Zabezpieczenie antykorozyjne

Wszystkie problemy związane z blacharką lakierowaniem itp ..
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: RIPPER » 15 kwie 2013, o 20:57

Witam na początek proponuje dodawać porady dotyczące zabezpieczenia gołej blachy gdy czyścimy jakiś element
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: Extradd » 15 kwie 2013, o 22:48

Rdzę należy usunąć. Nie ma środka który ją wyhamuje, powstrzyma. Rdzę można usunąć mechanicznie czyli
np. szlifierka kątowa, piaskarka lub chemicznie i w tym przypadku godnym uwagi jest środek 5717S Du Pont
Odrdzewiacz 5717S został opracowany w celu usunięcia i zahamowania procesu korozji na stali i aluminium. Jest bardzo łatwy w aplikacji. Przed nałożeniem na skorodowane elementy stali lud aluminium musimy przygotować odpowiednią mieszankę. Środek rozcieńczamy z wodą w stosunku 2¸ 1 dla stali lub 4¸ 1 dla aluminium. Teraz możemy nanieść roztwór na element za pomocą pędzla lub gąbki. Po kilku minutach możemy wyszorować wilgotny element szczotką drucianą lub grubą włókniną, którą oferuję na innych moich aukcjach. Metal musi być wilgotny podczas szorowania. Następnie wycieramy element szmatką i w razie konieczności powtarzamy czynność. Na samym końcu spłukujemy resztę roztworu dużą ilością wody i wycieramy do sucha. Po całkowitym wyschnięciu możemy przejść do nanoszenia podkładu.
Ja osobiście eksperymentuje z budowaną piaskarką.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Rikimaru
Debeściak
Posty: 146
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 22:52

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: Rikimaru » 26 kwie 2013, o 21:01

Na gołą blachę najlepiej dać podkład epoksydowy, jest najlepszy, ma świetną przyczepność. Można dać też podkład akrylowy ale pomimo zapewnień producentów nie jest on tak dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym, no chyba że damy pod niego reaktywny. A środki typu Brunox, Cortantin F wywalić do kosza, na forach o lakierowaniu za promowanie tego badziewia można oberwać, sam sporo eksperymentowałem tymi wynalazkami i wiem że są NIE SKUTECZNE.

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: Extradd » 23 maja 2013, o 10:46

Lecimy dalej. Szpachlówki.
Szpachli nie wolno nakładać na gołą blachę, ponieważ przeważnie zawsze ten produkt ma wypełniacze mineralne czyli np. mączkę marmurową która wchłania wilgoć i wodę jak gips. Ale na rynku pojawiają się szpachlówki z związkami syntetycznymi np. mikro kulki i taka szpachla nie jest już narażona na wilgoć i taki produkt jest już antykorozyjny bo nie przyczynia się do powstawania korozji na powierzchni stali. I taka powłoka daje nam możliwość wykonania szybkiej profesjonalnej naprawy.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: siowiczek1 » 18 wrz 2013, o 17:03

osobiście polecam środek do podwozi, firmy NOXUDOL 900,auto jest po zabiegu właśnie,robione pistoletem,super przyczepność i mocna powłoka po zaschnięciu,środek używany przez SAABA i VOLVO,atrakcyjna cena,1litr spokojnie wystarczył...

Awatar użytkownika
T4sleeper
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2014, o 22:47
Model: S40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Olsztyn
imię: Art

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: T4sleeper » 14 gru 2014, o 18:12

A co myślicie o zabezpieczeniu elementu np podwozia najpierw preparatem Cortanin F, a następnie jakimś barankiem? Bo chciałbym użyć właśnie Cortaninu aby zablokować rozprzestrzenianie się jakichkolwiek ognisk rdzy, a następnie zasmarkać podwozie barankiem.

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: Extradd » 14 gru 2014, o 19:23

T4sleeper pisze:A co myślicie o zabezpieczeniu elementu np podwozia najpierw preparatem Cortanin F, a następnie jakimś barankiem? Bo chciałbym użyć właśnie Cortaninu aby zablokować rozprzestrzenianie się jakichkolwiek ognisk rdzy, a następnie zasmarkać podwozie barankiem.
To jest dziadostwo ;)
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
T4sleeper
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2014, o 22:47
Model: S40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Olsztyn
imię: Art

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: T4sleeper » 15 gru 2014, o 21:15

Extradd pisze:
T4sleeper pisze:A co myślicie o zabezpieczeniu elementu np podwozia najpierw preparatem Cortanin F, a następnie jakimś barankiem? Bo chciałbym użyć właśnie Cortaninu aby zablokować rozprzestrzenianie się jakichkolwiek ognisk rdzy, a następnie zasmarkać podwozie barankiem.
To jest dziadostwo ;)
..bikooozz łaj? 8-)

Awatar użytkownika
kajjman
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 26 mar 2014, o 11:35
Model: V40
Silnik: 1,9D
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: ...Białystok
imię: artur

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: kajjman » 16 gru 2014, o 21:06

Jedynym działającym na 100% środkiem jest farba okrętowa do malowania statków i łodzi podwodnych , ale powala ceną i cholernie trudno ją dostać. Skoro Lublin po malowaniu (targania gratów po budowach ) wytrzymał pięć lat to musi być dobre.

Awatar użytkownika
gt82
Debeściak
Posty: 436
Rejestracja: 7 maja 2014, o 06:23
Model: v40
Silnik: D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 2000
wiek: 39
Skąd jesteś?: Warmia
imię: Grzegorz

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: gt82 » 13 lut 2015, o 18:36

Po tym jak cortanin i brunox okazały się nieskuteczne i znowu po zimie wyłazi rdza na progach chciałby posłuchać opinii na temat mini ołowianej.Trudno dostępna bo zakazana.Ponoś nie ekologiczna a mnie się wydaje że za dobra :P

Jako że troszkę poczytałem i okazuje się że jest skuteczna to proszę o rozwinięcie tego tematu.
Znalazłem
http://allegro.pl/minia-olowiana-farba- ... 93906.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z tego co się dowiedziałem mieszamy to z pokostem lnianym i mamy gotową farbę antykorozyjną..
Czy ktoś tego sposobu próbował?
Jakie proporcje?Tz.Na kilogram proszku ile potrzebowałbym tego pokostu.

Zedrę na pewno jak zawsze tarczą do spawów.Tzw.włosy murzyna.Idzie elegancko.
Oczywiście z porów nie damy rady tego idealnie wyczyścić ale myślę że nasza minia da sobie radę.
Długo schnie podobno ale to nie jest problemem.
Co myślicie?
"Nigdy nie jesteśmy tak biedni, aby nie stać nas było na udzielenie pomocy "
Mikołaj Gogol

ODPOWIEDZ

Wróć do „Blacharskie/Lakiernicze”