Teraz jest 23 mar 2019, o 05:18

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 gru 2018, o 12:32 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2018, o 17:24
Posty: 1
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 200KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Cześć Wam,

jestem w posiadaniu Volvo V40 po kompletnym remoncie silnika. Aktualnie jest on na dotarciu, zrobione 2000km. Przyszły lekkie mrozy i po odpaleniu samochodu obroty oscylują w granicach 1300-1500. W samochodzie instalacja STAG-4, wszystko wyregulowane, działa rewelacyjnie. Żadnych błędów, obroty na ciepłym silniku - bieg jałowy około 700-800 bez falowania.

Czy to normalne? Czy powinienem szukać przyczyny zbyt wysokich obrotów? Samochód po dogrzaniu już trzyma obroty w normie. Czy może to być spowodowane przepustnicą, która może się wieszać kiedy jest zimno? Bo rozumiem, że za to jest w większej mierze odpowiedzialny krokowy, który zbiera informacje z kilku miejsc. Tak jak wspominałem, krokowy na jałowym i ciepły silnik grają dobrze.

To nie jest mój pierwszy samochód i jak w dieslu miałem podniesione obroty o 150-200 tak tutaj jest to niemalże dwukrotna wartość.

Pytanie drugie w tym temacie. Przy zmianie biegów obroty spadają troszkę wolno co skutkuje przesuwaniem lewarka przy obrotach około 2000. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji bądź filmu jak szybko spadają obroty po wysprzęgleniu. Czy synchronizatory w skrzyni nie dostają po tyłku w takiej sytuacji?

Nie jestem mechanikiem, ale jestem ciekawy.

Dzięki za zainteresowaniem tematem. :suncool

Dawid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2018, o 13:04 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 3925
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 21
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
To normalne.Silnik jest w trybie ssania a wyższe obroty pomagają szybciej rozgrzać silnik.

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2018, o 17:41 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:52
Posty: 316
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: 1.8 122 km
moc: 90 KW
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krystian
Tak jest, identycznie jest i u mnie około 1200, 1300 obrotów tylko że ja mam 1.8 122km.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2018, o 01:44 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2017, o 17:44
Posty: 184
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200
Rocznik: 2001
wiek: 25
Skąd jesteś?: Swiebodzice
imię: Krzysiek
co do drugiego pytania u mnie sytuacja taka sama- zmiana biegów na 2tys obr i też to mam od czasu remontu silnika

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO