[1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: kp070 » 21 wrz 2017, o 17:15

simple7 pisze:Niektórzy na pytanie o brak mocy, w jednych z pierwszych porad zazwyczaj dostają odpowiedź o wyczyszczeniu EGR.
Więc skoro jest on już zapchany to tak jakby był zaślepiony. Czy ja coś źle myślę?
Brak mocy zwykle występuje przy zawieszonym w pozycji otwartej, przez brudy lub z powodu jakiejś usterki.
Co do brudów jeszcze, to nie wiem jak musiałby się zakitować żeby nic nie puścił otwarty.

Awatar użytkownika
simple7
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 5 mar 2016, o 21:49
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 116KM
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Janek

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: simple7 » 21 wrz 2017, o 17:27

A no to trochę rozwiałeś moją zagadkę. Czyli czyszczenie nie polega do końca na czyszczeniu, tylko na rozruszaniu części mechanicznej.

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: kp070 » 21 wrz 2017, o 17:34

Na czyszczeniu, tam się zbiera taka maź, coś jak mazut, g. takie brudne gęste że szkoda gadać :)
No i jak podejdzie gdzieś to być może tak potrafi przyblokować domknięcie EGR, tak gdybam bo nie doświadczyłem, jedynie czyściłem profilaktycznie.

Wpisz sobie w google: brudny egr i przełącz na zakładkę: Grafika, zobaczysz jaki syf tam może być.

Awatar użytkownika
simple7
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 5 mar 2016, o 21:49
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 116KM
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Janek

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: simple7 » 21 wrz 2017, o 20:08

Ja czyściłem już 2 razy u siebie, również profilaktycznie, więc wiem jak wygląda. Tylko zastanawiała mnie właśnie różnica zabitego egr od zaślepionego :lol1:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: kp070 » 21 wrz 2017, o 20:27

simple7 pisze:Czyli czyszczenie nie polega do końca na czyszczeniu, tylko na rozruszaniu części mechanicznej.
No to ok, powyższe zdanie mnie zmyliło, dlatego myślałem że nie wiesz jak to tam wygląda :)

Awatar użytkownika
Ajgor13
Volvo Fan
Posty: 1862
Rejestracja: 23 sty 2015, o 18:09
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102
Rocznik: 2001
wiek: 23
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Igor

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: Ajgor13 » 22 paź 2017, o 09:55

Ja w końcu zdjalem te ustrojstwo. Niestety, część mechaniczną trzeba było rozlupac, bo tak się zapiekła. Teraz pytanie, czy muszę kupować cały EGR (mechaniczna i elektryczna), czy wystarczy mi część Elektryczna, zebym mial do czego kostkę wpiac i zaklajstrował blaszką + rurkę karbowaną tym cylinderkiem-zaślepką?

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: GregoR. » 22 paź 2017, o 10:58

Część elektryczna musi być podpięta bo inaczej błąd będzie Ci wyrzucać na blat.
Lebek miał ostatnio z tym problem, co prawda nieco inaczej jest u ciebie i u niego, ale część elektryczną musiał dokupić bo mu się skończyła i błąd mu wywalało.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ajgor13
Volvo Fan
Posty: 1862
Rejestracja: 23 sty 2015, o 18:09
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102
Rocznik: 2001
wiek: 23
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Igor

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: Ajgor13 » 22 paź 2017, o 11:10

Czyli olac mechaniczną, dokupić elektryczna, wpiąć, zaslepic i jazda.

Pytanie tylko co z tym dzyndzlem, ktory wystaje z niej, nie będzie źle wplywal na zaslepke? ;)

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: GregoR. » 22 paź 2017, o 11:12

Tu niech już się wypowie ktoś kto robił zabieg zaślepiania na tym silniku.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
simple7
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 5 mar 2016, o 21:49
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 116KM
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Janek

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: simple7 » 22 paź 2017, o 13:57

Panowie, nie będzie wywalać żadnych błędów. Wtyczka może być odpięta.
Ja dałem jedynie zaślepkę w karbowanej rurce od strony kolektora wydechowego.
Blaszki pomiędzy część elektryczną a mechaniczną nie dawałem, bo odpiąłem wtyczkę, więc zawór jest cały czas zamknięty.

srebrne-s40-by-simple7-t5698-20.html#p121978" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”