S/V40 Zmiana nagłośnienia
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 458
- Rejestracja: 2 lis 2013, o 09:45
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- Rocznik: 1997
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Biała Podlaska
- imię: Mariusz
- Lokalizacja: Biała Podlaska
S/V40 Zmiana nagłośnienia
Witam.
Szykuję się do wymiany całego nagłośnienia w swoim klekocie i mam z tego powodu kilka pytań do was.
Jak to jest u nas z tweeterami które są zamontowane w desce. Czy pracują one na jakiejś zwrotniczy i czy warto tam coś wkładać lepszego niż podwójny zestaw z polifta.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Szykuję się do wymiany całego nagłośnienia w swoim klekocie i mam z tego powodu kilka pytań do was.
Jak to jest u nas z tweeterami które są zamontowane w desce. Czy pracują one na jakiejś zwrotniczy i czy warto tam coś wkładać lepszego niż podwójny zestaw z polifta.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia
chyba są podpięte bezpośrednio do radia , ja wstawiłem trójdrożne głośniki i jest bajka
-
- Debeściak
- Posty: 458
- Rejestracja: 2 lis 2013, o 09:45
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- Rocznik: 1997
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Biała Podlaska
- imię: Mariusz
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia
Wyraziłeś tam płytka dziesiątkę?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 458
- Rejestracja: 2 lis 2013, o 09:45
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- Rocznik: 1997
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Biała Podlaska
- imię: Mariusz
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia
A ten opornik wyda przy innym nie fabrycznym tweeterze.
A może wiecie do czego służy te drugie wejście w tweeterze?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
A może wiecie do czego służy te drugie wejście w tweeterze?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia
Oj chyba raczej kondensator. Opornik nie utnie pasma.turboni pisze:Zwrotnicy nie ma ale przy tweeterze jest opornik ucimający pasmo.
-
- Debeściak
- Posty: 235
- Rejestracja: 17 kwie 2016, o 18:43
- Model: v40
- Silnik: B4194T
- moc: 200KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Bartek
Re: S/V40 Zmiana nagłośnienia
Podstawa to wygłuszenie drzwi - mata bitumiczna na zewnętrzną blachę i w miejsce fabrycznej folii kryjącej dziury, trochę gąbki akustycznej na boczkach też nie zaszkodzi. To warto zrobić nawet dla samego wyciszenia hałasów z zewnątrz. Głośniki w tylnych słupkach wywalamy, bo samochód to nie jest kino domowe żeby wysokie i średnie tony grały zza głowy.
Z samego sprzętu grającego minimum w co warto zainwestować to:
-dobry wzmacniacz 2-kanałowy
-głośniki w drzwi
-tweetery albo inne głośniki wysokotonowe w desce ze zwrotnicami podłączone pod wzmacniacz równolegle z głośnikami w drzwiach (tweetery dadzą radę pod samym radiem, o ile sygnały na głośniki nie znikają po podpięciu wzmacniacza, w radiu volvo tweetery mają osobne podłączenie i wystarczy nic nie ruszać)
Co warto do tego dodać:
-głośniki w drzwi 16cm - lepiej odtwarzają niskie częstotliwości, trzeba wyciąć trochę blachy, dopasować dystanse i zmodyfikować boczek, wszystko powinny przykryć fabryczne maskownice
-subwoofer z dodatkowym wzmacniaczem albo wzmacniacz 4-kanałowy w miejsce 2-kanałowego (2 kanały w mostku na subwoofer)
-głośniki wysokotonowe podpięte pod osobne kanały wzmacniacza - wtedy można wywalić zwrotnice i dochodzi możliwość strojenia, ale jak jest subwoofer to potrzebujemy już 6 kanałów i trzeba albo radia z 6 wyjściami na wzmacniacz albo innych kombinacji
-jak coś ma grać z tyłu to dołożenie głośników w drzwi, ale zakładając, że mamy subwoofer i osobno podpięte głośniki w desce robi się 8 kanałów
Odradzam dokładanie subwoofera ze wzmacniaczem i napędzanie reszty z radia, chyba że radio ma możliwość odcięcia niskich częstotliwości na przednie głośniki. Szczególnie 13cm wtedy niepotrzebnie "pierdzą" basami i psują odsłuch przy większej głośności.
Najlepiej przygotować samochód (np. zaopatrzyć się w przejściówkę volvo-cinch, przeciąć kable głośnikowe za radiem i zacisnąć na nich wsuwki żeby można było podpiąć wzmacniacz, w przypadku przeróbki na 16cm zdemontować boczki) i znaleźć sklep albo warsztat car audio, który zgodzi się poświęcić chwilę, dobrać kilka zestawów, prowizorycznie podłączyć i wypróbować, żeby nie kupować kota w worku.
Nie muszę chyba dodawać, że jak się nie ma przygotowanych min. 1000zł na taką zabawę, to lepiej złożyć fabryczny zestaw premium audio na używanych częściach.
Z samego sprzętu grającego minimum w co warto zainwestować to:
-dobry wzmacniacz 2-kanałowy
-głośniki w drzwi
-tweetery albo inne głośniki wysokotonowe w desce ze zwrotnicami podłączone pod wzmacniacz równolegle z głośnikami w drzwiach (tweetery dadzą radę pod samym radiem, o ile sygnały na głośniki nie znikają po podpięciu wzmacniacza, w radiu volvo tweetery mają osobne podłączenie i wystarczy nic nie ruszać)
Co warto do tego dodać:
-głośniki w drzwi 16cm - lepiej odtwarzają niskie częstotliwości, trzeba wyciąć trochę blachy, dopasować dystanse i zmodyfikować boczek, wszystko powinny przykryć fabryczne maskownice
-subwoofer z dodatkowym wzmacniaczem albo wzmacniacz 4-kanałowy w miejsce 2-kanałowego (2 kanały w mostku na subwoofer)
-głośniki wysokotonowe podpięte pod osobne kanały wzmacniacza - wtedy można wywalić zwrotnice i dochodzi możliwość strojenia, ale jak jest subwoofer to potrzebujemy już 6 kanałów i trzeba albo radia z 6 wyjściami na wzmacniacz albo innych kombinacji
-jak coś ma grać z tyłu to dołożenie głośników w drzwi, ale zakładając, że mamy subwoofer i osobno podpięte głośniki w desce robi się 8 kanałów
Odradzam dokładanie subwoofera ze wzmacniaczem i napędzanie reszty z radia, chyba że radio ma możliwość odcięcia niskich częstotliwości na przednie głośniki. Szczególnie 13cm wtedy niepotrzebnie "pierdzą" basami i psują odsłuch przy większej głośności.
Najlepiej przygotować samochód (np. zaopatrzyć się w przejściówkę volvo-cinch, przeciąć kable głośnikowe za radiem i zacisnąć na nich wsuwki żeby można było podpiąć wzmacniacz, w przypadku przeróbki na 16cm zdemontować boczki) i znaleźć sklep albo warsztat car audio, który zgodzi się poświęcić chwilę, dobrać kilka zestawów, prowizorycznie podłączyć i wypróbować, żeby nie kupować kota w worku.
Nie muszę chyba dodawać, że jak się nie ma przygotowanych min. 1000zł na taką zabawę, to lepiej złożyć fabryczny zestaw premium audio na używanych częściach.