale w schemacie Haynesa znów inaczej, ale wciąż jeden czujnik.
Sprawdzałem zegary i początkowo na odczycie cyfrowym od przy zimnym silniku skakało do 128 stopni i zatrzymywało się na 68 stopniach. Natomiast na ciepłym silniku rosło z 42 do 68 stopni. Pomyślałem, gówniany licznik, więc wymieniłem na wskazówki. Objaw ten sam... Pływa jak surfer. Ale co ciekawsze sterownik dostaje prawidłową temperaturę. Przy 102 st włącza się wentylator i zbija do około 90-92. Silnik nie ma objawów złej temperatury.
Teraz pora na pytania. Piny w liczniku liczy się od strony licznika czy wtyczek? Jest możliwe, że mam jakiś drugi czujnik? W miejscu gdzie powinien być drugi w silnikach wolnossących mam fabrycznie rurę połączoną z obwodem do nagrzewnicy. Ale znalazłem w manualach jakiś trzeci typ czujnika temp. Jest to możliwe? Może ktoś już przeszedł tą samą drogę?
A teraz dla wytrwałych, najlepsza wiadomość. Silnik był przekładany z 1.8 do 2.0T przez poprzedniego właściciela. Możliwe, że pod konsolą została wiązka od 1.8 i to powoduje problemy?
Szukałem na forum podobnych tematów, ale niestety brak jakiejkolwiek odpowiedzi dla mnie. Otóż temperatura na zegarach to nic wspólnego z rzeczywistością. Ale od początku.
Silnik B4204T ze sterownikiem ECM2000, więc posiada tylko jeden czujnik temp płynu chłodniczego. Przegrzebałem wszelkie manuale, także te fabryczne i wychodzi na to, że przy silnikach GDI i turbodoładowanych jest jeden czujnik, więc zegary dostają temp od sterownika. Teoretycznie dostaję go z pinu 20 wtyczki/gniazda ECU (chyba liczy się od gniazda...), a ten idzie do wtyczki B i pinu 13. Nie sprawdziłem tego jeszcze, bo nie wiem do końca, który to pin, ale wg schematu to ten sam przewód, który idzie od czujnika, ale dzieli się przy wtyczce ECU (moje teorie mogę poprzeć schematem od VOLVO). Ale w schemacie Haynesa znów inaczej, ale wciąż jeden czujnik.
Sprawdzałem zegary i początkowo na odczycie cyfrowym od przy zimnym silniku skakało do 128 stopni i zatrzymywało się na 68 stopniach. Natomiast na ciepłym silniku rosło z 42 do 68 stopni. Pomyślałem, gówniany licznik, więc wymieniłem na wskazówki. Objaw ten sam... Pływa jak surfer. Ale co ciekawsze sterownik dostaje prawidłową temperaturę. Przy 102 st włącza się wentylator i zbija do około 90-92. Silnik nie ma objawów złej temperatury.
Teraz pora na pytania. Piny w liczniku liczy się od strony licznika czy wtyczek? Jest możliwe, że mam jakiś drugi czujnik? W miejscu gdzie powinien być drugi w silnikach wolnossących mam fabrycznie rurę połączoną z obwodem do nagrzewnicy. Ale znalazłem w manualach jakiś trzeci typ czujnika temp. Jest to możliwe? Może ktoś już przeszedł tą samą drogę?
A teraz dla wytrwałych, najlepsza wiadomość. Silnik był przekładany z 1.8 do 2.0T przez poprzedniego właściciela. Możliwe, że pod konsolą została wiązka od 1.8 i to powoduje problemy?
-
- Turysta
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 12:12
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 200 KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Olesnica
- imię: Marek
Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje
Nie zauważyłem, że na liczniku przy złączach jest numeracja pinów... To ułatwia trochę sprawę. To mam następne pytanie. Skoro w B4204T jest tylko jeden czujnik płynu to jeśli podepnę bezpośrednio sygnał z czujnika pod licznik to jaka szansa, że to zadziała? W manualu połaczenie wygląda na bezpośrednie, ale jakby przewód rozdzielał się na wtyku od komputera. Sądzę, że masę mogę wykluczyć, bo prócz wskaźnika to wszystko inne na zegarach funkcjonuje poprawnie. Poza tym wymieniłem też licznik, a objaw wciąż ten sam.
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje
A sprawdzales kostki pod skrzynka bezpiecznikow? Ta co jest pod maską? Masz tam dwie kostki i one chyba odpowiadają właśnie za info do wskaźników i nie tylko.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
- Turysta
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 12:12
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 200 KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Olesnica
- imię: Marek
Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje
Nie, nie miałem o nich pojęcia. Jeśli łączą one czujnik temperatury silnika (nie płynu) zaraz nad skrzynią to niestety nie mam tego czujnika. Ponoć w turbo nie występuje.
Ale dokładniej przyjrzałem się schematom i to one wprowadziły mnie w błąd! Zwykła literówka!
6/7 - alternator
7/6 - czujnik temperatury
No to idąc dalej tym tropem znalazłem schemat dla EMS 2000 Turbo. Sterownik dostaje temperaturę z czujnika przy termostacie. Drugi czujnik na blat jest tylko w sterownikach Fenix (w manualu zwanych Melco, czy to jest to samo?). Na schemacie licznika jest czujnik 7/6, czyli tego z bloku przy skrzyni, ale jako inny wariant (linia przerywana) czyli dla Fenixa. Sprawdzę czy na ten pin B-10 coś przychodzi, ale jeśli nic to ryzykować podłączyć bezpośrednio sygnał z czujnika?
A dlaczego mam z tym problem? Uważam, że z winy przekładki silnika i sterownika. Był Fenix, a teraz EMS. Różnią się tam niektórymi pierdołami na kostkach, które idą do wskaźników. A te kostki są pod radiem. Nie mam kontaktu z poprzednim właścicielem, który przekładał silnik, więc nie dowiem się jak daleko zakrojone były jego prace. Nie wiem, z którego rocznika jest sterownik i silnik. Może tu chodzi o licznik? Że niby potrzebuję tego z ostatniego liftu? I tak może dostaje inaczej jakoś od sterownika. Może poprzez CAN?
Ale dokładniej przyjrzałem się schematom i to one wprowadziły mnie w błąd! Zwykła literówka!
6/7 - alternator
7/6 - czujnik temperatury
No to idąc dalej tym tropem znalazłem schemat dla EMS 2000 Turbo. Sterownik dostaje temperaturę z czujnika przy termostacie. Drugi czujnik na blat jest tylko w sterownikach Fenix (w manualu zwanych Melco, czy to jest to samo?). Na schemacie licznika jest czujnik 7/6, czyli tego z bloku przy skrzyni, ale jako inny wariant (linia przerywana) czyli dla Fenixa. Sprawdzę czy na ten pin B-10 coś przychodzi, ale jeśli nic to ryzykować podłączyć bezpośrednio sygnał z czujnika?
A dlaczego mam z tym problem? Uważam, że z winy przekładki silnika i sterownika. Był Fenix, a teraz EMS. Różnią się tam niektórymi pierdołami na kostkach, które idą do wskaźników. A te kostki są pod radiem. Nie mam kontaktu z poprzednim właścicielem, który przekładał silnik, więc nie dowiem się jak daleko zakrojone były jego prace. Nie wiem, z którego rocznika jest sterownik i silnik. Może tu chodzi o licznik? Że niby potrzebuję tego z ostatniego liftu? I tak może dostaje inaczej jakoś od sterownika. Może poprzez CAN?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje
Can"a tam nie uświadczysz wszystko przed liftem jest raczej analogowe
prąd do czujnika powinien być 5 V a wychodzić w zakresie od 0-5V
czujnik temp jest termistorem NTC- o zmniejszającej się rezystancji względem rosnącej temperatury natomiast przy 20 25 st C oporność wynosi ok 2.2 KOhm
prąd do czujnika powinien być 5 V a wychodzić w zakresie od 0-5V
czujnik temp jest termistorem NTC- o zmniejszającej się rezystancji względem rosnącej temperatury natomiast przy 20 25 st C oporność wynosi ok 2.2 KOhm
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje
Nie chodzi mi o dodatkowy czujnik, bo doskonale wiem że w TPb jest jeden. Pod skrzynka bezpiecznikow masz dwie kostki które chyba odpowiadają za przekazanie informacji na zestaw wskaźników. Zobacz je po prostu.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
- Turysta
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 12:12
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 200 KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Olesnica
- imię: Marek
Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje
Kolego RIPPER,
Żebym to ja był pewien, że ten silnik, sterownik, instalacja była przedliftowa to miałbym kolejny problem z głowy. Tylko buda jest na pewno z przedliftu...
NoViK,
Zajrzę i zdam relację co tam znalazłem. Sam się boję...
Żebym to ja był pewien, że ten silnik, sterownik, instalacja była przedliftowa to miałbym kolejny problem z głowy. Tylko buda jest na pewno z przedliftu...
NoViK,
Zajrzę i zdam relację co tam znalazłem. Sam się boję...
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje
Silnik B4204T jest przedliftowy. W ogóle jakie mody były robione z tym autem? Ktoś przekładał silnik z wolnossaka na TPb?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje
no raczej nie masz zmiennej fazy wiec pewnie przed lift
fotka pokrywy zaworowej i będzie wsio jasne
fotka pokrywy zaworowej i będzie wsio jasne
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Turysta
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 12:12
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 200 KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Olesnica
- imię: Marek
Re: [S40, 2.0T 160KM, 1998r.] Wskaźnik temp wariuje
Wiem tylko, że przekładka B418... Nie mam zmiennych faz rozrządu, więc Bogu dzięki przedlift. Jestem w stanie coś sam zdziałać.
To jest zdjęcie z neta, nie moje. Ale dokładnie to samo.
A sterownik:
To jest zdjęcie z neta, nie moje. Ale dokładnie to samo.
A sterownik: