[V40 D4 2.0D 190KM 2015R.] Samochód trzęsie się podczas hamowania.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 sie 2023, o 11:58
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Ostroda
- imię: Artur
Re: [V40 D4 2.0D 190KM 2015R.] Samochód trzęsie się podczas hamowania.
Z tego co piszesz to winnym są tarcze. Kup dobre tarcze i klocki dobrze dotrzyj je i będzie dobrze. Lub twój mechanik nie przykłada się do wymiany i tylko kladzie nowe czesci i tyle. Poprawnie zrobione hamulce to wyciągnięcie jażma wyczysczenie go z rdzy i pozostałości klocków, ja używam jeszcze takiego samaru z ate na jażma, do tego przeglad prowadnic czyszczenie smarowanie, obejrzeć tłoczek i wtedy można kłaść nowe klocki i tarcze. Tylko ze wtedy się nie płaci 150 zl za wymianę tylko 300 bo roboty jest razy dwa
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 paź 2019, o 10:59
- Model: V40
- Silnik: 1.9 D1
- moc: 102
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Klodzko
- imię: Maciek
Re: [V40 D4 2.0D 190KM 2015R.] Samochód trzęsie się podczas hamowania.
To i ja odgrzeję.
Wymieniłem już ze 4 komplety tarcz. Volvo jest bardzo czułe na bicie na tarczach hamulcowych.
Niby na początku założymy nowy zestaw i jest OK, ale po paru tysiącach bijąca tarcza nierówno się wyciera i problem wraca.
Dobiero po wyczyszczeniu piast do gołego metalu specjalną tarczą i flexem, zweryfikowaniu miernikiem że piasta nie ma bicia problem z tarczami został rozwiązany.
Także jeszcze raz - żadne tam przetarcie papierkiem, podrapanie . Szlifujemy aż piasta będzie wyglądała jak nowa.
Wymieniłem już ze 4 komplety tarcz. Volvo jest bardzo czułe na bicie na tarczach hamulcowych.
Niby na początku założymy nowy zestaw i jest OK, ale po paru tysiącach bijąca tarcza nierówno się wyciera i problem wraca.
Dobiero po wyczyszczeniu piast do gołego metalu specjalną tarczą i flexem, zweryfikowaniu miernikiem że piasta nie ma bicia problem z tarczami został rozwiązany.
Także jeszcze raz - żadne tam przetarcie papierkiem, podrapanie . Szlifujemy aż piasta będzie wyglądała jak nowa.