[V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Wszystko co dotyczy wnętrza auta
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik używając nawiasów [ ]
Format:[S40 2001] Opada podsufitka
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Dyzio997
Debeściak
Posty: 478
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:28
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 116+ EGR off
Rocznik: 2002
wiek: 25
Skąd jesteś?: Krasnosielc/Mława
imię: Konrad

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: Dyzio997 » 5 lut 2016, o 21:17

ELI pisze:Te same
http://v40.info.pl/problem-z-nawiewem-n ... 47-40.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To jednak są inne te wtyczki. Mniejsza ma więcej pinów w zegarze- 22 vs 16 PIN.

Awatar użytkownika
Dyzio997
Debeściak
Posty: 478
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:28
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 116+ EGR off
Rocznik: 2002
wiek: 25
Skąd jesteś?: Krasnosielc/Mława
imię: Konrad

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: Dyzio997 » 8 lut 2016, o 22:28

Ja pierdziele, jakieś czary... prze lutowałem EPROM, i zajebiście patrze przebieg wrócił oryginalny...
Ale chwila... gdzie jest IC? Zniknęło... do tego format 12 godzinny na zegarku, WTF?!
Wie ktoś czemu tak się dzieje? Jestem skazany na przebieg z tego licznika, albo zapłacić za zmianę przebiegu "specjaliście"?

To ten scalak, L56R.

Obrazek


I przebieg i brak IC.

[url=https://flic.kr/p/DWzgcT]Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: GregoR. » 9 lut 2016, o 06:29

wychodzi na to, że i przebieg i IC było/ jest wgrane chyba właśnie w ten scalak lub swyczajnie scalak ze starego licznika nie będzie technicznie pasował do nowego

pozostaje ci wlutować z powrotem tak jak było i znalezienie jakiegoś taniego magika od korekcji licznika
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dyzio997
Debeściak
Posty: 478
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:28
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 116+ EGR off
Rocznik: 2002
wiek: 25
Skąd jesteś?: Krasnosielc/Mława
imię: Konrad

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: Dyzio997 » 9 lut 2016, o 07:17

Oznaczenia tych scalaków są takie same, w obydwu licznikach jest IC, więc nie wiem skąd problem :(

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: GregoR. » 9 lut 2016, o 07:48

problem może być również dość banalny, na początek posprawdzaj wszystkie luty, może gdzieś wdał się jakiś choćby 1 zimny i może powodować cuś takiego

a tak z ciekawości czym podgrzewałeś, gorącym powietrzem?
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dyzio997
Debeściak
Posty: 478
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:28
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 116+ EGR off
Rocznik: 2002
wiek: 25
Skąd jesteś?: Krasnosielc/Mława
imię: Konrad

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: Dyzio997 » 9 lut 2016, o 12:14

Przekłądałem 3 razy, za każdym razem to samo.
Muszą mieć inne wsady, bo do tego format zegarka jest 12h a nie 24.

Takie scalaki wyjąć jest banalnie łatwo, zalewasz wszystkie 4 nogi cyną i podnosisz. Później druga strona i masz scalak wyjęty.

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: GregoR. » 9 lut 2016, o 12:34

Dyzio997 pisze:...Takie scalaki wyjąć jest banalnie łatwo, zalewasz wszystkie 4 nogi cyną i podnosisz. Później druga strona i masz scalak wyjęty.
nie chce złowróżyć, ale w tym może być właśnie problem - w szkole mię uczyli, że jak lutujesz lub wylutowujesz jakikolwiek element elektroniczny należy go traktować wysoką temperaturą najkrócej jak tylko się da, bo od przegrzania też może się uszkodzić

a próbowałeś go może wlutować z powrotem do starego licznika i sprawdzić czy działa, pomimo zdjętych wskazówek i tak samo układ z nowego licznika wlutować z powrotem i sprawdzić

ja gdybym lutował, użył bym do tego odsysacza do cyny zabierając jak najwięcej się da cyny z płyty i dopiero delikatnie lutownicą kolbową odlutowałbym ten element
Obrazek

do wylutowania można też użyć spawarki do plastiku dmuchając gorącym powietrzem, ale to generuje więcej gorącego powietrza i może rozlutować inne elementy na płycie
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Majale
Debeściak
Posty: 227
Rejestracja: 29 gru 2013, o 19:43
Model: V40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 1999
wiek: 66
Skąd jesteś?: Mokotów
imię: Marek

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: Majale » 9 lut 2016, o 16:15

Dyzio997, format zegara ustawisz Vidą w module DIM.

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: bully » 9 lut 2016, o 20:58

Majale, w naszych rocznikach też?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: Yaro » 9 lut 2016, o 21:16

bully pisze:Majale, w naszych rocznikach też?
też :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”