Pistolet lakierniczy dla amatora

w0jta5
Debeściak
Posty: 147
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
Model: V40
Silnik: D4192T4
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Jelenia Góra
imię: Wojtek

Pistolet lakierniczy dla amatora

Post autor: w0jta5 » 8 sty 2021, o 11:32

Bawi się ktoś w lakierowanie? Mam kilka kompletów felg i chciałbym je samodzielnie polakierować.
Potrzebuje porady co do wybory pistoletu lakierniczego.
Mam kompresor 50L, pewnie jakieś 150-170L wydajności. Mogę zrobić bufor +50L.
Ale co do pistoletu to nie ma bladego pojęcia co wybrać. Celuje w taniochę, jakieś Sico, Italco. Powiedzmy do stówki.

Z tego co czytałem to dysza chyba najlepiej się sprawdzi 1.0-1.3. W LVLP w tym przedziale nie ma co liczyć. HVLP nie wyda mi kompresor. RP będzie ok?
np.
SICO GOLD RP 11400/1.3 Pobór powietrza 150-250 L/min Ciśnienie robocze 3-4,8 bar

Czy iść w niskociśnieniowy:
SICO GOLD NISKOCIŚNIENIOWY 14006/1.2 Pobór powietrza: 120-220 L/min Ciśnienie robocze: 1,5-3,5 bar

Czy może MP-102 LVLP 1,0 mm Auarita Zużycie powietrza: 113-170 l/min Ciśnienie nominalne: 1,5 -2.5 bar

Ma ktoś z was doświadczenie w tanioszkach?

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: Pistolet lakierniczy dla amatora

Post autor: Janek_wro » 8 sty 2021, o 22:59

w0jta5 pisze:
8 sty 2021, o 11:32
Bawi się ktoś w lakierowanie? Mam kilka kompletów felg i chciałbym je samodzielnie polakierować.
...
Ma ktoś z was doświadczenie w tanioszkach?
H-891 AUARITA 1,0mm może Ci podpasować do małych elementów typu felgi.
Od razu zaopatrz się w reduktor pod pistolet, pomaga ustawić ciśnienie zwłaszcza jeśli jest się początkującym. i wąż 10mm, żebyś nie miał spadków ciśnienia po drodze.

i co ważniejsze przed lakierowaniem, przygotowanie powierzchni.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

w0jta5
Debeściak
Posty: 147
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
Model: V40
Silnik: D4192T4
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Jelenia Góra
imię: Wojtek

Re: Pistolet lakierniczy dla amatora

Post autor: w0jta5 » 12 sty 2021, o 14:56

Janek_wro pisze:
8 sty 2021, o 22:59
H-891 AUARITA 1,0mm może Ci podpasować do małych elementów typu felgi.
Od razu zaopatrz się w reduktor pod pistolet, pomaga ustawić ciśnienie zwłaszcza jeśli jest się początkującym. i wąż 10mm, żebyś nie miał spadków ciśnienia po drodze.

i co ważniejsze przed lakierowaniem, przygotowanie powierzchni.
Ok, reduktor pod pistolet i filtr się załatwi. Sprawdzę jaki mam obecnie wąż, ale pewnie tanioszka 8 mm, więc dokupię 10mm.
:beer:

Awatar użytkownika
Simon24121
Zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
Model: V40
Silnik: B4204T
moc: 160
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Wielun
imię: Szymon

Re: Pistolet lakierniczy dla amatora

Post autor: Simon24121 » 17 lut 2021, o 23:43

Polecam reduktor z odwadniaczem od razu, bo szkoda materiału.
Felgi lakierowałem Sico 1.0, pamiętaj że do małych kompresorów pistolety HP, mają mniejsze zapotrzebowanie na wiatr

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Pistolet lakierniczy dla amatora

Post autor: RIPPER » 19 lut 2021, o 12:08

Z tym wężem na 10 mm to przesada
Ja malowałem klatkę schodową metalową konstrukcję gdzie kompresor stał w piwnicy do tego 20 m węża 8 mm + 15 m -6 mm pistolet HVLP taki pod 70 zł dysza 1,7 (fajny chińczyk 2 tłoki 50L- 650- zł)

takie sico z dyszą 1.0 spokojnie ci wystarczy do felg

jak chcesz bufor 50 L dokładać to już możesz się brać za duże elementy
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: Pistolet lakierniczy dla amatora

Post autor: Janek_wro » 22 lut 2021, o 21:38

RIPPER pisze:
19 lut 2021, o 12:08
Z tym wężem na 10 mm to przesada
Wierz mi, przelot przydaje się. A zwłaszcza kiedy kompresor mały.
'Spiralki' poliuretanowe sprzedawane w kompletach z kompresorami nierzadko mają 6mm w środku. Przy przepływie 150-200L/min, masz ~1 bar spadku ciśnienia na 10mb samego węża.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6209
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: Pistolet lakierniczy dla amatora

Post autor: Raptus » 23 lut 2021, o 13:19

Stary kompresor mam 20l do tego wąż acetylenowy o średnicy 8mm i spokojnie dawał rade . Znam kilku lakierników i nie używają 10mm szlaufów

w0jta5
Debeściak
Posty: 147
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
Model: V40
Silnik: D4192T4
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Jelenia Góra
imię: Wojtek

Re: Pistolet lakierniczy dla amatora

Post autor: w0jta5 » 24 lut 2021, o 09:22

Ja też znam takich, nawet odwadniacza nie mają. Jak pytasz ich klientów to zawsze jest super (tanio) i zawsze są zadowoleni (bo było tanio). Ale nie o tym temat.

Reduktor, filtr, pistolet ogarnięte. Na pierwszy ogień idzie stół warsztatowy, podkład epoksydowy i lakier poliuretanowy. Później będę bawił się felgami.

Dodam jeszcze, że w garażu stoi stara CZta, Jawa i motorynka - jak umiejętności i okoliczności pozwolą to sam podejmę się lakierowania tych sprzętów. Także sprzęt do lakierowania to dla mnie przyszłościowa sprawa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „O wszystkim i o niczym.”