[1.9T4] Zwariował (szarpanie)

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [1.9T4] Zwariował (szarpanie)

Post autor: NoViK » 3 wrz 2017, o 17:00

Yaro pisze:
mystek pisze: Po tym wszystkim zacznę skupiać się chyba na przepustnicy, może czujnik położenia jej?
No ok. Skoro odpinałeś przepływkę i objawy były jakie były to spróbuj odpiąć czujnik położenia przepustnicy. Zobacz co będzie wtedy się działo.

Inna bajka to strasznie dziwne że nie pluje żadnym błędem. Gdyby którykolwiek element (przepływka, czujnik położenia przepustnicy ,itp) był uszkodzony jak nic skutkowałoby to zapalaniem lampki.
Yaro, niestety przedlifty są oporne na wywalanie błędów jak coś się dzieje. Chyba że błąd dotyczy bezpośrednio uszkodzenia elektroniki albo obwodu danego elementu. Nieprawidłowe sygnały wolno łapie. Polift ma już z tym lepiej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mystek
Debeściak
Posty: 100
Rejestracja: 3 sty 2015, o 09:58
Model: V40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Kraków
imię: Grzegorz

Re: [1.9T4] Zwariował (szarpanie)

Post autor: mystek » 3 wrz 2017, o 18:49

#Yaro - dokładnie jak napisał Novik, też kiedys byłem w serwisie Volvo (nie ASO, ale że niby gość się specjalizuje) i mówił mi koleś, że przepływomierz niekoniecznie wyskoczy jako błąd. Nic to, jutro pojadę do tego kolesia od przepływek i będę dalej informował co i jak.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [1.9T4] Zwariował (szarpanie)

Post autor: Yaro » 3 wrz 2017, o 18:54

To słabo. Trochę mnie to dziwi bo w 850 z 93r wszystkie błędy wysypywało, a tam sterownik można powiedzieć, że był archaiczny w porównaniu z tym w T4.
No to pozostaje metoda podmianek ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [1.9T4] Zwariował (szarpanie)

Post autor: NoViK » 3 wrz 2017, o 19:24

W 1.9 T4 najlepsza metoda to sprawdzanie organoleptyczne i Live Data.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [1.9T4] Zwariował (szarpanie)

Post autor: RIPPER » 3 wrz 2017, o 20:16

zastanawia mnie TPS bo u mnie podobnie się zdarzają zmuły przed zmianą sondy na sondę AFR zdarzały się często ale w mieście po staniu na światłach raz mi się zmulił w czasie jazdy .. stawiałem na lambdę ale teraz ona jest odłączona i mam podgląd na AFR i ewidętnie Ecu wywala mieszankę na 18-20 AFR i wiecej przez chwilę potem po przegazówce wszystko wraca do normy.

u Mystka zastanawia mnie czy nie padł krokowiec lub ewidętnie coś zakłamuje Ecu nie miałem czasu by z tym walczyć

Lambdę wymienił czyli to nie ona

Mamy taki sam rocznik zastanawia mnie czy coś z wiązką jest nie tak . ostatnio słyszałem że TPSy pod wyływem dużej temp lubią zmieniać oporność ..

Live data z Vol FCRa luib soft od banana z logowaniem
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
mystek
Debeściak
Posty: 100
Rejestracja: 3 sty 2015, o 09:58
Model: V40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Kraków
imię: Grzegorz

Re: [1.9T4] Zwariował (szarpanie)

Post autor: mystek » 4 wrz 2017, o 15:50

#Ripper - powiem Ci, że czytałem o czujniku położenia przepustnicy oraz ogólnie o awariach przepustnicy i ja mam inne objawy, zdecydowanie inne.

Co do mojego przypadku, to byłem u tego kolesia, podpiąłem kolejny przepływomierz i... dupa, też 8kg/h. Natomiast jadąc autostradą słychać strasznie syczenie z pod maski, co utwierdza mnie w przekonaniu, że będzie to raczej dziura w dolocie jednak. Jeżdżąc po mieście raczej ciężko się wsłuchać dobrze (szczególnie, jak mam jeszcze ten większy filtr powietrza, który sam w sobie syczy wciskając gaz), jedynie nocą, jak jest cisza zupełna to dało się słyszeć, że oprócz filtra syczy też coś jeszcze. Ogólnie syczenie jest raczej gdzieś z okolic turbiny (jak na moje ucho :P), bo głos dochodzi gdzieś bliżej z okolic kierowcy i tuż przy ścianie grodziowej. Z tym, że wiadomo, jak to z dźwiękami wydawanymi przez samochód jest - wydaje nam się, że stuka coś w prawym przednim kole, a w rzeczywistości tuleja wybita jest w lewym tylnym :P

Niemniej jadąc autostradą te 140km/h i dając mu tak np 30% gazu słychać oprócz filtra... turbinę, ewidentnie jak się kręci czy coś, dodając kolejne np. 5-10% więcej gazu słychać jeszcze bardziej kręcenie się "czegoś" (turbiny?). No i mając but w podłodze samochód ewidentnie gorzej przyśpiesza niż kiedy mu odpuścimy np na 3/4 gazu, tłumaczę to sobie tak, że wciskając gaz do oporu komputer zaczyna lać maksymalne ilości paliwa, ale... przez dziurę w dolocie nie otrzymuje tyle powietrza ile potrzebuje i samochód jedzie, ale nie tak jak na 3/4 otwarcia przepustnicy. Si? Dobrze to rozumuję? :)

Nic, jutro i tak oddaję mechesowi auto na jeden wyciek, więc przy okazji sprawdzi mi dolot. Intercooler kupowałem nówkę OEM od jednego forumowicza, więc nie sądzę, żeby roczny intercooler wysadziło w powietrze i zrobiła się dziura :). Raczej jakiś stary, gumowy wąż. OBY!

Awatar użytkownika
Gosciu
Debeściak
Posty: 205
Rejestracja: 23 mar 2017, o 17:44
Model: V40
Silnik: B4204T3
moc: 160
Rocznik: 2001
wiek: 27
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Krzysiek

Re: [1.9T4] Zwariował (szarpanie)

Post autor: Gosciu » 4 wrz 2017, o 16:06

Ktoś mi tu kiedyś na forum podsunął pomysł żeby sprawdzic kompresorem szczelność dolotu, zaciskasz puszke w miejscu przepływomierza i w miejsce któregoś z mniejszych węzykow umieszczasz koncówke od kompresora, nabijasz lekko cisnienie i nasłuchujesz skąd syczy
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mystek
Debeściak
Posty: 100
Rejestracja: 3 sty 2015, o 09:58
Model: V40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Kraków
imię: Grzegorz

Re: [1.9T4] Zwariował (szarpanie)

Post autor: mystek » 6 wrz 2017, o 16:40

Sprawa rozwiązana. Oddałem wczoraj auto mechanikowi, po 1,5h telefon i mówi (cytat) - "szukaj rury od przepływomierza do turbo. Rozkurw*** ją w ch**" :P... Także jestem zadowolony, że to tylko rura. Leci już kurierem prosto do niego. Czyli dobrze mówiłem, że słychać bardzo głośno turbinę, jak się kręci i że ewidentnie coś przy ścianie grodziowej. Słuch mam dobry, gorzej z okiem, że nie wyczaiłem tej dziury :P

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [1.9T4] Zwariował (szarpanie)

Post autor: RIPPER » 6 wrz 2017, o 17:37

Tak jak ja stawiałem ... no i Przepływka prawdę ci powie ale zastanawia mnie oglądaj dokładnie czy jakieś przeładowania Ci się nie pojawiają .. no i zbieraj na gruszkę
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [1.9T4] Zwariował (szarpanie)

Post autor: Yaro » 6 wrz 2017, o 19:23

mystek :lol1:
Yaro pisze: U mnie kiedyś strzelił przewód na dolocie i turbo ładowało, a zegarek pokazywał 0,0 bar na bucie
mystek pisze:"szukaj rury od przepływomierza do turbo
Ta sama co u mnie :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”