[1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 1862
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 18:09
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- moc: 102
- Rocznik: 2001
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Igor
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Czyli nie kupować na wszelki wypadek cz. Elektrycznej? Po prostu calkowicie wywalic? Moze w razie w niech cos tam wystaje?
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 5 mar 2016, o 21:49
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Janek
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Moim zdaniem nie ma sensu, jeśli chcesz zaślepiać. U mnie jest tylko w celach ozdobnych lub jako zaślepka, bo nie mam tej blaszanej.
Chyba że za jakiś czas wejdą bardziej rygorystyczne badania techniczne, na których będą sprawdzać sprawność urządzeń zmniejszających emisję spalin. Póki co nie ma co się pchać w niepotrzebne koszta.
Chyba że za jakiś czas wejdą bardziej rygorystyczne badania techniczne, na których będą sprawdzać sprawność urządzeń zmniejszających emisję spalin. Póki co nie ma co się pchać w niepotrzebne koszta.
-
- Volvo Fan
- Posty: 1862
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 18:09
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- moc: 102
- Rocznik: 2001
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Igor
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
to robię zakupy:
http://allegro.pl/584-zaslepka-egr-volv ... 19562.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/85-zaslepka-egr-renau ... ml#thumb/5" onclick="window.open(this.href);return false;
jeszcze gwoli ścisłości - mam silnik F9K, potrzeba dwóch wałków, czy wystarczy jeden + jedna opaska
http://allegro.pl/584-zaslepka-egr-volv ... 19562.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/85-zaslepka-egr-renau ... ml#thumb/5" onclick="window.open(this.href);return false;
jeszcze gwoli ścisłości - mam silnik F9K, potrzeba dwóch wałków, czy wystarczy jeden + jedna opaska
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 5 mar 2016, o 21:49
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Janek
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Ja wziąłem jedną zaślepkę i 2 opaski. Rurkę raczej trzeba całą zdemontować. Nie da się odpiąć z jednej strony, włożyć zaślepki i założyć z powrotem.
Zastanów się nad opaskami skręcanymi. Ja wziąłem takie jak są, czyli zapinane i się niemiłosiernie omęczyłem z ich założeniem. Tam nie ma miejsca, żeby jakieś szczypce czy kombinerki włożyć i zacisnąć. Wszystko na czuja, bez patrzenia praktycznie. Mi już ręce wysiadały. Zarzuciłem jakiś koc na silnik i na nim leżałem i tak próbowałem zacisnąć. Z pół godziny mi z nimi zeszło.
Wiem, że cena tych opasek powala, bo wychodzi po 30zł/szt, czyli z zaślepką 90zł.
Zastanów się nad opaskami skręcanymi. Ja wziąłem takie jak są, czyli zapinane i się niemiłosiernie omęczyłem z ich założeniem. Tam nie ma miejsca, żeby jakieś szczypce czy kombinerki włożyć i zacisnąć. Wszystko na czuja, bez patrzenia praktycznie. Mi już ręce wysiadały. Zarzuciłem jakiś koc na silnik i na nim leżałem i tak próbowałem zacisnąć. Z pół godziny mi z nimi zeszło.
Wiem, że cena tych opasek powala, bo wychodzi po 30zł/szt, czyli z zaślepką 90zł.
-
- Początkujący
- Posty: 67
- Rejestracja: 23 lis 2016, o 08:34
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 116
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Maciej
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Dokładnie miałem identyczne przygody co kolega wyżej.
Ja kupiłem zaślepkę i 2 opaski. Użyłem starych, bo nowych nie mogłem zacisnąć. Dodatkowo użyłem pastę do uszczelniania układów wydechowych.
Ja kupiłem zaślepkę i 2 opaski. Użyłem starych, bo nowych nie mogłem zacisnąć. Dodatkowo użyłem pastę do uszczelniania układów wydechowych.
-
- Początkujący
- Posty: 64
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 09:58
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 85kW (116 km)
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Darlowo
- imię: Mariusz
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
simple7, "Nurtuje mnie ostatnio kwestia, jaka jest różnica między zaślepionym, a zatkanym EGR. Niektórzy na pytanie o brak mocy, w jednych z pierwszych porad zazwyczaj dostają odpowiedź o wyczyszczeniu EGR.
Więc skoro jest on już zapchany to tak jakby był zaślepiony. Czy ja coś źle myślę?"
Może okazać się, że EGR jest zatkany, unieruchomiony w pozycji otwartej - wtedy łąpie muła, natomiast w pozycji zamkniętej nie ma żadnej różnicy!!!!
Więc skoro jest on już zapchany to tak jakby był zaślepiony. Czy ja coś źle myślę?"
Może okazać się, że EGR jest zatkany, unieruchomiony w pozycji otwartej - wtedy łąpie muła, natomiast w pozycji zamkniętej nie ma żadnej różnicy!!!!
-
- Volvo Fan
- Posty: 1862
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 18:09
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- moc: 102
- Rocznik: 2001
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Igor
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Z jednej strony nowy kosztuje 200-300 zł, zaślepka z opaskami do 100 zł...tylko skoro chcę zaslepic to po co będę kupował skoro na blat nic nie wyskoczy i wtyczka moze byc odpieta. O ile wzrośnie emisja CO2? Chociaz walić dyrektywy UE, bardziej mi na zdrowym silniku zależy (srodowisko również ważne).
Czyli co, kupić z tymi skrecanymi i założyć jak pokazane w rzucie? Jedna na dole, druga pod EGRem? Kurde troche roboty nie powiem
Czyli co, kupić z tymi skrecanymi i założyć jak pokazane w rzucie? Jedna na dole, druga pod EGRem? Kurde troche roboty nie powiem
-
- Początkujący
- Posty: 67
- Rejestracja: 23 lis 2016, o 08:34
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 116
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Maciej
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
gdybym miał robić drugi raz to bym kupił skręcane. Ale jak masz trochę krzepy w dłoniach i cierpliwość, kup normalne, albo nie kupuj i zaciskaj stare. Ja zaciskałem tą przy kolektorze wydechowym leżąc na silniku, mocnymi ucinaczkami do przewodów. jedną ręką na maksa ściskasz, drugą ręką śrubokrętem wciskasz obejmę aby wskoczyła. Powodzenia.
-
- Volvo Fan
- Posty: 1862
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 18:09
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- moc: 102
- Rocznik: 2001
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Igor
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Kupione skręcane. Blaszka boczna no i ten cylinderek. Nie kupowałem całego ustrojstwa (elek + mech). Wtyczkę zaizoluje i zobaczymy, czy pomoże
-
- Moderator
- Posty: 9095
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
- Model: Peugeot 508
- Silnik: 2.0 HDI
- moc: 180 KM
- Rocznik: 2017
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Siewierz
- imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siewierz
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Panowie, zapytam na szybko, co prawda pacjentem nie jest volvo, ale Her działa tak samo jak u Was. Mianowicie, mój chyba padł, ale kumpel powiedział żeby zrobić test zaślepiając go, bo nie podoba mu się fakt, że moje auto nie odpala, choć powinno. Błędem wali, odpali na chwilę i gaśnie.
Więc...muszę co zaślepić na próbę, ale wiadomo, że długie weekendy i w ogóle, więc zaślepka pewnie przyjść pocztą nie zdąży. Czy mogę zrobić zaslepke z byle jakiej blachy, żeby tylko wrzucić ją na próbę i zobaczy jak będzie chodzić?
Jeśli mam być szczery, to mam na myśli puszkę po piwie bo z tego najłatwiej na miejscu coś wyrzeźbić
Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
Więc...muszę co zaślepić na próbę, ale wiadomo, że długie weekendy i w ogóle, więc zaślepka pewnie przyjść pocztą nie zdąży. Czy mogę zrobić zaslepke z byle jakiej blachy, żeby tylko wrzucić ją na próbę i zobaczy jak będzie chodzić?
Jeśli mam być szczery, to mam na myśli puszkę po piwie bo z tego najłatwiej na miejscu coś wyrzeźbić
Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka