Dostęp do działów forum
: 13 sie 2023, o 08:12
Jestem nowy na forum i jak w większości tu też jest dostęp stopniowany. Zastanawia mnie jaki ma to sens. Ja mam V40 od 23 lat i znam te samochody jak własną kieszeń, nie potrzebne mi schematy itd. Myślę raczej o młodych którzy zaczynają przygodę z tym samochodem. Czy nie łatwiej dać im dostęp do schematów zamiast pisać ... tam po lewej jeszcze śrubka jest...
Taki przykład falujące obroty większość napisze krokówka (choć powodów może być dużo czasem wcale nie oczywistych) podmień, przeczyść i tu dla nowego może być problem. Nie musi być mechanikiem i mieć wiedzę. Co to jest krokówka, gdzie jest, czy da radę sam to zrobić. A mając schemat wiedział by że wystarczy odkręcić osłonę nad, później 2 śrubki i gotowe.
Ja wczoraj wymieniałem chłodnicę i czujnik temperatury płynu zajęło mi to ok 40 min. z popijaniem kawy w międzyczasie. Znajomy zapytał mnie czy nie boję się odkręcać osłony rozrządu żeby zdjąć górę termostatu aby wykręcić czujnik. I dało mi to do myślenia, jeśli ktoś boi się odkręcić osłonę bo myśli że coś się zepsuje to tak mają właśnie nowi i młodzi.
Co dotyczy mnie to zaskoczony byłem brakiem dostępu do działu Tuning. Z ciekawości chciałem zobaczyć jak teraz, na jakich podzezpołach i co robią. Gdy ja się w to bawiłem było naprawdę mało możliwości, teraz jest więcej firm, producentów itd.
Dla zobrazowania gdy ja kupiłem V40 to potrafiłem jeżdżąc po Polsce nie spotkać drugiego takiego volvo przez kilka miesięcy, teraz zajadę pod market a tam kilka na parkingu.
Taki przykład falujące obroty większość napisze krokówka (choć powodów może być dużo czasem wcale nie oczywistych) podmień, przeczyść i tu dla nowego może być problem. Nie musi być mechanikiem i mieć wiedzę. Co to jest krokówka, gdzie jest, czy da radę sam to zrobić. A mając schemat wiedział by że wystarczy odkręcić osłonę nad, później 2 śrubki i gotowe.
Ja wczoraj wymieniałem chłodnicę i czujnik temperatury płynu zajęło mi to ok 40 min. z popijaniem kawy w międzyczasie. Znajomy zapytał mnie czy nie boję się odkręcać osłony rozrządu żeby zdjąć górę termostatu aby wykręcić czujnik. I dało mi to do myślenia, jeśli ktoś boi się odkręcić osłonę bo myśli że coś się zepsuje to tak mają właśnie nowi i młodzi.
Co dotyczy mnie to zaskoczony byłem brakiem dostępu do działu Tuning. Z ciekawości chciałem zobaczyć jak teraz, na jakich podzezpołach i co robią. Gdy ja się w to bawiłem było naprawdę mało możliwości, teraz jest więcej firm, producentów itd.
Dla zobrazowania gdy ja kupiłem V40 to potrafiłem jeżdżąc po Polsce nie spotkać drugiego takiego volvo przez kilka miesięcy, teraz zajadę pod market a tam kilka na parkingu.