[Polecane elementy LPG]
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [Polecane elementy LPG]
No ja już parę ciekawych rozdziałów bym napisał ..
wtryski - barakudy
Sterownik elektronika Stag / Tech
reduktor to już różnie bywa choć na 1.8 pojedzie na każdym Zavoli jakaś mocniejsza Alaska Ac 01 czarny , KME Silver.
Reduktora shark nie polecam
co do samego montażu to napewno strojenie na drodze z logiem na pełnym bucie bogato ,,
A ja się dzisiaj bawiłem czymś Ambitniejszym Audi a8 4.2 może jutro zagada na LPG
wtryski - barakudy
Sterownik elektronika Stag / Tech
reduktor to już różnie bywa choć na 1.8 pojedzie na każdym Zavoli jakaś mocniejsza Alaska Ac 01 czarny , KME Silver.
Reduktora shark nie polecam
co do samego montażu to napewno strojenie na drodze z logiem na pełnym bucie bogato ,,
A ja się dzisiaj bawiłem czymś Ambitniejszym Audi a8 4.2 może jutro zagada na LPG
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Debeściak
- Posty: 278
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
- Model: v40
- Silnik: 1.8 - B4184S2
- moc: 122KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Sopot
- imię: Szymon
- Kontakt:
Re: [Polecane elementy LPG]
Ok, dzięki za porady. Podstawy biorę do siebie. Teraz pytanie co jeśli i jak rozpoznać np złe strojenie lub źle zamontowane komponenty ?? Jak często sprawdza i serwisuje się instalacje ??
No i pytanie które mnie nurtuje - czy instalacja IV generacji jest tą która zużywa benzynkę tylko do rozruchu i potem przełącza się na lpg czy to dotyczy V generacji ??
No i pytanie które mnie nurtuje - czy instalacja IV generacji jest tą która zużywa benzynkę tylko do rozruchu i potem przełącza się na lpg czy to dotyczy V generacji ??
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [Polecane elementy LPG]
Standartowo instalacje się serwisuje co 10 tyś km ... wymienia się filtr fazy lotnej zwany FFL i FFC czyli Filtr fazy Ciekłej koszt tego drugiego to 4-6 zł a koszt tego pierwszego 9 -20 złszymonuni pisze: No i pytanie które mnie nurtuje - czy instalacja IV generacji jest tą która zużywa benzynkę tylko do rozruchu i potem przełącza się na lpg czy to dotyczy V generacji ??
to jest podstawa z serwisowych czynności . Jeśli właściciel pojazdu nie skarży się na jakieś problemy
Typu
-Duże spalanie
-Mulenie
-szarpanie
-check engine
jeśli auto było poprawnie wystrojone i jeździ poprawnie tak jak wyżej a przejeżdżasz na przegląd gwarancyjny powinni wymienićfiltry jak wyżej i sprawdzić nastawy
czy komp lpg nie wywalił jakiś błędów .
przy podwyższonym spalaniu wiadomo że są nieszczelności i trzeba to załatwić
Szarpania mulenia itp moga wskazywać na niedomagania układu zapłonowego lub sondy lambda warto uczulić właściciela by polatał na pb bo powinno być to samo ,,
Reasumując przegląd co 10 000 km i ew poprawki (dokręcanie opasek itp ..)
Ad 2
Temperatura przełączania i konsumpcja LPG
1 generacje -przełączało się na pałę jak wypanane było PB z gaźnika już na ciepłym silniku
2 generacje - w miarę wyposażoną w czujnik temp reduktora też trzeba było trochkę poczekać by zechciała się przełączyć na lpg
3 generacja to mix i początki Wtrysku jako takiego ale też na rozgrzanie szło pb od temp
4 generacja (Zwana nie słusznie sekwencyjną ) bo może działać w różnych systemach wtrysku nie koniecznie sekwencyjnym można np wysterować zamiast 1 wtrysku pb 2 wtryskiwacze LPG mowy o Sekwencji tu nie ma ale jest to 4 gen na wtrysku lpg ...
standartowe przełączenie powinno być przy 30 stopniach (przy dobrych wtryskach 28 w lato ). ale lepsze nowsze instalacje czekają na ogrzanie układu chłodzenia silnika jak i reduktora do temp 30 po czym przełączają (teoretycznie przy poprawnym wystrojeniu nie zauważalnie ) na LPG na wolnych obrotach itp .. czy w czasie jazdy ..
ale też dają możliwość "TZ Ciepłego startu czyli " Rano odpalamy nagrzewamy i jazda na lpg potem stajemy po fajki czy bułki i fura nawet po dłuższym postoju w warunkach temp reduktora 40 -50 st odpalania jest od RAZU na LPG nie wąchając PB ...
Jest to dodatkowa oszczędność ale czy warta tego bo przy takiej temp z pb i tak się przełączy po 1 s na lpg ...
