[V40 1.8 122 03] Ciężkie odpalanie LPG BRC
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 43
- Rejestracja: 1 lip 2022, o 20:19
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Wiktor
[V40 1.8 122 03] Ciężkie odpalanie LPG BRC
Część,
Mam specyficzna sytuacja która wyłapałem po 5 miesiącach korzystania ze to instalacja gazowa
Jak się silnik zadusi na LPG kosmicznie długo trzeba go kręcić oraz jak jest rozgrzany silnik delikatnie dłużej kręci ale co najlepsze na to nie ma reguły.
Zauważyłem iż jak mu się poda gazu to szybciej wstaję.
Rozrusznik po regeneracji z pompą paliwa wszystko ok.
Na paliwie problemu nie doświadczyłem.
Instalacja nowa BRC, świece nowe, filtry też itp
Z forum doczytałem ze możemy być to czujnik ciśnienia paliwa.
Jeszcze nie znalazłem mechanika który ma mikrometr zeby sprawdzić czy dobrze nabija paliwa. A mój mechanik mówi że wszystko wygląda git.
Macie jakieś porady?
Mam specyficzna sytuacja która wyłapałem po 5 miesiącach korzystania ze to instalacja gazowa
Jak się silnik zadusi na LPG kosmicznie długo trzeba go kręcić oraz jak jest rozgrzany silnik delikatnie dłużej kręci ale co najlepsze na to nie ma reguły.
Zauważyłem iż jak mu się poda gazu to szybciej wstaję.
Rozrusznik po regeneracji z pompą paliwa wszystko ok.
Na paliwie problemu nie doświadczyłem.
Instalacja nowa BRC, świece nowe, filtry też itp
Z forum doczytałem ze możemy być to czujnik ciśnienia paliwa.
Jeszcze nie znalazłem mechanika który ma mikrometr zeby sprawdzić czy dobrze nabija paliwa. A mój mechanik mówi że wszystko wygląda git.
Macie jakieś porady?
-
- Moderator
- Posty: 8292
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 1.8 122 03] Ciężkie odpalanie LPG BRC
Jeżeli dobrze odpala na Pb to z tą instalacja jest ok. Problem leży w LPG. Zakręć zawór w butli i palataj trochę na samym paliwie. Jeżeli nie będzie objawów to znaczy że coś jest nie teges z instalacją LPG. A skoro napisałeś że dopiero włożona to znaczy że jest gwarancja.
Poza tym jak zadusisz silnik na LPG to to paliwo jest jeszcze w układzie dolotowym. Dokładając przy odpaleniu benzynę najnormalniej w świecie silnik się zalewa, stąd objaw dłuższego kręcenia i cięższego odpalania.
Poza tym jak zadusisz silnik na LPG to to paliwo jest jeszcze w układzie dolotowym. Dokładając przy odpaleniu benzynę najnormalniej w świecie silnik się zalewa, stąd objaw dłuższego kręcenia i cięższego odpalania.





-
- Turysta
- Posty: 43
- Rejestracja: 1 lip 2022, o 20:19
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Wiktor
Re: [V40 1.8 122 03] Ciężkie odpalanie LPG BRC
Dzięki
Cóż pozostaje mi tylko wyłączyć mi 2 sonde lambda (wariuje i daje za duże dawki paliwa/gazu) i liczyć że jak będzie mniej silnik przelewany to szybciej będzie sie odpalał a nie 20sekund wzwyż
Cóż pozostaje mi tylko wyłączyć mi 2 sonde lambda (wariuje i daje za duże dawki paliwa/gazu) i liczyć że jak będzie mniej silnik przelewany to szybciej będzie sie odpalał a nie 20sekund wzwyż
-
- Moderator
- Posty: 8292
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 1.8 122 03] Ciężkie odpalanie LPG BRC
Druga sonda jest diagnostyczna i z odpalaniem niewiele ma wspólnego. Pierwsza reguluje dawką paliwa.





-
- Volvo Fan
- Posty: 4476
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1.8 122 03] Ciężkie odpalanie LPG BRC
Jeśli masz BRC, masz też wężyk podciśnieniowy idący z kolektora ssącego do reduktora.Na pracującym silniku odłącz go od kolektora i sprawdź czy nie leci z niego powietrze lub gaz. Dla bezpieczeństwa możesz też sprawdzić wkładając go do przeźroczystego naczynia z wodą. Jeżeli polecą bąble, masz membranę do wymiany.
-
- Turysta
- Posty: 43
- Rejestracja: 1 lip 2022, o 20:19
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Wiktor
Re: [V40 1.8 122 03] Ciężkie odpalanie LPG BRC
Z odpaleniem nie ale mechanik mi mówił że istnieje możliwość że przez to daje zbyt wysokie dawki paliwa (jeżdżąc na benzynie mocno czuć benzynę z wydechu) i jak tak zadusi paliwa 2x i dlatego tak długo wstaje
-
- Volvo Fan
- Posty: 4476
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1.8 122 03] Ciężkie odpalanie LPG BRC
Najpierw sprawdza się czas wtrysku i korekty a później można tak gadać. Może śmierdzieć przez brak katalizatora. W tym wieku auta to już normalne.