[volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: NoViK » 29 lis 2016, o 09:22

Nieszczelny pewnie nie, ale łożysko oporowe dało o sobie znać na pewno ;)

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: savage » 29 lis 2016, o 15:14

Właśnie jestem ciekaw, bo u mnie przy minimalnie większym przebiegu też robiłem sprzęgło, ale samo łożysko było w super stanie tylko wysprzęglik zaczynał się pocić niestety.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: kilert » 1 gru 2016, o 08:33

Odebrałem wczoraj samochód po wymianie. Co do wysprzęglika to był suchy lecz łożysko się przycinało i był wyżłobiony rowek na czole od talerzyka w docisku. Z doborem tarczy był największy cyrk ale ostatecznie nabito na starej nowe okładziny luka i w sumie z wyglądu przypominała nową. Nie widziałem na oczy nowej dwumasy bo mechanik odbierał sobie sam ze sklepu, ale postaram się nagrać filmik jak wyglądają luzy w starej.
Jedna rzecz mnie trochę niepokoi - sprzęgło bierze na samym dole, przed wymianą brało mniej więcej na środku skoku pedału. Czy trzeba poczekać, aż się wszystko ułoży i samo się wyreguluje (docisk samonastawny) czy suszyć głowę mechanikowi ?

Awatar użytkownika
MarioN
Debeściak
Posty: 132
Rejestracja: 16 lis 2018, o 12:31
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 116 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Swietokrzyskie
imię: Mariusz

Re: [volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: MarioN » 6 mar 2019, o 14:01

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc odkopię ten... :zomby

Czeka mnie w niedługim czasie wymiana zestawu sprzęgła, bo dwumasa czasem "klekocze" i sprzęgło "bierze" wysoko. Zastanawiam się jak to najlepiej rozegrać. Widzę, że są w sprzedaży zestawy Valeo do przebudowy sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym. Z kolei zestawy z dwumasą oferuje głównie LUK, o którym można poczytać sporo niepochlebnych opinii.
Ktoś może zmienił już dwumasę na sztywne koło zamachowe i mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami? Czy po wymianie są jakieś różnice w eksploatacji samochodu, gorsza kultura pracy silnika? Jak z trwałością takiego sprzęgła?

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: memento89 » 31 maja 2021, o 21:50

Witam. Widzę, że nikt nie wymieniał gotowego zestawu ze sztywnym kołem lub nie pisze o tym na forum więc niedługo będę pierwszy:) pacjentem będzie T4 b4194t. Skrzynia zwalona zębów jest 20 więc podejdzie to tańsze. Kosztuje tyle co dwumas luka. Ciekawi mnie czy w razie czego można dokupić sama tarcze albo docisk jeżeli się zużyją. Jak już będzie ogarnięte to będę dawał znać czy i jak chodzi;)

Awatar użytkownika
Patrixxo
Turysta
Posty: 29
Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Kiernozia
imię: Patryk

[V40 1.9 t4 200km 2002r.] Tarcza i docisk sprzęgła

Post autor: Patrixxo » 5 wrz 2021, o 22:47

Witam,
Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie a brzmi ono tak. Czy ktoś orientuje się może albo podnosił moc i jak wygląda kwestia ze seryjnym sprzęgłem. Będę na dniach musiał wymienić i ląduje na pewno sztywne koło i zastanawiam się czy ładować oryginalny zestaw czy dawać jakąś wzmocnioną tarcze i robić docisk mocniejszy gdyż w najbliższym czasie Volvo będzie strojone w okolice 280 koni gdzieś.

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6209
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: [V40 1.9 t4 200km 2002r.] Tarcza i docisk sprzęgła

Post autor: Raptus » 5 wrz 2021, o 23:45

1.9 T4 z 2002 roku ?

A czytałeś to
viewtopic.php?f=8&t=3333

Awatar użytkownika
Patrixxo
Turysta
Posty: 29
Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Kiernozia
imię: Patryk

Re: [V40 1.9 t4 200km 2002r.] Tarcza i docisk sprzęgła

Post autor: Patrixxo » 6 wrz 2021, o 07:14

raptusek pisze:
5 wrz 2021, o 23:45
1.9 T4 z 2002 roku ?

A czytałeś to
viewtopic.php?f=8&t=3333
Tak, 1.9 t4 po swapie silnika i skrzyni wraz ze sterownikiem 😅

Czytałem ale nie znalazłem informacji jak z wytrzymałością

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”