Płyn hamulcowy-jaki?

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Płyn hamulcowy-jaki?

Post autor: RIPPER » 7 gru 2013, o 00:05

ooo kolega się rozpływał że kupił jakiś strasznie drogi dot5 , co to bylo ,,,hmmm no nic jakaś firmówka ,,,,

czyli lepiej zwykłe dot 4 zalać ,,,?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: Płyn hamulcowy-jaki?

Post autor: Pyszczek » 7 gru 2013, o 08:47

do normalnej jazdy wystarczy . przy sprawnym układzie hamulcowym ( nie grzeją się tarcze i koła bez powodu ) wystarczy . w moim łosiu po przejechaniu 200 km koła są zimne , nawet te z przodu . chyba że jezdzisz trybem but do 200 i hamowanie do 50 bo ktoś zajechał drogę ( jadąc prawidłowo zresztą ) i tak w kółko to płyn zagotuje się po którymś tam razie . ale to też wymaga zmiany tarczy i klocków przystosowanych do pracy w wyższej temperaturze . takie hamulce na zimno często są sporo mniej skuteczne od serii ale po zagrzaniu można zęby o kierownicę wybić .

Awatar użytkownika
szokers
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 5 gru 2013, o 02:18
Model: V40
Silnik: 2.0 140
Rocznik: 96
Skąd jesteś?: Trzebinia
imię: Krystian

Re: Płyn hamulcowy-jaki?

Post autor: szokers » 7 gru 2013, o 13:39

Pyszczek pisze:bo takie ich zadanie
Zadaniem wyczynowego płynu jest szybka utrata wyjściowych właściwości? Myślałem, że to wada, ale od czego jest internet, można tyle nowych teorii poznać.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Płyn hamulcowy-jaki?

Post autor: RIPPER » 7 gru 2013, o 13:53

Z tym że zimne to bym jednak dyskutował bo przecież koła się kręcą ,,, ale tak nie ma prawa klocek ocierać ,,,

zastanawiam się u mnie co jest bo hamulec jest bez szaleństwa ,,a nie było czasu na całkowitą wymianę płynu tylko wylałem wsio ze zbiorniczka

taka zółta oleista ciecz ,,, mało to to płyn hamulcowy przypominało ,,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
szokers
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 5 gru 2013, o 02:18
Model: V40
Silnik: 2.0 140
Rocznik: 96
Skąd jesteś?: Trzebinia
imię: Krystian

Re: Płyn hamulcowy-jaki?

Post autor: szokers » 7 gru 2013, o 14:58

RIPPER, nawet nie zbliżyłeś się do pojęcia "wymiana płynu hamulcowego". ;-) Pracuje to co jest w przewodach, a w zbiorniczku jest tylko nadmiar płynu, który zapobiega zapowietrzeniu układu związanego ze zużyciem klocków.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Płyn hamulcowy-jaki?

Post autor: RIPPER » 7 gru 2013, o 18:16

mylisz się ,, udało się przelać płyn przez jedno tylne koło :lol: a zacząłem od prawego ,,,

na resztę czasu zabrakło ,,,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Szprycha
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 12:37
Model: V40
Silnik: jeden dziewinć
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Nie wiem

Re: Płyn hamulcowy-jaki?

Post autor: Szprycha » 29 gru 2013, o 17:57

RIPPER pisze: a zacząłem od prawego
Że tak zapytam, co to ma do rzeczy ?

Pompa abs jest po prawej stronie, to ona rozdziela płyn na cztery koła, więc jak już to powinieneś zacząć od lewego tyłu :cool

Zresztą taka wymiana to żadna wymiana.....

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: Płyn hamulcowy-jaki?

Post autor: ELI » 29 gru 2013, o 18:56

Szprycha pisze:Zresztą taka wymiana to żadna wymiana.....
...i pozamiatane :biggrin: niestety ale ma rację ;)

Awatar użytkownika
Skorpion
Posty: 7
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 22:40
Model: v40
Silnik: 2,0T3
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: stąd

Re: Płyn hamulcowy-jaki?

Post autor: Skorpion » 29 gru 2013, o 19:35

Szprycha pisze:Pompa abs jest po prawej stronie, to ona rozdziela płyn na cztery koła,
Pompa nie rozdziela płynu a reguluje jego przepływ/ciśnienie/w momencie odczytu z czujników o poślizgu
Szprycha pisze:Pompa abs jest po prawej stronie
Nie ma różnicy po której będzie stronie, ważne jest który przewód hamulcowy/zarazem koło/ jest najdalej

Nawiązując do wymiany to należałoby przelać przez wszystkie przewody włącznie z wysprzęglikiem.
Ja to robię automatem ATE. Zaczynam od opróżnienia zbiorniczka, potem dokładne mycie zbiorniczka z osadu który na nim jest, wydmuchuje wszystko następnie podłączam automat/ za pomocą korka do zbiorniczka/ który pod ciśnieniem pompuje płyn w układ. Zaczynam odpowietrzanie TP-TL PP-PL wysprzęglik. Pompa ABS nie ma na to wpływu/czy na włączonym zapłonie czy nie/ bo elektrozawory i tak są otwarte.

Tak samo można zrobić domowym sposobem przelewając każde koło i potrzeba do tego min 1l płynu.

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: Płyn hamulcowy-jaki?

Post autor: Extradd » 29 gru 2013, o 19:54

Skorpion pisze:...
Długo przełamywałeś lody.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

ODPOWIEDZ

Wróć do „O wszystkim i o niczym.”