LPG w S/V40 T4

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

LPG w S/V40 T4

Post autor: Extradd » 17 kwie 2013, o 19:51

Mam T4 1.9T zagazowaną, zrobiłem na LPG już ponad 20tys km i ma się świetnie. Podstawową sprawą jest odpowiednia konfiguracja instalacji. Moje S40 jakoś wyjątkowo nie polubiło Staga więc do akcji wszedł Tech 214 który dodatkowo w najbliższym czasie zostanie zaopatrzony w adapter OBD2. Podstawową sprawą jest wystrojenie instalacji przy pomocy sondy szerokopasmowej czyli w skrócie pisząc AFR, stosunek powietrza do paliwa jest bardzo istotny, bo albo palimy paliwo albo zawory. Strojenie na kreski, kropki i mapki nie ma sensu, należy zrobić to przy pomocy AFR i powprowadzać odpowiednie korekty od temperatury itp. Następna istotna sprawa to co podają producenci, czyli jak np. że parownik Kme Gold obrobi 250KM no ale nie w tym 1.9 turbo. Wybór padł na Niko 330, jest to reduktor bez membranowy co jest jego spora zaletą, poza tym nie musimy go nawet wyciągać i całego rozbierać, gdyż część wodna jak i gazowa są odseparowane. Dodatkowo reduktor ten przerobiłem tak zwaną metodą SMC co pozwoliło wyeliminować spadki ciśnienia. Poniżej na zdjęciu widać gdzie najwygodniej można zainstalować reduktor i elektrozawór.
Konfiguracja:
-Niko SMC
-przewód faro 8mm
-EZ Valtek 8mm
-wtryski niebieska Hana
-lpgtech 214

LPG zakłada ten który umie liczyć ..... kasę w kieszeni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Chalski » 15 paź 2013, o 10:51

Powiem tylko że nie widać całej instalacji, ale to co pokazałeś to druciarstwo.

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Extradd » 15 paź 2013, o 11:00

Chalski pisze:Powiem tylko że nie widać całej instalacji, ale to co pokazałeś to druciarstwo.
Ostro pojechałeś po bandzie, napisz dlaczego tak sądzisz? Zdjęcie pochodzi z początków przerabiania instalacji, na fotce widać nowy reduktor Niko.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Chalski » 15 paź 2013, o 11:10

Węże wodne nie osłonięte od piekła turbiny, podobnie jak rurka FARO, ze zdjęcia wydaje mi się że takie ułożenie reduktora raczej nie uprości wymiany rozrządu i pompy wody. Poza tym wszystko powiązane do kupy tyrtytkami - woda, faro, podciśnienie - po pół roku tyrtytki po dotknięciu się połamią (też nie lubią tak wysokich temperatur).
Ale wiem że tak się najłatwiej i najszybciej montuje.
Ogólnie jest lepsze miejsce na reduktor w tych autach - pod lewą podłużnicą, łatwo wtedy o wpięcie wody w szereg (przewodu wodnego będzie nie wiele więcej niż tu - max +50cm).

Poza tym mam nadzieje że mi się tylko wydaje ale czy ECU gazowe nie trafiło pod osłonę termiczną grodzi - widać zza niej wystającą grubą wiązkę kabli (którą można znacząco odchudzić pozbywając się większości peszli)

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Extradd » 15 paź 2013, o 11:17

Tech jest na grodzi pomiędzy lewym błotnikiem a pompą hamulcową. Mam w planach przemeldować ten reduktor tak jak zrobił Ripper, zresztą Wojtek robił u siebie instalację na wzór mojej wprowadzając poprawki usuwając wady z mojej instalacji więc reduktor dał pod bezpiecznikami.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Chalski » 15 paź 2013, o 11:25

Ja jestem obecnie na etapie montażu LPG w moim v40, z braku czasu auto stoi już 3 miesiące w krzakach i nie wiem czy do końca tygodnia zdążę, na razie reduktor (AC R01 BLACK) trafił pod podłużnicę - trochę tam ciasno właził ale wszedł z wodą podłączona w szereg (tak samo mam podłączone w v70 od kilku lat i się sprawdza). No i zrobione są nawierty w kolektorze i wyrzucone kilka nie potrzebnych podciśnień.

U mnie na reduktor pod bezpiecznikami ani elektronikę za lewym kielichem nie ma miejsca - jest tam dość rozbudowany system elektrycznej pompki podciśnienia do serwa.
Kompa LPG nie wiem czy nie będę wciągał do kabiny, a wtryski zdaje się będą LPG Tech - Dragony
W wolnej chwili porobię zdjęcia, założę nowy temat i się pochwalę.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: tomi555 » 15 paź 2013, o 19:44

Chalski pisze: Kompa LPG nie wiem czy nie będę wciągał do kabiny, a wtryski zdaje się będą LPG Tech - Dragony
W wolnej chwili porobię zdjęcia, założę nowy temat i się pochwalę.
LPGTECHY są przystosowane do pracy w komorze silnika - warunek to odpowiedni montaż - wtyką do góry.
Kompa można wrzucić do środka - po wywaleniu obejmy ECM zmieści się jak złoto na kompie PB.

Reduktor mieści się idealnie pod skrzynką z bezpiecznikami - do wody bardzo blisko, poniżej zbiorniczka i jest osłonięty z każdej strony, więc się nie wychładza.

Dragony mam już zamontowane - dość ciężko pogodzić krótkie wężyki i pionowy montaż (konstrukcja 2x2), ale jakoś się udało.
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Chalski » 15 paź 2013, o 20:35

Na Techa znalazłem już miejsce - własnie pod skrzynką na bezpieczniki (ale nie będzie pionowo), reduktor wg mnie u mnie by się tam nie zmieścił(u mnie jak pisałem jest dość rozbudowane orurowanie podciśnienia do serwa i pompka podciśnienia a pod samą skrzynką stelaż na kostki elektryki automatycznej skrzyni biegów) lub był by nie serwisowalny.
Pokaż zdjęcie jak wyszły ci te dragony - jeszcze ich nie montowałem ale mam ochotę potestować (albo założę listwę MED-ów), bo jak to nowy produkt możliwe że jeszcze trzyma jakość.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: RIPPER » 18 paź 2013, o 20:52

no pochwal się swoim ciekawy jestem tego dragona ,,

to że hanka sie spaprała to wiem a baraki chyba ok ? bo ostatnio nie mam czasu na siedzenie na lpg forum ,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: LPG w S/V40 T4

Post autor: Chalski » 19 paź 2013, o 07:36

Barki za słabe podobno nawet do mojego 160 KM (lub wydajność była by na styk).
Hanki wszystkie które widzę zalewają na zimno, został więc wybór albo Dragony, albo MED.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”