[ v40 1,9TD 90KM] Wysokie spalanie 12/13L
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 103
- Rejestracja: 25 sie 2016, o 21:17
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD
- moc: 90 KM
- Rocznik: 98
- Skąd jesteś?: Mazowieckie
- imię: Krzysiek
[ v40 1,9TD 90KM] Wysokie spalanie 12/13L
Witam: Jestem nowym właścicielem auta, z racji tego że wydaje mi się że dużo pali pojechałem do mechanika. Mechanik stwierdził sonda lambda, z tego co czytałem silnik D4192T nie ma sondy. Proszę o pomoc osoby znające ten silnik. Pozdrawiam
-
- Volvo Fan
- Posty: 5651
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [ v40 1,9TD 90KM]
a ile ci pali, że tak ci się wydaje?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2253
- Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
- Model: s60/v40
- Silnik: 2,5t/1.9Di
- moc: 210KM/95KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Przemysl
- imię: Kamil
Re: [ v40 1,9TD 90KM]
No sondy to na pewno nie ma. A jeśli chodzi o spalanie to w mieście znajomemu bierze 8-9 a na trasie do 6 mu zejdzie.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,
-
- Debeściak
- Posty: 103
- Rejestracja: 25 sie 2016, o 21:17
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD
- moc: 90 KM
- Rocznik: 98
- Skąd jesteś?: Mazowieckie
- imię: Krzysiek
Re: [ v40 1,9TD 90KM]
dzięki za szybką odpowiedź, wydaje mi się że około 12 l i nie ma znaczenia trasa czy miasto ale przyznam że nie oszczędzałem 130 km na 140 na autostradzie.
-
- Debeściak
- Posty: 100
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 09:51
- Model: v40
- Silnik: B4 184 S2
- moc: 122
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Lukasz
Re: [ v40 1,9TD 90KM]
Miałem kiedys okazje jeździc samochodami z tym silnikiem (rowniez jako f8q) i choćby nie wiem co sie działo 13 nie ma jak spalić. Najwiekszy wpływ na spalanie ma sama pompa i ustawienie kąta wtrysku,jej ciśnienie (i w volvo i w samochodzie z rąbem pompa potrafila przeskoczyć na pasku o ząbek i palilo więcej, kulawo się silnik zbierał). możesz miec tez niesprawny zmieniacz kąta wtrysku ale to charakteryzuje sie głośnym metalicznym stukaniem. lejące koncowki ale wtedy masz czarny dym. Ale nawet jaśli miał byś to wszystko na raz, to 13l by nie wsiorbał. Wiec albo cieknie, albo popełniasz błąd w obliczeniach:)
-
- Debeściak
- Posty: 103
- Rejestracja: 25 sie 2016, o 21:17
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD
- moc: 90 KM
- Rocznik: 98
- Skąd jesteś?: Mazowieckie
- imię: Krzysiek
Re: [ v40 1,9TD 90KM]
to co zauważyłem, a jest to mój pierwszy diesel więc w ogóle się na nich nie znam
1.auto na biegu jałowym ma obroty w zakresie 900 /1000 moim zdaniem za wysokie
2. auto ładnie idzie ale co jakiś czas zdarza się że dostaje muła i pedał gazu robi się twardy ( co 7/8 odpalenie silnika)
3. przez chwilę falowanie obrotów po odpaleniu jak jest zimno kilka 5 do 10 sekund.
4. tylko przy rozruchu siwawy dym z rury
po za tym sprawami nie ma problemów nie kopci i nie bierze oleju , brak problemów z odpalaniem pali od strzała. Pozdrawiam
1.auto na biegu jałowym ma obroty w zakresie 900 /1000 moim zdaniem za wysokie
2. auto ładnie idzie ale co jakiś czas zdarza się że dostaje muła i pedał gazu robi się twardy ( co 7/8 odpalenie silnika)
3. przez chwilę falowanie obrotów po odpaleniu jak jest zimno kilka 5 do 10 sekund.
4. tylko przy rozruchu siwawy dym z rury
po za tym sprawami nie ma problemów nie kopci i nie bierze oleju , brak problemów z odpalaniem pali od strzała. Pozdrawiam
-
- Debeściak
- Posty: 100
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 09:51
- Model: v40
- Silnik: B4 184 S2
- moc: 122
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Lukasz
Re: [ v40 1,9TD 90KM]
pedał gazu jest na lince połączonej bezpośrednio z pompom , jeśli stawia opór to wina samej linki (gdzieś ociera) Obroty powinien trzymać w granicy 900 jeśli jest inaczej możesz wyregulować dźwigienkę. Każdy z tych silników które mialem przy odpalaniu (pierwszym) puszczał siwy dymek.
Jak nic nie klepie sprawdź ustawienie kąta wtrysku i linke. osobnik zajmujący sie klekotami nie powinien za to skasowac więcej niż 50 pln. sprawdz tez czy w płynie chłodniczym nie ma oleju bo to częste zjawisko. na pompie masz jeszcze 2 dźwigienkę sprawdż jej reakcje na odpalonym silniku i czy się nie przycina.
Jak nic nie klepie sprawdź ustawienie kąta wtrysku i linke. osobnik zajmujący sie klekotami nie powinien za to skasowac więcej niż 50 pln. sprawdz tez czy w płynie chłodniczym nie ma oleju bo to częste zjawisko. na pompie masz jeszcze 2 dźwigienkę sprawdż jej reakcje na odpalonym silniku i czy się nie przycina.
-
- Debeściak
- Posty: 103
- Rejestracja: 25 sie 2016, o 21:17
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD
- moc: 90 KM
- Rocznik: 98
- Skąd jesteś?: Mazowieckie
- imię: Krzysiek
Re: [ v40 1,9TD 90KM]
wielkie dzięki za pomoc jutro sprawdzę i dam znać jaki jest efekt. Pozdrawiam
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [ v40 1,9TD 90KM] Wysokie spalanie 12/13L
jak szybko osiąga temp roboczą, może termostat jest cały czas otwarty, ale raczej poszedłbym w stronę regulacji pompy, kąta wtrysku... ogólnie regulacji pompy.
-
- Debeściak
- Posty: 103
- Rejestracja: 25 sie 2016, o 21:17
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD
- moc: 90 KM
- Rocznik: 98
- Skąd jesteś?: Mazowieckie
- imię: Krzysiek
Re: [ v40 1,9TD 90KM] Wysokie spalanie 12/13L
Witam ponownie nie odpisywałem bo nie bardzo był czas ale wydaje mi się że mam za ciężką nogę do tego samochodu, ostatnio starałem się operować pedałem gazu i spalanie 9l po mieście. Jest to mój pierwszy diesel więc nie wiem czy to ok.
Zastanawia mnie jedna sprawa co drugi dzień znajduję plamkę ropy 2 na 2 cm pod autem obejrzałem pompę i wszystkie przewody i nie widać wycieków ( specjalnie umyłem silnik) i jest problem z odpalaniem, trzeba zakręcić rozrusznikiem przez 1 sekundę silnik odpala ale natychmiast gaśnie.
Drugie odpalenie i silnik już nie gaśnie, za pierwszym jak i za drugim razem odpala od strzała.
Gdzie szukać przyczyny?. Pozdrawiam
Zastanawia mnie jedna sprawa co drugi dzień znajduję plamkę ropy 2 na 2 cm pod autem obejrzałem pompę i wszystkie przewody i nie widać wycieków ( specjalnie umyłem silnik) i jest problem z odpalaniem, trzeba zakręcić rozrusznikiem przez 1 sekundę silnik odpala ale natychmiast gaśnie.
Drugie odpalenie i silnik już nie gaśnie, za pierwszym jak i za drugim razem odpala od strzała.
Gdzie szukać przyczyny?. Pozdrawiam