[v40 2.0 t4] Wymiana rozrządu

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana rozrządu w v40 2.0 t4

Post autor: RIPPER » 15 maja 2013, o 08:30

gadałem wczoraj z Pająkiem888 i jego Ojcem tak że nie jest tak źle.

taj jak piszesz olej wpada do koła i zmienia kąt
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu w v40 2.0 t4

Post autor: Extradd » 15 maja 2013, o 08:48

Zrobiłem już wiele rozrządów, owszem z KZFR nie miałem jako takiej przyjemności.
1. Jeżeli jest tam zaworek olejowy to logicznym się wydaję że ma go otwierać ciśnienie oleju wraz z wzrostem RPM.
2. Więc jeżeli to składają to silnik stoi i nie ma ciśnienia oleju i zaworek ma być zamknięty, wiec tak powinien zablokować to koło i założyć pasek. Oczywiście robi to w przeciwnym kierunku do pracy silnika.
Dobrze by było żeby oprócz blokady z tyłu na wałkach posiadali blokadę kół rozrządu, na ssącym kole na pewno ma znak i ustawia go względem obudowy, a jeżeli jest inaczej tzn że ktoś przestawił na fasolkach, tak samo robi z znakiem na wale korbowym, czy KZFR ma znak to nie wiem, pajak888 może przecież wrzucić nam zdjęcia i wtedy będziemy wiedzieć więcej.

skutki rozerwanego koła rozrządu
*KFZR - koło zmiennych faz rozrządu
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana rozrządu w v40 2.0 t4

Post autor: RIPPER » 15 maja 2013, o 08:55

Dziś ma narobić fotek to mi obiecał
Tylko masz zaworek w kole i elektrozawór z którego można wtyczkę odpiąć tak testują czy koło pada czy nie ..

Co do ciśnienia to też coś wypisują o odpinaniu aku i nie

muszą dojść w którą stronę jest przekręcone koło
Zablokować wałki ściągnąć pasek i zobaczyć w którą stronę można przekręcić samym kołem
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu w v40 2.0 t4

Post autor: Extradd » 15 maja 2013, o 09:02

W którą stronę przekręcić KZFR to już zależy na którym wałku ono jest.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana rozrządu w v40 2.0 t4

Post autor: RIPPER » 15 maja 2013, o 19:00

ale musi to być na tyle bezpieczne by wrazie bu tak jak u kolegi nic sie złego nie stało zresztą niski stopień sprężania powinien pomagać temu
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
czupur
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2013, o 21:30
Model: -
Silnik: -
Rocznik: 0
Skąd jesteś?: -

Re: Wymiana rozrządu w v40 2.0 t4

Post autor: czupur » 16 maja 2013, o 10:50

Dominik pisze:W którą stronę przekręcić KZFR to już zależy na którym wałku ono jest.
:shock: a może być na innym niż ssący ??

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu w v40 2.0 t4

Post autor: Extradd » 16 maja 2013, o 11:08

czupur pisze:
Dominik pisze:W którą stronę przekręcić KZFR to już zależy na którym wałku ono jest.
:shock: a może być na innym niż ssący ??
Tak może, pisaliśmy już o tym.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
czupur
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2013, o 21:30
Model: -
Silnik: -
Rocznik: 0
Skąd jesteś?: -

Re: Wymiana rozrządu w v40 2.0 t4

Post autor: czupur » 16 maja 2013, o 13:58

źle zadałem pytanie - zafiksowałem tylko 2.0, a w kontekście T4 powinno brzmieć: czy może być na innym niż wydechowy ?
przecież o oczywista różnica

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu w v40 2.0 t4

Post autor: Extradd » 16 maja 2013, o 18:29

Osobiście mam przed lifta więc nie mam KZFR, co do wałków na których się znajduje jest różnie, pisałem o tym na stronie poprzedniej. Większość tych informacji znajduje się w necie i nie jest to żadną tajemnicą.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
pajak888
Turysta
Posty: 33
Rejestracja: 30 kwie 2013, o 14:08
Model: v40
Silnik: 2.0 t4
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: ...

Re: Wymiana rozrządu w v40 2.0 t4

Post autor: pajak888 » 21 maja 2013, o 10:01

Dobra Panowie jeździ auto ogarnął mi to co prawda mechanik. Dziękuje wszystkim za zaangażowanie. Ogólnie nie polecam robić tego osobą bez dokładnego serwis manuala oraz bez odpowiednich blokad. Stracicie więcej nerwów, niż to jest warte Jeżeli ktoś będzie chciał się zabrać za to - proszę wpierw o kontakt, wytłumaczę tel co i jak... 791 350 474

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”