Jak zmierzyć to ciśnienie na listwie?Yaro pisze:Jak z odpalaniem rano? Patrzyłeś ciśnienie paliwa na listwie?
Wysokie oborty [v40 1,8 122 KM]
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:23
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Witkowice
- imię: Piotr
Re: Wysokie oborty [v40 1,8 122 KM]
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: Wysokie oborty [v40 1,8 122 KM]
Manometrem.Wpinasz się w zaworek (wygląda jak wentyl) przy listwie.
Ale faktycznie nie tutaj może leżeć problem.
Masz sprężarkę?
Odepnij rurę dolotową powietrza od filtra, zamknij ją czymś szczelnie i psiuknij powietrze przez przewód od serwa. Wytwórz ciśnienie w układzie dolotowym i zobaczysz czy gdzieś nie ucieka.
Ale faktycznie nie tutaj może leżeć problem.
Masz sprężarkę?
Odepnij rurę dolotową powietrza od filtra, zamknij ją czymś szczelnie i psiuknij powietrze przez przewód od serwa. Wytwórz ciśnienie w układzie dolotowym i zobaczysz czy gdzieś nie ucieka.
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:23
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Witkowice
- imię: Piotr
Re: Wysokie oborty [v40 1,8 122 KM]
Ok. Dzięki za pomoc Jutro po południu mam nadzieje, że zdążę to zbadać i dam znać .
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:23
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Witkowice
- imię: Piotr
Re: Wysokie oborty [v40 1,8 122 KM]
Dzisiaj sprawdzałem szczelność przy pomocy specjalnego środka i (niestety) wszystko wydaje się szczelne.
https://zapodaj.net/2d032aaff4e90.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy ciśnienie na listwie sprawdza się w tym miejscu?
https://zapodaj.net/9b92a83ff95ae.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/2d032aaff4e90.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy ciśnienie na listwie sprawdza się w tym miejscu?
https://zapodaj.net/9b92a83ff95ae.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:23
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Witkowice
- imię: Piotr
Re: Wysokie oborty [v40 1,8 122 KM]
Jeszcze dzisiaj postaram sie wysłać filmiki, żeby pokazać wam jak się te oboty zachowują, w momencie gdy na postaju dodaje gazu i gdy jade samochodem i się zatrzymuje.
Może to w jakiś sposób jeszcze podpowie co należy zrobic czy wymienić
Może to w jakiś sposób jeszcze podpowie co należy zrobic czy wymienić
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:23
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Witkowice
- imię: Piotr
Re: Wysokie oborty [v40 1,8 122 KM]
Wspomniane wcześniej filmy
https://www.youtube.com/watch?v=ZtgmndB ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=YFgThKQ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=NgH-9a1 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=ZtgmndB ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=YFgThKQ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=NgH-9a1 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turysta
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 18:49
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Emil
Re: Wysokie oborty [v40 1,8 122 KM]
Witam
Udało Ci się rozwiązać ten problem? Bo identyczny występuję u mnie. Przepraszam za odświeżenie.
Pozdrawiam
Udało Ci się rozwiązać ten problem? Bo identyczny występuję u mnie. Przepraszam za odświeżenie.
Pozdrawiam
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:23
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Witkowice
- imię: Piotr
Re: Wysokie oborty [v40 1,8 122 KM]
Niestey nie...i pomysłów mj już brakSamuraj87 pisze:Witam
Udało Ci się rozwiązać ten problem? Bo identyczny występuję u mnie. Przepraszam za odświeżenie.
Pozdrawiam
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: Wysokie oborty [v40 1,8 122 KM]
pio9117, Na mój gust nie zrobiłeś jeszcze podstawowej rzeczy - podłączenie kompa.
To co wrzuciłeś screeny to jak dla mnie nie był prawidłowy odczyt.
Ja na twoim miejscu znalazł bym sposób by dobrać się samemu do sterownika silnika - tzn skompletował interface i programy (nie wiem jakie są do twojego silnika, musisz szukać), bo pomysłów będzie wiele, a ze sprawdzeniem każdego do mechanika to bez sensu (w kwestii kosztów i czasu). Jak dla mnie to wygląda na ciągłe ssanie - a to zapewne jest sterowane temperaturą - piszesz że ten czujnik wymieniałeś - może nowy walnięty/zły albo coś nie łączy na kostkach, albo łączy za bardzo. Wymienianie w ciemno to nie metoda - odczyt danych (poprawny odczyt) jaki widzi sterownik silnika to podstawa, jeśli chcesz rozwiązać problem to tak zacznij.
Samuraj87, identyczny? Czyli też obroty stale trzyma?
U mnie czasem wieszał się na obrotach 1000-1200 po przegazówce puszczał - nie walczyłem z tym, ale gaziarz przy montażu LPG wymył mi przepustnicę (była zasyfiona się okazało) i objaw już więcej nie wystąpił.
To co wrzuciłeś screeny to jak dla mnie nie był prawidłowy odczyt.
Ja na twoim miejscu znalazł bym sposób by dobrać się samemu do sterownika silnika - tzn skompletował interface i programy (nie wiem jakie są do twojego silnika, musisz szukać), bo pomysłów będzie wiele, a ze sprawdzeniem każdego do mechanika to bez sensu (w kwestii kosztów i czasu). Jak dla mnie to wygląda na ciągłe ssanie - a to zapewne jest sterowane temperaturą - piszesz że ten czujnik wymieniałeś - może nowy walnięty/zły albo coś nie łączy na kostkach, albo łączy za bardzo. Wymienianie w ciemno to nie metoda - odczyt danych (poprawny odczyt) jaki widzi sterownik silnika to podstawa, jeśli chcesz rozwiązać problem to tak zacznij.
Samuraj87, identyczny? Czyli też obroty stale trzyma?
U mnie czasem wieszał się na obrotach 1000-1200 po przegazówce puszczał - nie walczyłem z tym, ale gaziarz przy montażu LPG wymył mi przepustnicę (była zasyfiona się okazało) i objaw już więcej nie wystąpił.
-
- Turysta
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 18:49
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Emil
Re: Wysokie oborty [v40 1,8 122 KM]
Udało się naprawić problem wczoraj wieczorem. Przyjechał kurier z nowym czujnikiem temperatury. Samochód odpala od strzała. A obroty nie utrzymują się już na 1100/1200 tylko tak około 800.
Przepustnice i krokowy czyściłem. Po odpięciu krokowca silnik od razu gaśnie więc obstawiam że działa bo dostać krótki krokowy do tego modelu bardzo ciężko. Zamówione jeszcze mam nowe świece i czujnik położenia przepustnicy.
Przepustnice i krokowy czyściłem. Po odpięciu krokowca silnik od razu gaśnie więc obstawiam że działa bo dostać krótki krokowy do tego modelu bardzo ciężko. Zamówione jeszcze mam nowe świece i czujnik położenia przepustnicy.