[volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC
NoViK
Moderator
Posty: 5870
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70
Silnik: B4194T/B5254T
moc: 200 KM/193KM
Rocznik: 1999
wiek: 25
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: NoViK » 29 lis 2016, o 09:22

Nieszczelny pewnie nie, ale łożysko oporowe dało o sobie znać na pewno ;)

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 117
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Wawa
imię: Zdzislaw

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: savage » 29 lis 2016, o 15:14

Właśnie jestem ciekaw, bo u mnie przy minimalnie większym przebiegu też robiłem sprzęgło, ale samo łożysko było w super stanie tylko wysprzęglik zaczynał się pocić niestety.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 200
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: kilert » 1 gru 2016, o 08:33

Odebrałem wczoraj samochód po wymianie. Co do wysprzęglika to był suchy lecz łożysko się przycinało i był wyżłobiony rowek na czole od talerzyka w docisku. Z doborem tarczy był największy cyrk ale ostatecznie nabito na starej nowe okładziny luka i w sumie z wyglądu przypominała nową. Nie widziałem na oczy nowej dwumasy bo mechanik odbierał sobie sam ze sklepu, ale postaram się nagrać filmik jak wyglądają luzy w starej.
Jedna rzecz mnie trochę niepokoi - sprzęgło bierze na samym dole, przed wymianą brało mniej więcej na środku skoku pedału. Czy trzeba poczekać, aż się wszystko ułoży i samo się wyreguluje (docisk samonastawny) czy suszyć głowę mechanikowi ?

Awatar użytkownika
MarioN
Debeściak
Posty: 121
Rejestracja: 16 lis 2018, o 12:31
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 116 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Swietokrzyskie
imię: Mariusz

Re: [volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: MarioN » 6 mar 2019, o 14:01

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc odkopię ten... :zomby

Czeka mnie w niedługim czasie wymiana zestawu sprzęgła, bo dwumasa czasem "klekocze" i sprzęgło "bierze" wysoko. Zastanawiam się jak to najlepiej rozegrać. Widzę, że są w sprzedaży zestawy Valeo do przebudowy sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym. Z kolei zestawy z dwumasą oferuje głównie LUK, o którym można poczytać sporo niepochlebnych opinii.
Ktoś może zmienił już dwumasę na sztywne koło zamachowe i mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami? Czy po wymianie są jakieś różnice w eksploatacji samochodu, gorsza kultura pracy silnika? Jak z trwałością takiego sprzęgła?

ODPOWIEDZ