[ v40 1,9TD 90KM] Wysokie spalanie 12/13L

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
laki0977
Debeściak
Posty: 103
Rejestracja: 25 sie 2016, o 21:17
Model: V40
Silnik: 1.9TD
moc: 90 KM
Rocznik: 98
Skąd jesteś?: Mazowieckie
imię: Krzysiek

[ v40 1,9TD 90KM] Wysokie spalanie 12/13L

Post autor: laki0977 » 25 wrz 2016, o 08:35

Witam: Jestem nowym właścicielem auta, z racji tego że wydaje mi się że dużo pali pojechałem do mechanika. Mechanik stwierdził sonda lambda, z tego co czytałem silnik D4192T nie ma sondy. Proszę o pomoc osoby znające ten silnik. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [ v40 1,9TD 90KM]

Post autor: GregoR. » 25 wrz 2016, o 08:40

a ile ci pali, że tak ci się wydaje?
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [ v40 1,9TD 90KM]

Post autor: lebek89 » 25 wrz 2016, o 08:46

No sondy to na pewno nie ma. A jeśli chodzi o spalanie to w mieście znajomemu bierze 8-9 a na trasie do 6 mu zejdzie.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
laki0977
Debeściak
Posty: 103
Rejestracja: 25 sie 2016, o 21:17
Model: V40
Silnik: 1.9TD
moc: 90 KM
Rocznik: 98
Skąd jesteś?: Mazowieckie
imię: Krzysiek

Re: [ v40 1,9TD 90KM]

Post autor: laki0977 » 25 wrz 2016, o 08:49

dzięki za szybką odpowiedź, wydaje mi się że około 12 l i nie ma znaczenia trasa czy miasto ale przyznam że nie oszczędzałem 130 km na 140 na autostradzie.

Awatar użytkownika
MISIOPIERDOLNIK
Debeściak
Posty: 100
Rejestracja: 21 sie 2016, o 09:51
Model: v40
Silnik: B4 184 S2
moc: 122
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Lukasz

Re: [ v40 1,9TD 90KM]

Post autor: MISIOPIERDOLNIK » 25 wrz 2016, o 09:47

Miałem kiedys okazje jeździc samochodami z tym silnikiem (rowniez jako f8q) i choćby nie wiem co sie działo 13 nie ma jak spalić. Najwiekszy wpływ na spalanie ma sama pompa i ustawienie kąta wtrysku,jej ciśnienie (i w volvo i w samochodzie z rąbem pompa potrafila przeskoczyć na pasku o ząbek i palilo więcej, kulawo się silnik zbierał). możesz miec tez niesprawny zmieniacz kąta wtrysku ale to charakteryzuje sie głośnym metalicznym stukaniem. lejące koncowki ale wtedy masz czarny dym. Ale nawet jaśli miał byś to wszystko na raz, to 13l by nie wsiorbał. Wiec albo cieknie, albo popełniasz błąd w obliczeniach:)

Awatar użytkownika
laki0977
Debeściak
Posty: 103
Rejestracja: 25 sie 2016, o 21:17
Model: V40
Silnik: 1.9TD
moc: 90 KM
Rocznik: 98
Skąd jesteś?: Mazowieckie
imię: Krzysiek

Re: [ v40 1,9TD 90KM]

Post autor: laki0977 » 25 wrz 2016, o 10:19

to co zauważyłem, a jest to mój pierwszy diesel więc w ogóle się na nich nie znam
1.auto na biegu jałowym ma obroty w zakresie 900 /1000 moim zdaniem za wysokie
2. auto ładnie idzie ale co jakiś czas zdarza się że dostaje muła i pedał gazu robi się twardy ( co 7/8 odpalenie silnika)
3. przez chwilę falowanie obrotów po odpaleniu jak jest zimno kilka 5 do 10 sekund.
4. tylko przy rozruchu siwawy dym z rury

po za tym sprawami nie ma problemów nie kopci i nie bierze oleju , brak problemów z odpalaniem pali od strzała. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MISIOPIERDOLNIK
Debeściak
Posty: 100
Rejestracja: 21 sie 2016, o 09:51
Model: v40
Silnik: B4 184 S2
moc: 122
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Lukasz

Re: [ v40 1,9TD 90KM]

Post autor: MISIOPIERDOLNIK » 25 wrz 2016, o 11:28

pedał gazu jest na lince połączonej bezpośrednio z pompom , jeśli stawia opór to wina samej linki (gdzieś ociera) Obroty powinien trzymać w granicy 900 jeśli jest inaczej możesz wyregulować dźwigienkę. Każdy z tych silników które mialem przy odpalaniu (pierwszym) puszczał siwy dymek.
Jak nic nie klepie sprawdź ustawienie kąta wtrysku i linke. osobnik zajmujący sie klekotami nie powinien za to skasowac więcej niż 50 pln. sprawdz tez czy w płynie chłodniczym nie ma oleju bo to częste zjawisko. na pompie masz jeszcze 2 dźwigienkę sprawdż jej reakcje na odpalonym silniku i czy się nie przycina.

Awatar użytkownika
laki0977
Debeściak
Posty: 103
Rejestracja: 25 sie 2016, o 21:17
Model: V40
Silnik: 1.9TD
moc: 90 KM
Rocznik: 98
Skąd jesteś?: Mazowieckie
imię: Krzysiek

Re: [ v40 1,9TD 90KM]

Post autor: laki0977 » 25 wrz 2016, o 12:14

wielkie dzięki za pomoc jutro sprawdzę i dam znać jaki jest efekt. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [ v40 1,9TD 90KM] Wysokie spalanie 12/13L

Post autor: ELI » 25 wrz 2016, o 12:51

jak szybko osiąga temp roboczą, może termostat jest cały czas otwarty, ale raczej poszedłbym w stronę regulacji pompy, kąta wtrysku... ogólnie regulacji pompy.

Awatar użytkownika
laki0977
Debeściak
Posty: 103
Rejestracja: 25 sie 2016, o 21:17
Model: V40
Silnik: 1.9TD
moc: 90 KM
Rocznik: 98
Skąd jesteś?: Mazowieckie
imię: Krzysiek

Re: [ v40 1,9TD 90KM] Wysokie spalanie 12/13L

Post autor: laki0977 » 26 lis 2016, o 00:00

Witam ponownie nie odpisywałem bo nie bardzo był czas ale wydaje mi się że mam za ciężką nogę do tego samochodu, ostatnio starałem się operować pedałem gazu i spalanie 9l po mieście. Jest to mój pierwszy diesel więc nie wiem czy to ok.
Zastanawia mnie jedna sprawa co drugi dzień znajduję plamkę ropy 2 na 2 cm pod autem obejrzałem pompę i wszystkie przewody i nie widać wycieków ( specjalnie umyłem silnik) i jest problem z odpalaniem, trzeba zakręcić rozrusznikiem przez 1 sekundę silnik odpala ale natychmiast gaśnie.
Drugie odpalenie i silnik już nie gaśnie, za pierwszym jak i za drugim razem odpala od strzała.

Gdzie szukać przyczyny?. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”