Pistolet lakierniczy dla amatora
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Pistolet lakierniczy dla amatora
Bawi się ktoś w lakierowanie? Mam kilka kompletów felg i chciałbym je samodzielnie polakierować.
Potrzebuje porady co do wybory pistoletu lakierniczego.
Mam kompresor 50L, pewnie jakieś 150-170L wydajności. Mogę zrobić bufor +50L.
Ale co do pistoletu to nie ma bladego pojęcia co wybrać. Celuje w taniochę, jakieś Sico, Italco. Powiedzmy do stówki.
Z tego co czytałem to dysza chyba najlepiej się sprawdzi 1.0-1.3. W LVLP w tym przedziale nie ma co liczyć. HVLP nie wyda mi kompresor. RP będzie ok?
np.
SICO GOLD RP 11400/1.3 Pobór powietrza 150-250 L/min Ciśnienie robocze 3-4,8 bar
Czy iść w niskociśnieniowy:
SICO GOLD NISKOCIŚNIENIOWY 14006/1.2 Pobór powietrza: 120-220 L/min Ciśnienie robocze: 1,5-3,5 bar
Czy może MP-102 LVLP 1,0 mm Auarita Zużycie powietrza: 113-170 l/min Ciśnienie nominalne: 1,5 -2.5 bar
Ma ktoś z was doświadczenie w tanioszkach?
Potrzebuje porady co do wybory pistoletu lakierniczego.
Mam kompresor 50L, pewnie jakieś 150-170L wydajności. Mogę zrobić bufor +50L.
Ale co do pistoletu to nie ma bladego pojęcia co wybrać. Celuje w taniochę, jakieś Sico, Italco. Powiedzmy do stówki.
Z tego co czytałem to dysza chyba najlepiej się sprawdzi 1.0-1.3. W LVLP w tym przedziale nie ma co liczyć. HVLP nie wyda mi kompresor. RP będzie ok?
np.
SICO GOLD RP 11400/1.3 Pobór powietrza 150-250 L/min Ciśnienie robocze 3-4,8 bar
Czy iść w niskociśnieniowy:
SICO GOLD NISKOCIŚNIENIOWY 14006/1.2 Pobór powietrza: 120-220 L/min Ciśnienie robocze: 1,5-3,5 bar
Czy może MP-102 LVLP 1,0 mm Auarita Zużycie powietrza: 113-170 l/min Ciśnienie nominalne: 1,5 -2.5 bar
Ma ktoś z was doświadczenie w tanioszkach?
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: Pistolet lakierniczy dla amatora
H-891 AUARITA 1,0mm może Ci podpasować do małych elementów typu felgi.
Od razu zaopatrz się w reduktor pod pistolet, pomaga ustawić ciśnienie zwłaszcza jeśli jest się początkującym. i wąż 10mm, żebyś nie miał spadków ciśnienia po drodze.
i co ważniejsze przed lakierowaniem, przygotowanie powierzchni.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: Pistolet lakierniczy dla amatora
Ok, reduktor pod pistolet i filtr się załatwi. Sprawdzę jaki mam obecnie wąż, ale pewnie tanioszka 8 mm, więc dokupię 10mm.Janek_wro pisze: ↑8 sty 2021, o 22:59H-891 AUARITA 1,0mm może Ci podpasować do małych elementów typu felgi.
Od razu zaopatrz się w reduktor pod pistolet, pomaga ustawić ciśnienie zwłaszcza jeśli jest się początkującym. i wąż 10mm, żebyś nie miał spadków ciśnienia po drodze.
i co ważniejsze przed lakierowaniem, przygotowanie powierzchni.
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: Pistolet lakierniczy dla amatora
Polecam reduktor z odwadniaczem od razu, bo szkoda materiału.
Felgi lakierowałem Sico 1.0, pamiętaj że do małych kompresorów pistolety HP, mają mniejsze zapotrzebowanie na wiatr
Felgi lakierowałem Sico 1.0, pamiętaj że do małych kompresorów pistolety HP, mają mniejsze zapotrzebowanie na wiatr
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pistolet lakierniczy dla amatora
Z tym wężem na 10 mm to przesada
Ja malowałem klatkę schodową metalową konstrukcję gdzie kompresor stał w piwnicy do tego 20 m węża 8 mm + 15 m -6 mm pistolet HVLP taki pod 70 zł dysza 1,7 (fajny chińczyk 2 tłoki 50L- 650- zł)
takie sico z dyszą 1.0 spokojnie ci wystarczy do felg
jak chcesz bufor 50 L dokładać to już możesz się brać za duże elementy
Ja malowałem klatkę schodową metalową konstrukcję gdzie kompresor stał w piwnicy do tego 20 m węża 8 mm + 15 m -6 mm pistolet HVLP taki pod 70 zł dysza 1,7 (fajny chińczyk 2 tłoki 50L- 650- zł)
takie sico z dyszą 1.0 spokojnie ci wystarczy do felg
jak chcesz bufor 50 L dokładać to już możesz się brać za duże elementy
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: Pistolet lakierniczy dla amatora
Wierz mi, przelot przydaje się. A zwłaszcza kiedy kompresor mały.
'Spiralki' poliuretanowe sprzedawane w kompletach z kompresorami nierzadko mają 6mm w środku. Przy przepływie 150-200L/min, masz ~1 bar spadku ciśnienia na 10mb samego węża.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: Pistolet lakierniczy dla amatora
Stary kompresor mam 20l do tego wąż acetylenowy o średnicy 8mm i spokojnie dawał rade . Znam kilku lakierników i nie używają 10mm szlaufów
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: Pistolet lakierniczy dla amatora
Ja też znam takich, nawet odwadniacza nie mają. Jak pytasz ich klientów to zawsze jest super (tanio) i zawsze są zadowoleni (bo było tanio). Ale nie o tym temat.
Reduktor, filtr, pistolet ogarnięte. Na pierwszy ogień idzie stół warsztatowy, podkład epoksydowy i lakier poliuretanowy. Później będę bawił się felgami.
Dodam jeszcze, że w garażu stoi stara CZta, Jawa i motorynka - jak umiejętności i okoliczności pozwolą to sam podejmę się lakierowania tych sprzętów. Także sprzęt do lakierowania to dla mnie przyszłościowa sprawa.
Reduktor, filtr, pistolet ogarnięte. Na pierwszy ogień idzie stół warsztatowy, podkład epoksydowy i lakier poliuretanowy. Później będę bawił się felgami.
Dodam jeszcze, że w garażu stoi stara CZta, Jawa i motorynka - jak umiejętności i okoliczności pozwolą to sam podejmę się lakierowania tych sprzętów. Także sprzęt do lakierowania to dla mnie przyszłościowa sprawa.