Co dziś zrobiłeś w aucie
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 maja 2019, o 12:15
- Model: v40
- Silnik: B4184S2 1.8
- moc: 125KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: podkarpackie
- imię: Hans
Re: Co dziś zrobiłeś w aucie
Sporo, koszty przekraczają powoli wartość samochodu
— Wymiana, płukanie i czyszczenie chłodnicy, nagrzewnicy i płynu chłodzącego;
— Wymiana płynu hamulcowego, czyszczenie zbiorniczka oraz "pompy";
— Rozrząd komplet: 6DPK1841, EVR56515, EVR55541, EVR66530, EVR55545 + paski, rolki, pompa wody;
— olej silnik Valvoline+ filtr;
— 4tarcze, + 4klocki TRW;
— olej w skrzyni Elf 75W80;
— wysprzęglik/siłownik;
— kompletne sprzęgło Sachs;
Kilka mniejszych rzeczy - obecnie zabieram się za rozdzielacz nadmuchu.
— Wymiana, płukanie i czyszczenie chłodnicy, nagrzewnicy i płynu chłodzącego;
— Wymiana płynu hamulcowego, czyszczenie zbiorniczka oraz "pompy";
— Rozrząd komplet: 6DPK1841, EVR56515, EVR55541, EVR66530, EVR55545 + paski, rolki, pompa wody;
— olej silnik Valvoline+ filtr;
— 4tarcze, + 4klocki TRW;
— olej w skrzyni Elf 75W80;
— wysprzęglik/siłownik;
— kompletne sprzęgło Sachs;
Kilka mniejszych rzeczy - obecnie zabieram się za rozdzielacz nadmuchu.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: Co dziś zrobiłeś w aucie
Wczoraj - malowanie maski
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Co dziś zrobiłeś w aucie
nasza 850 dostała komplet prawie nowych kapci wielosezon z Goodyeara ..
wcześniej ogarniałem heble
wcześniej ogarniałem heble
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Początkujący
- Posty: 57
- Rejestracja: 23 wrz 2019, o 21:11
- Model: V40
- Silnik: 2,0T 163KM
- moc: 163KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Marek
Re: Co dziś zrobiłeś w aucie
Drzwi kierowcy się nie zamykały, blokada w drzwiach ani nie wyskakiwała w pełni, ani nie zamykała w pełni drzwi.
Rozkręciłem boczek drzwi korzystając z tutejszego poradnika. Dotarłem do mechanizmu zamka i nie umiejąc go wyciągnąć ani lepiej zdiagnozować, przeczyściłem, nasmarowałem końcówkę od blokady drzwi wchodzącą do mechanizmu i odpowiadającą za jego zamknięcie i poruszałem, aby się smar rozprowadził. Póki co auto się zamyka, ale nie wydaje się to być trwałym rozwiązaniem, więc.. hm... czuję, że czeka mnie wymiana zamka.
- Zastanawiałem się, czemu tylny spryskiwacz nie działa. Okazało się, że z przodu pod maską koło silnika przewód nie był podpięty. Ot. Sukces mały!
viewtopic.php?f=8&t=7852
Rozkręciłem boczek drzwi korzystając z tutejszego poradnika. Dotarłem do mechanizmu zamka i nie umiejąc go wyciągnąć ani lepiej zdiagnozować, przeczyściłem, nasmarowałem końcówkę od blokady drzwi wchodzącą do mechanizmu i odpowiadającą za jego zamknięcie i poruszałem, aby się smar rozprowadził. Póki co auto się zamyka, ale nie wydaje się to być trwałym rozwiązaniem, więc.. hm... czuję, że czeka mnie wymiana zamka.
- Zastanawiałem się, czemu tylny spryskiwacz nie działa. Okazało się, że z przodu pod maską koło silnika przewód nie był podpięty. Ot. Sukces mały!
viewtopic.php?f=8&t=7852
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Co dziś zrobiłeś w aucie
Ja
walczę z 850 tką wczoraj złamałem jedną rurę używaną 3/4 cala przy odkręcaniu przegubu
Wiec dziś zakupiłem 3 metry nowej gazowej rury 1. cal niezbyt łatwo ale nakrętka się odkręciła
przegub wymyty z nowym smarem i nową osłoną już siedzi .. Natomiast znalazłem następną fuszkę
wymiana końcówki drążka kierowniczego ,...
walczę z 850 tką wczoraj złamałem jedną rurę używaną 3/4 cala przy odkręcaniu przegubu
Wiec dziś zakupiłem 3 metry nowej gazowej rury 1. cal niezbyt łatwo ale nakrętka się odkręciła
przegub wymyty z nowym smarem i nową osłoną już siedzi .. Natomiast znalazłem następną fuszkę
wymiana końcówki drążka kierowniczego ,...
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 852
- Rejestracja: 26 wrz 2016, o 16:12
- Model: Voyager
- Silnik: 2.5TD
- moc: 85KW
- Rocznik: 1997
- wiek: 39
- Skąd jesteś?: Czestochowa
- imię: Michal
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Co dziś zrobiłeś w aucie
Przymiarka do wymiany tarcz i klocków przod. Tłoki dawno nie ruszane i nie dałem rady cofnąć do końca. Same nerwy
Co nas nie zabije, to na pewno nas wzmocni.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: Co dziś zrobiłeś w aucie
Ja tymczasem w sobotę (ostatni dzień lata w tą jesień) walczyłem z przednim błotnikiem.
Dolna część błotnika przy progu, to najzwyczajniej w świecie "kieszonka na błoto". O tutaj, zdjęcie poglądowo: Wyjąłem go dwie garści. Nic dziwnego, że w tym miejscu chętnie rozwija się korozja. To miejsce powinno być obsługiwane jak serwis olejowy. Czyszczenie obowiązkowe co ileśtam kkm.
U mnie już korozja tam była pokaźna. Skorodowane fragmenty od wnętrza zostały potraktowany włosami murzyna, udało się bez perforacji Od razu to samo na części spodniej progu, gdzie przykręcany jest błotnik.
Potem epoxyd z natrysku i emalia epoxy/poliuretan. marine coatings grade.
Ambitne założenia były że obsłużę od razu dwa błotniki, ale nici z takich planów. Jest zrobiony jeden.
Dolna część błotnika przy progu, to najzwyczajniej w świecie "kieszonka na błoto". O tutaj, zdjęcie poglądowo: Wyjąłem go dwie garści. Nic dziwnego, że w tym miejscu chętnie rozwija się korozja. To miejsce powinno być obsługiwane jak serwis olejowy. Czyszczenie obowiązkowe co ileśtam kkm.
U mnie już korozja tam była pokaźna. Skorodowane fragmenty od wnętrza zostały potraktowany włosami murzyna, udało się bez perforacji Od razu to samo na części spodniej progu, gdzie przykręcany jest błotnik.
Potem epoxyd z natrysku i emalia epoxy/poliuretan. marine coatings grade.
Ambitne założenia były że obsłużę od razu dwa błotniki, ale nici z takich planów. Jest zrobiony jeden.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: Co dziś zrobiłeś w aucie
Nie strasz, przede mną to samo wkrótce.aniolstroz79 pisze: ↑28 paź 2019, o 16:58Przymiarka do wymiany tarcz i klocków przod. Tłoki dawno nie ruszane i nie dałem rady cofnąć do końca. Same nerwy
Z tylnymi sobie poradziłem, przód w najbliższym czasie.
A co tłoczkom dolegało? korozja na nich? i przez to nie weszły głębiej?
Mnie natomiast bardziej nurtuje porządne doczyszczenie piast z korozji przed założeniem nowych tarcz.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Volvo Fan
- Posty: 852
- Rejestracja: 26 wrz 2016, o 16:12
- Model: Voyager
- Silnik: 2.5TD
- moc: 85KW
- Rocznik: 1997
- wiek: 39
- Skąd jesteś?: Czestochowa
- imię: Michal
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Co dziś zrobiłeś w aucie
Bardziej chyba brak odpowiedniego narzędzia żeby dziada cofnąć. Muszę do znajomego mechanika podejść żeby pomógł. Z piastą nie ma tragedii dobra Szczota i robota wykonana . Tylko żeby jeszcze pogoda się utrzymała. Jak założyłem klocki tarcze to tak że 2 centy brakuje żeby założyć. Nadmienię że volki nie mam tylko Voytka
Co nas nie zabije, to na pewno nas wzmocni.