Płyn hamulcowy-jaki?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Płyn hamulcowy-jaki?
ooo kolega się rozpływał że kupił jakiś strasznie drogi dot5 , co to bylo ,,,hmmm no nic jakaś firmówka ,,,,
czyli lepiej zwykłe dot 4 zalać ,,,?
czyli lepiej zwykłe dot 4 zalać ,,,?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: Płyn hamulcowy-jaki?
do normalnej jazdy wystarczy . przy sprawnym układzie hamulcowym ( nie grzeją się tarcze i koła bez powodu ) wystarczy . w moim łosiu po przejechaniu 200 km koła są zimne , nawet te z przodu . chyba że jezdzisz trybem but do 200 i hamowanie do 50 bo ktoś zajechał drogę ( jadąc prawidłowo zresztą ) i tak w kółko to płyn zagotuje się po którymś tam razie . ale to też wymaga zmiany tarczy i klocków przystosowanych do pracy w wyższej temperaturze . takie hamulce na zimno często są sporo mniej skuteczne od serii ale po zagrzaniu można zęby o kierownicę wybić .
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 02:18
- Model: V40
- Silnik: 2.0 140
- Rocznik: 96
- Skąd jesteś?: Trzebinia
- imię: Krystian
Re: Płyn hamulcowy-jaki?
Zadaniem wyczynowego płynu jest szybka utrata wyjściowych właściwości? Myślałem, że to wada, ale od czego jest internet, można tyle nowych teorii poznać.Pyszczek pisze:bo takie ich zadanie
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Płyn hamulcowy-jaki?
Z tym że zimne to bym jednak dyskutował bo przecież koła się kręcą ,,, ale tak nie ma prawa klocek ocierać ,,,
zastanawiam się u mnie co jest bo hamulec jest bez szaleństwa ,,a nie było czasu na całkowitą wymianę płynu tylko wylałem wsio ze zbiorniczka
taka zółta oleista ciecz ,,, mało to to płyn hamulcowy przypominało ,,,
zastanawiam się u mnie co jest bo hamulec jest bez szaleństwa ,,a nie było czasu na całkowitą wymianę płynu tylko wylałem wsio ze zbiorniczka
taka zółta oleista ciecz ,,, mało to to płyn hamulcowy przypominało ,,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 02:18
- Model: V40
- Silnik: 2.0 140
- Rocznik: 96
- Skąd jesteś?: Trzebinia
- imię: Krystian
Re: Płyn hamulcowy-jaki?
RIPPER, nawet nie zbliżyłeś się do pojęcia "wymiana płynu hamulcowego". Pracuje to co jest w przewodach, a w zbiorniczku jest tylko nadmiar płynu, który zapobiega zapowietrzeniu układu związanego ze zużyciem klocków.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Płyn hamulcowy-jaki?
mylisz się ,, udało się przelać płyn przez jedno tylne koło a zacząłem od prawego ,,,
na resztę czasu zabrakło ,,,,
na resztę czasu zabrakło ,,,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 12:37
- Model: V40
- Silnik: jeden dziewinć
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Nie wiem
Re: Płyn hamulcowy-jaki?
Że tak zapytam, co to ma do rzeczy ?RIPPER pisze: a zacząłem od prawego
Pompa abs jest po prawej stronie, to ona rozdziela płyn na cztery koła, więc jak już to powinieneś zacząć od lewego tyłu
Zresztą taka wymiana to żadna wymiana.....
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: Płyn hamulcowy-jaki?
...i pozamiatane niestety ale ma racjęSzprycha pisze:Zresztą taka wymiana to żadna wymiana.....
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 22:40
- Model: v40
- Silnik: 2,0T3
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: stąd
Re: Płyn hamulcowy-jaki?
Pompa nie rozdziela płynu a reguluje jego przepływ/ciśnienie/w momencie odczytu z czujników o poślizguSzprycha pisze:Pompa abs jest po prawej stronie, to ona rozdziela płyn na cztery koła,
Nie ma różnicy po której będzie stronie, ważne jest który przewód hamulcowy/zarazem koło/ jest najdalejSzprycha pisze:Pompa abs jest po prawej stronie
Nawiązując do wymiany to należałoby przelać przez wszystkie przewody włącznie z wysprzęglikiem.
Ja to robię automatem ATE. Zaczynam od opróżnienia zbiorniczka, potem dokładne mycie zbiorniczka z osadu który na nim jest, wydmuchuje wszystko następnie podłączam automat/ za pomocą korka do zbiorniczka/ który pod ciśnieniem pompuje płyn w układ. Zaczynam odpowietrzanie TP-TL PP-PL wysprzęglik. Pompa ABS nie ma na to wpływu/czy na włączonym zapłonie czy nie/ bo elektrozawory i tak są otwarte.
Tak samo można zrobić domowym sposobem przelewając każde koło i potrzeba do tego min 1l płynu.
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: Płyn hamulcowy-jaki?
Długo przełamywałeś lody.Skorpion pisze:...