Co teraz
jak sam widzisz Pobór PB jest tylko na rozgrzaniu poniżej 30 st C !!!! ale cała dalsza praca jest na LPG co oscyluje w granicach 92 % albo i wiecej na LPG 8 PB . tak chyba jest u mnie a mam krótkie odcinki ,,
5 gen stosowana w silnikach z pośrednim lub bezpośrednim wtryskiem to już różnica
jest to temat na odrębne dywagacje i cię nie zainteresuje przy V40 bo w jednych modalach silnikowych zużycie pb do LPG jest już w gracniach 70 :30 nie ma tego sensu tłumaczyć ...
1.Pyt jak pozostać złe strojenie czy montaż ....
Nie chcę ci pisać banałów typy .. Lata doświadczeń ,,, bo pewne błędy mogą być niezauważalne dla użytkownika zwłaszcza nie wymagających silników
ale utrata reakcji na gaz czyli wchodzenia w obroty to żle zamontowane wtryski zamuły szarpania itp to już Strojenie
Trudno Ci odpowiedzieć w paru zdaniach wiedzą gromadzoną przez już parę ładnych lat
Odpowiedz jest prosta niech gazownik Ci zamontuje a JA ci Powiem co z!@# olił ...
ale zanim to to dopytaj co chce i za ile Ci zamontować
2 .co 10 000 km ..
3.przy 4 gen tak jak pytasz pb leci tylko na rozgrzanie a potem sam Podtlenek LPG ..
myślę że sporo wyjaśniłem Tobie i innym
Co do Samego strojenia to zawsze trzeba to robić na drodze w zwykłych furach to wystarcza ale tez nie zawsze ...
Reszta to już Tajna wiedza ...
Pozdrawiam
jak masz jeszcze jakieś pytania pisz
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Debeściak
- Posty: 235
- Rejestracja: 11 mar 2017, o 01:45
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4 B4194T
- moc: 200KM / 147kW
- Rocznik: 1997
- wiek: 20
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Andrzej
Re: [Polecane elementy LPG]
U mnie po strojeniu, wymianie wtrysków dalej potrafi szarpnąć. Co jest problemem? Strojenie do dupy czy np zły kąt podania paliwa w kolektor? (bo coś takiego mi jeszcze gazownik tłumaczył)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Debeściak
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
- Model: Ytuyy
- Silnik: 667
- moc: Y766
- Rocznik: 1532
- wiek: 13
- Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
- imię: Kunegunda
Re: [Polecane elementy LPG]
5 gen to wtrysk ciekłego lpg, czyli do naszych aut z wtryskiem pośrednim. Bez reduktora.
Przełaczanie na lpg przy dobrych wtryskach ja sobie ustawiłem na 20° i nie było szarpnięć to było przy 25 stopniowych mrozach, ale 30° też jest dobrze.
Przełaczanie na lpg przy dobrych wtryskach ja sobie ustawiłem na 20° i nie było szarpnięć to było przy 25 stopniowych mrozach, ale 30° też jest dobrze.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW
-
- Debeściak
- Posty: 278
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
- Model: v40
- Silnik: 1.8 - B4184S2
- moc: 122KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Sopot
- imię: Szymon
- Kontakt:
Re: [Polecane elementy LPG]
Ripper dziękuję bardzo za dogłębną odpowiedź i wyjaśnienie mi wielu kwestii. Co do instalacji i obdzwonieniu wielu trójmiejskich gazowników, średnio chcą od 2300 do 3100 (większość 2500), co do podzespołów większość nie zdradza tajemnicy, jeden tylko powiedział że wszystko jest na stagu ?? (jeśli czegoś nie pomyliłem).
Najbardziej boje się właśnie partaniny w montażu i strojeniu co by nie jeździć raz w tygodniu do typa i go opierdalalalal za spartaną robotę bo co ja później zrobię ze złą instalacją.
Najbardziej boje się właśnie partaniny w montażu i strojeniu co by nie jeździć raz w tygodniu do typa i go opierdalalalal za spartaną robotę bo co ja później zrobię ze złą instalacją.
-
- Debeściak
- Posty: 623
- Rejestracja: 19 lut 2017, o 10:22
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 163 a teraz 185
- Rocznik: 2003
- wiek: 43
- Skąd jesteś?: Sochaczew
- imię: Arek
Re: [Polecane elementy LPG]
U mnie też zaspiewał za instalacje 2300 ale co i jak to tajemnica przynajmniej narazie.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [Polecane elementy LPG]
Nie rozumiem tego, ja tam bym od razu gościa na drzewo spuścił. Co to znaczy, że wycenia robotę a nie chce powiedzieć co tam upchnie, ja bym takiemu powiedział: Ok to zróbmy tak - ja panu zapłacę ale nie powiem ile.
-
- Debeściak
- Posty: 623
- Rejestracja: 19 lut 2017, o 10:22
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 163 a teraz 185
- Rocznik: 2003
- wiek: 43
- Skąd jesteś?: Sochaczew
- imię: Arek
Re: [Polecane elementy LPG]
Bully masz rację. Robią tajemnice niewiadomo z czego. Jak wrócę do kraju to bede z nim rozmawiał bo to jedyny gość do którego mozna zaprowadzić samochód bo teszta to szamani
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka