[v40 oraz inne] Farba/środek do zabezpieczenie podwozia
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
[v40 oraz inne] Farba/środek do zabezpieczenie podwozia
Co myślicie o takiej farbie do zabezpieczenia podwozia, elastyczna, długoletnia trwałość itd.
Podobno "doskonała przyczepność i wysokiej jakości pigmenty antykorozyjne - farba może być aplikowana bezpośrednio na skorodowaną i czystą stal, żelazo, sezonowany ocynk, stare powłoki malarskie"
"Farby charakteryzują się bardzo wysoką, trwałą elastycznością, dzięki czemu powłoka podąża za ruchami konstrukcji podwozia. Fosforan cynku stosowany jako pigment antykorozyjny, zapewnia dobrą ochronę stali przed korozją."
Czy może jednak lepiej użyc jakiegoś bolla, novola, albo jeszcze czegoś innego?
Oraz na jakiej bazie, bitumiczno-kauczukowej czy na bazie żywic syntetycznych?
Podobno "doskonała przyczepność i wysokiej jakości pigmenty antykorozyjne - farba może być aplikowana bezpośrednio na skorodowaną i czystą stal, żelazo, sezonowany ocynk, stare powłoki malarskie"
"Farby charakteryzują się bardzo wysoką, trwałą elastycznością, dzięki czemu powłoka podąża za ruchami konstrukcji podwozia. Fosforan cynku stosowany jako pigment antykorozyjny, zapewnia dobrą ochronę stali przed korozją."
Czy może jednak lepiej użyc jakiegoś bolla, novola, albo jeszcze czegoś innego?
Oraz na jakiej bazie, bitumiczno-kauczukowej czy na bazie żywic syntetycznych?
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 maja 2016, o 07:38
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wloclawek
- imię: Przemek
Re: [v40 oraz inne] Farba/środek do zabezpieczenie podwozia
Właśnie ćwiczę temat.
Ważne jest żeby dany środek miał inhibitory korozji.
Wybrałem Fluid/Perma Film - środek używany w przemyśle okrętowym w .DE.
Często używany do konserwacji klasyków.
Specyfiki typu Boll odpuść sobie.
Ważne jest żeby dany środek miał inhibitory korozji.
Wybrałem Fluid/Perma Film - środek używany w przemyśle okrętowym w .DE.
Często używany do konserwacji klasyków.
Specyfiki typu Boll odpuść sobie.
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [v40 oraz inne] Farba/środek do zabezpieczenie podwozia
A jak myślisz ile tego potrzeba na samo podwozie, 2L, 3L, bo 1L to chyba mało?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [v40 oraz inne] Farba/środek do zabezpieczenie podwozia
Zobacz sobie poliuretanowe coś jak raptor
Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 5020D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 5020D przy użyciu Tapatalka
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Debeściak
- Posty: 278
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
- Model: v40
- Silnik: 1.8 - B4184S2
- moc: 122KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Sopot
- imię: Szymon
- Kontakt:
Re: [v40 oraz inne] Farba/środek do zabezpieczenie podwozia
kp070,
Mając Nissana przerabiałem ten problem i powiem to co wiem, i to czego się nauczyłem łatając i ogarniając podwozie mojego byłego auta. użyłem trzech preparatów (z żadnym do statków nie miałem styczności więc się nie wypowiem).
Tak więc po przygotowaniu podłoża i całego podwozia do impregnacji wszystko przeszlifowałem, miejscami do gołej blachy. w pierwszej kolejności wszystko zostało przemyte, osuszone, odtłuszczone etc. Po tym użyłem średniej ceny materiału do zabezpieczenia płotów metalowych (ala hammerite) po tym użyłem preparatów Bolla -podkład i powłokę gumową na podkład. Wszystkiego średnio po 2 - 3 warstwy. Nie kładłem żadnego baranka i tym podobnych gumowo kałczukowych preparatów bo te się kruszą i odpadają.
Mówiąc szczerze po roku jazdy całe podwozie wyglądało jak w momencie zrobienia czyli ubytki były bardzo małe za koszt około 300 - 350zł.
Największym problemem jest czas bo warstwy powinny schnąć nawet kilka godzin każda. Preparaty Bolla są dość dobre i co najważniejsze łatwe w nakładaniu, czy to spray czy poprzez pistolet. Ja zużyłem tego około 2 l na preparat czyli mi wyszło około 5 - 6 l. Ale to kwestia ile chcesz warstw etc.
