S/V40 Zmiana nagłośnienia

Rozmowy o elektronicznych gadżetach
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Stelmach
Posty: 2
Rejestracja: 15 sty 2022, o 18:31
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 115km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lowicz
imię: Piotr

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

Post autor: Stelmach » 29 sty 2022, o 22:53

Witam.
Dla potomnych...
Przeciąganie przewodów drutem przez gumy do drzwi to bardzo przyjemna czynność jeżeli przewody spryskamy np. Wd40,idzie mega lekko;) Ja przeciągałem w V40 akurat 4x 2.5mm2 do drzwi i poszło mega lekko;)

Awatar użytkownika
Volviaczek40
Posty: 2
Rejestracja: 31 sty 2023, o 20:48
Model: S40
Silnik: 1,8
moc: 90kW
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Janeczek

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

Post autor: Volviaczek40 » 5 paź 2023, o 17:34

Odkopię stary temat, bo właśnie zabieram się za ulepszanie audio w mojej Sce.
Zainwestowałem w topowe tweetery z tytanowymi membranami i woofery 17tki na półkę, oba z pakietu HT-S41. Do tego wzmacniacz Philipsa montowany w bagażniku po stronie pasażera. I teraz mam zagwozdkę jak to wszystko połączyć, ale jakoś to rozkminię i może wrzucę poradnik, gdyby ktoś chciał dorzucić u siebie oemowy wzmacniacz.

No dobra, tyle wstępu. Pytanie moje jest następujące. Czy głośniki z drzwi przednich i tweetery w desce łączą się z radiem przez jakąś zwrtonicę? Czy to jest zwykły split i filtr na tweeterku? Ktoś wie jak to jest fabrycznie pospinane?

Awatar użytkownika
Werti
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 1 lip 2022, o 20:19
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Wiktor

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

Post autor: Werti » 30 paź 2023, o 22:49

o bardzo chętnie czekam na aktualizacje ;)

Awatar użytkownika
Werti
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 1 lip 2022, o 20:19
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Wiktor

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

Post autor: Werti » 10 lis 2023, o 10:25

Volviaczek40 pisze:
5 paź 2023, o 17:34
Odkopię stary temat, bo właśnie zabieram się za ulepszanie audio w mojej Sce.
Zainwestowałem w topowe tweetery z tytanowymi membranami i woofery 17tki na półkę, oba z pakietu HT-S41. Do tego wzmacniacz Philipsa montowany w bagażniku po stronie pasażera. I teraz mam zagwozdkę jak to wszystko połączyć, ale jakoś to rozkminię i może wrzucę poradnik, gdyby ktoś chciał dorzucić u siebie oemowy wzmacniacz.

No dobra, tyle wstępu. Pytanie moje jest następujące. Czy głośniki z drzwi przednich i tweetery w desce łączą się z radiem przez jakąś zwrtonicę? Czy to jest zwykły split i filtr na tweeterku? Ktoś wie jak to jest fabrycznie pospinane?
znalazłeś odpowiedź na twoje pytanie bo akurat padł mi prawy tweeter i muszę wymienić i nie wiem w co zainwestować

Awatar użytkownika
Tomek81
Początkujący
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2023, o 15:54
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 163
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Opole
imię: Tomek

Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia

Post autor: Tomek81 » 26 wrz 2024, o 21:07

No i moje umęczone z audio. Nie chce zakładać nowego tematu i robienie fotorelacji bo dodanie zdjęć przeze mnie graniczy z cudem. Ale do rzeczy. V40 jest nie lada wyzwaniem. Wyzwaniem było też pozostawienie jak najbardziej oryginalnego wyglądu połączone z brakiem widoczności. Nie jest sztuką wydrukować słupki z ukierunkowaniem tweet-ów i mid-ów . Tak samo nie jest sztuką zrobienie boczków, gdzie znam się z człowiekiem, który według mnie jest mistrzem i zrobiłby bardzo zbliżone do org wyglądu. Teraz co wleciało ? Na pierwszy ogień poszła regeneracja altka aby ładowanie było poprawne. Nie dorabiałem regulacji ładowania jak to robiłem w poprzednich autach; uważam, że do 1-1,5kW nie trzeba. Kolejna rzecz to big3 czyli dodatkowy kabel plusowy z altka do aku 35mm kw czysta miedź ze spawarki, nowa masa buda-aku oraz nową masa silnik buda też 35mm. Do zasilania wzmacniaczy (narazie jest jeden) również został zastosowany kabel „spawarka” 35mm. Jednostka sterująca wleciała 2din Kenwood DDX 4019 (może wiocha 2din ale lubię to radio, jak znajdę pewne Alpine 178bt napewno zmienię ). Drzwi. Głośniki 13cm nie mają dla mnie racji bytu. Nawet najlepszy zestaw za miliony monet nigdy nie zagra jak 16,5cm. Więc trochę kombinacji i weszły. Drzwi zostały wygłuszone, wewnętrzna część podwójną warstwą CTK acustic (dobra tania mata). Zewnętrzna część zamknięta aluminiową blachą i na to mata hybrydowa czyli połączenie maty butylowej i pianki. Na tapicerkę aby zatrzymać dźwięk w komorze wjechała pianka piramidka. Aby zamontować głośniki trzeba trochę podciąć tapicerkę pod kratką. Mimo ingerencji, kratka normalnie się zatrzaskuje więc trzeba robić to z głową. Niestety przykręcanie tapicerki pod kratką zostało usunięte. Brzegi cięcia zaimpregnowałem żywicą. Niestety też trzeba ciąć blachę na drzwiach, polecam narzędzie multifunkcyjne. Wystarczy wybrać po około 1.5 cm. Dystanse idealnie pasują 8mm. Dokręcamy też z głową aby nie odkształcić. Pod dystans polecam zastosować masę klejącą-uszczelniającą ,która dodatkowo uszczelniamy dookoła. Masa po zaschnięciu jest twarda i nie powoduje jak sylikon korozji. Głośniki do drzwi miałem dylemat ale wybór padł na Gladeny RS. Głośniki wysokotonowe zamontowałem pod kratkami w desce ale wcześniej drukując mocowania aby choć trochę ukierunkować mimo odbicia dźwięku przez szybę. Głośniki zasilane są starą dobrą koreańską szkołą czyli Emphaser EA 480. Jest to wzmacniacz czterokanałowym, który poszedł w mostek na dwa. Mam przynajmniej zapas prądu i głośniki nie dostają oktagonów. Chociaż już denerwuje mnie wielkość wzmacniacza co wymusiło konieczność montażu na oparciu kanapy. Będę zmieniał upodobania i czekam na dostawę dwóch wzmacniaczy Phoenix Gold. Są to wzmacniacze nowej generacji, które generują dużą moc mimo można powiedzieć mikroskopijnych rozmiarów. Zarówno cztery kanały jak i monoblok są wielkości dłoni. Więc po zrobieniu odpowiedniego podłoża zamontuję je w przerwie między kołem zapasowym, a przednią częścią wnęki. Ewidentnie też denerwuje mnie brak głośników w tylnych drzwiach, tak jak pisałem nie chce ingerować w tworzenie boczków dlatego wykorzystam nieszczęsne tylne słupki. Muszę jeszcze przemyśleć które głośniki ale napewno wjadę głośniki 80mm średniotonowy plus wysoki to. I napewno nie będą to głośniki współosiowe tylko odseparowane. Mocowanie pod nie będzie wydrukowane. Zostaje jeszcze kwestia basu. Kiedyś bez namysłu wsadziłbym jakąś 15-stke pod 2,5-3kW ale to auto nie będzie do takiego grania (plus problem altek ). Tak jak pisałem ma to być niewidoczne więc jakakolwiek skrzynia odpada. Aby zrobić to w miarę poprawnie w miejsce fabrycznego suba zostanie zrobiona (jestem w trakcie realizacji ) zabudowa pod głośnik 8” (czyt. 20cm). Myślałem o większym ale chce wykorzystać org maskownice. Głośnik będzie hifonics zxs8d2. Może ktoś zapyta dlaczego nie gladen albo audio system do zestawu ? Nie jestem firmą zajmującą się sprzedażą i montuje to co uważam, że zagra dobrze. Raz: gladen, audio system mają cewki 2x4 lub 4 ohm, a hifon ma 2x2 więc automatycznie lepsza wypadkowa, piec lepiej oddaje. Druga rzecz lepszy fs; hifon ma trochę lepszy dół w porównaniu do np gladena.
Trochę opowieść wyszła, może kiedyś uda mi się dodać zdjęcia.
To czego szukam najbardziej to pakietu kondensatorów z mazdy. Pod błotnikiem jest fajne miejsce, a takie pakiet mega ustabilizuje prąd. Oczywiście nie mylcie z pseudo kondensatorami sprzedawanymi do car audio pojemności 1 farad.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car audio ,GPS, CB, Antyradary”