POGADUCHY

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: POGADUCHY

Post autor: Janek_wro » 3 kwie 2020, o 10:15

Borysław pisze:
2 kwie 2020, o 23:12
Mam uni-t 55 i jest ok. Do amatorskich pomiarów jak najbardziej się nadaję.
Za tę cenę to można już kupić miernik z autozakresami. Odpada trykanie pokrętłem po zakresach, pokrętło się zużywa wolniej. Chyba że ktoś używa 2x na rok. To wówczas wszystko jedno.
Są jeszcze niuanse, których nikt nie sprawdza. Do czasu, aż "sprawdzą się same". Czyli odporność na błędy człowieka. Na przykład podłączysz 230VAC a pokrętło zostało na omomierzu. Obecnie produkowane mierniki mają zabezpieczenia wejść. O ile księgowy sztucznie nie odchudził projektu. Bo trzeba było zaoszczędzić $2.01 per sztuka.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: POGADUCHY

Post autor: Borysław » 3 kwie 2020, o 20:16

Janek_wro pisze:
3 kwie 2020, o 10:15
Borysław pisze:
2 kwie 2020, o 23:12
Mam uni-t 55 i jest ok. Do amatorskich pomiarów jak najbardziej się nadaję.
Za tę cenę to można już kupić miernik z autozakresami. Odpada trykanie pokrętłem po zakresach, pokrętło się zużywa wolniej. Chyba że ktoś używa 2x na rok. To wówczas wszystko jedno.
Są jeszcze niuanse, których nikt nie sprawdza. Do czasu, aż "sprawdzą się same". Czyli odporność na błędy człowieka. Na przykład podłączysz 230VAC a pokrętło zostało na omomierzu. Obecnie produkowane mierniki mają zabezpieczenia wejść. O ile księgowy sztucznie nie odchudził projektu. Bo trzeba było zaoszczędzić $2.01 per sztuka.
Jeżeli ktoś tak jak piszesz potrafi korzystać z multimetru i pamięta o przełączeniu się na odpowiedni tryb pomiaru, będzie ok. Tak jak napisałeś, jeżeli powyższe warunki będą spełnione a miernik będzie służyć kilkanaście razy do roku, będzie służyć długo. Miałem profesjonalny multimetr z zabezpieczeniami.Kumpel postanowił zmierzyć oporność gniazdka w swoim domu i urządzenie zapłonęło :biggrin:
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
benx
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 14 mar 2015, o 08:31
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 120 km
Rocznik: 2012
Skąd jesteś?: Podlasie
imię: Piotr

Re: POGADUCHY

Post autor: benx » 24 kwie 2020, o 12:24

Garaż na konstrukcji stalowej? Ocieplany, ale na konstrukcji stalowej. Czy ktoś już to może przerabiał?

Awatar użytkownika
rylko
Debeściak
Posty: 126
Rejestracja: 30 sty 2015, o 17:21
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 130km
Rocznik: 2008
Skąd jesteś?: Szczecin
imię: Wladek
Kontakt:

Re: POGADUCHY

Post autor: rylko » 28 kwie 2020, o 09:56

benx pisze:
24 kwie 2020, o 12:24
Garaż na konstrukcji stalowej? Ocieplany, ale na konstrukcji stalowej. Czy ktoś już to może przerabiał?
Cóż, wydaje się to być całkiem dobrą opcją. Wiele osób decyduje się właśnie na takie rozwiązanie. Zwłaszcza, w połączeniu z automatyką do drzwi wjazdowych.
Konstrukcja stalowa jest ok, tylko profile warto dodatkowo zabezpieczyć jakąś formą ochrony, aby w warunkach pożaru wytrzymała jak najdłużej. Stal ma to do siebie, że traci właściwości nośne w wysokich temperaturach.
Tutaj masz przykładowe rozwiązania z tego zakresu: https://www.promattop.pl/pl-pl/applicat ... je-stalowe

Awatar użytkownika
Radhezz
Turysta
Posty: 46
Rejestracja: 26 kwie 2020, o 11:26
Model: V40 T4
Silnik: 2.0T
moc: 200KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Opole
imię: Radek

Re: POGADUCHY

Post autor: Radhezz » 30 kwie 2020, o 22:36

rylko pisze:
28 kwie 2020, o 09:56
Konstrukcja stalowa jest ok, tylko profile warto dodatkowo zabezpieczyć jakąś formą ochrony, aby w warunkach pożaru wytrzymała jak najdłużej. Stal ma to do siebie, że traci właściwości nośne w wysokich temperaturach.
Przy temperaturze w której stal zaczyna się poddawać, przy pożarze rozwiniętym, to i tak cokolwiek by się nie znajdowało w środku jest spisane na straty. Także nie wiem czy jest sens się w to bawić - najwyżej ocieplenie dać niepalne i tyle z zabezpieczeń powinno wystarczyć.

Awatar użytkownika
Vandlot
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 20 lip 2019, o 07:27
Model: S 40
Silnik: 2.0D
moc: 136 KM
Rocznik: 2005
Skąd jesteś?: Sosnowiec
imię: Andrzej

Re: POGADUCHY

Post autor: Vandlot » 1 maja 2020, o 19:49

Skończyłem właśnie oglądać serial "Kalifat" na popularnym serwisie.
W tym serialu 70% aut to Volviaki. Grają drugo planową rolę ;)
- Nie narzekaj, że masz pod górę,
skoro zmierzasz na sam szczyt -

Awatar użytkownika
Gitekk
Turysta
Posty: 28
Rejestracja: 21 kwie 2020, o 18:08
Model: S40
Silnik: B4184S2
moc: 122
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Olsztyn
imię: Krzysztof

Re: [V40/S40 all] Wymiana podświetlenia paneli w drzwiach

Post autor: Gitekk » 4 cze 2020, o 16:31

Byłbyś mi w stanie wytłumaczyć kilka rzeczy? Znam się trochę na elektronice, ale kilku rzeczy nadal nie rozumiem.
Widziałem na internetach jak ludzie podpinali diody LED (nie lubie tego określenia bo wychodzi dioda dioda, ale tak wszyscy to opisują) do 12V i polecali używania do tego bardzo "słabych?" rezystorów ~ 500Ohm, tak by świeciły one przy 12V 20mA. Jednak u mnie przy użyciu rezystora 1kOhm dioda się przepaliła... (używam białych diód) Gdy użyłem rezystora 2.2kOhm, dioda już świeciła. Do wyliczenia rezystencji skorzystałem z czegoś takiego http://led.linear1.org/1led.wiz
Wychodzi na to że teraz dioda pobiera teraz 5mA z 20mA ze specyfikacji, czy chodzi tutaj o różnice napięcia 12V a 3.3V? Jest jakiś wzór na to?
I czy przy 2.5mA dioda będzie świeciła połową jasności? Czy też jakiś wzór na to?

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40/S40 all] Wymiana podświetlenia paneli w drzwiach

Post autor: Janek_wro » 4 cze 2020, o 21:01

Już se, raptusku, idziemy na priva z tymi LEDami.
A dla porządku przenieś do działu Pogaduchy i tyle.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: PRAŻONKI 25.09.21R

Post autor: turboni » 1 sie 2021, o 10:34

Nas niestety nie będzie, w ten weekend jedziemy na ślub i wesele do rodzinki.

Udanych prażonek :beer:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
luki440
Volvo Fan
Posty: 2285
Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 115
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubuskie
imię: Lukasz

Re: PRAŻONKI 25.09.21R

Post autor: luki440 » 1 sie 2021, o 20:44

Przyjechał bym ale to kupa kilometrów przemyślę temat!
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka

ODPOWIEDZ

Wróć do „O wszystkim i o niczym.”