Zapewne preparaty do konserwacji statków będą mocniejsze ale ja ich nie znam, nie miałem styczności - nie wiem jak to sie nakłada etc. Co do raptora to jako warstwa zewnętrzna spoko, jako podkład niespecjalnie.
Mając Nissana przerabiałem ten problem i powiem to co wiem, i to czego się nauczyłem łatając i ogarniając podwozie mojego byłego auta. użyłem trzech preparatów (z żadnym do statków nie miałem styczności więc się nie wypowiem).
Tak więc po przygotowaniu podłoża i całego podwozia do impregnacji wszystko przeszlifowałem, miejscami do gołej blachy. w pierwszej kolejności wszystko zostało przemyte, osuszone, odtłuszczone etc. Po tym użyłem średniej ceny materiału do zabezpieczenia płotów metalowych (ala hammerite) po tym użyłem preparatów Bolla -podkład i powłokę gumową na podkład. Wszystkiego średnio po 2 - 3 warstwy. Nie kładłem żadnego baranka i tym podobnych gumowo kałczukowych preparatów bo te się kruszą i odpadają.
Mówiąc szczerze po roku jazdy całe podwozie wyglądało jak w momencie zrobienia czyli ubytki były bardzo małe za koszt około 300 - 350zł.
Największym problemem jest czas bo warstwy powinny schnąć nawet kilka godzin każda. Preparaty Bolla są dość dobre i co najważniejsze łatwe w nakładaniu, czy to spray czy poprzez pistolet. Ja zużyłem tego około 2 l na preparat czyli mi wyszło około 5 - 6 l. Ale to kwestia ile chcesz warstw etc.
Zapewne preparaty do konserwacji statków będą mocniejsze ale ja ich nie znam, nie miałem styczności - nie wiem jak to sie nakłada etc. Co do raptora to jako warstwa zewnętrzna spoko, jako podkład niespecjalnie.
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [v40 oraz inne] Farba/środek do zabezpieczenie podwozia
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź szymonuni
Jako podkład to myślałem dać jakiś epoksydowy.
Odnośnie farb to wstępnie myślałem o tej z pierwszego postu którą w linku podałem,
no ale każdy chwali swoje, a tam to przecież producent wychwala swoje (chociaż opis ciekawy, no ale wiadomo).
Minus dla mnie taki że to w puszcze jest i tylko pędzel, a to nie wszędzie wygodnie dojść, kompresora brak.
Swoją drogą czy podkładem epoksydowym można tu i tam maznąć na tłumiku jakieś naloty rdzawe po oczyszczeniu?
Generalnie wiem że do tłumików to inna farba jest, ale tak z braku laku mnie ciekawi czy to ujdzie czy nie paprać lepiej tym?
Jako podkład to myślałem dać jakiś epoksydowy.
Odnośnie farb to wstępnie myślałem o tej z pierwszego postu którą w linku podałem,
no ale każdy chwali swoje, a tam to przecież producent wychwala swoje (chociaż opis ciekawy, no ale wiadomo).
Minus dla mnie taki że to w puszcze jest i tylko pędzel, a to nie wszędzie wygodnie dojść, kompresora brak.
Swoją drogą czy podkładem epoksydowym można tu i tam maznąć na tłumiku jakieś naloty rdzawe po oczyszczeniu?
Generalnie wiem że do tłumików to inna farba jest, ale tak z braku laku mnie ciekawi czy to ujdzie czy nie paprać lepiej tym?
-
- Debeściak
- Posty: 100
- Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:00
- Model: s40
- Silnik: 1.9td
- moc: 90
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Mariusz
Re: [v40 oraz inne] Farba/środek do zabezpieczenie podwozia
epoksydowy kładziesz na gołą blachę bez korozji, jeśli nie dasz rady do końca wyczyścić rdzy to lejesz na to coś w stylu APP r-stop i na to epoksyd
-
- Volvo Fan
- Posty: 741
- Rejestracja: 29 lip 2016, o 19:51
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Radek
Re: [v40 oraz inne] Farba/środek do zabezpieczenie podwozia
Dodając do tego, nalożyłem u siebie środki nuxodol'a. Od roku spokój. Środek na podwozie nadal jest elastyczny.mentis89 pisze:epoksydowy kładziesz na gołą blachę bez korozji, jeśli nie dasz rady do końca wyczyścić rdzy to lejesz na to coś w stylu APP r-stop i na to epoksyd