Już mi rynce opadaj, mechanior wymienił rozrzad i auto zaczęło szarpać na 2/3/4 w zakresie 1500-2000 rpm. Wyczyściłem map sensor, świeczki nowe ngk plarinium. Zastanawiam się nad n75 czy nie robi się jakiś lag. Jeszcze padł pomysł nastawnikow faz rozrządu.
Doradźcie coś Panowie
[V40 1.6 B4164T3] Szarpanie po zmianie rozrządu.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 paź 2021, o 08:34
- Model: V40
- Silnik: 1.6T
- moc: 180
- Rocznik: 2014
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Jakub
-
- Administrator
- Posty: 1179
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: V40 1.6 B4164T3 szarpanie po zmianie rozrządu.
Jak po wymianie rozrządu, to idziesz z reklamacją. Niech sprawdzają co spier###lili. I nie daj się naciągać na wymianę połowy silnika w poszukiwaniu "co by tu mogło jeszcze"Kubanczyk99 pisze: ↑10 sie 2022, o 13:49Już mi rynce opadaj, mechanior wymienił rozrzad i auto zaczęło szarpać na 2/3/4 w zakresie 1500-2000 rpm.
Doradźcie coś Panowie
Możesz też wcześniej zrobić mu diagnostykę po OBD, wraz z odczytem live data, w zakładzie innym niż ten gdzie Ci naprawę robili. Może wyczają co jest nie tak. Wtedy wracasz do tych pierwszych z konkretami.
BTW - tu jest większość użytkowników V40 mk1, więc z odpowiedziami co do mk2 (>2012), może być nieco trudniej.
pozdrawiam
JD


JD


-
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 paź 2021, o 08:34
- Model: V40
- Silnik: 1.6T
- moc: 180
- Rocznik: 2014
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Jakub
Re: V40 1.6 B4164T3 szarpanie po zmianie rozrządu.
Niby ustawiał na blokadach, silnik jest fordowski ecoboost wiec raczej z dostępnością blokad nie ma problemu. Wiem ze się pitolił z ustawieniem rozrządu i miał problem z kołem pasowym, bo nie ma żadnego klina bądź wielowpustu. Naciągnąć się nie dam, bo sam „mechanikuje” z wykształcenia jestem mechanikiem. Podczas rozmowy ze znajomym wpadłem na pomysł czujnika położenia wału, ale wpierw muszę go wrzucić na diagnostykę i zrobić mu live date, może wtedy sprawdzę kat wyprzedzenia zapłonu i coś mnie delikatnie nakieruje.
Dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam.
Btw. Szkoda ze nie ma forum dla mk2
Dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam.
Btw. Szkoda ze nie ma forum dla mk2
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 wrz 2022, o 07:55
- Model: v40
- Silnik: 1,6
- moc: 156
- Rocznik: 2013
- Skąd jesteś?: Wadowice
- imię: Tomek
Re: V40 1.6 B4164T3 szarpanie po zmianie rozrządu.
Cześć!
Nie wiem, czy ta odpowiedź pomoże, ale miałem identyczny problem tylko, że w Subarce...
Też po zmianie rozrządu. Fura złapała takiego muła, że czasami potrafiła zgasnąć i bieda była z odpaleniem.
Wymieniłem czujnik wałka rozrządu i temat się skończył, wróciła moc, szarpanie ustało.
Dziwne było to, że po OBD raz błąd czujnika wskazywał mi jako "niezidentyfikowany", a czasami w ogóle go nie widział.
Być może w Volvo jest tak samo.

Nie wiem, czy ta odpowiedź pomoże, ale miałem identyczny problem tylko, że w Subarce...
Też po zmianie rozrządu. Fura złapała takiego muła, że czasami potrafiła zgasnąć i bieda była z odpaleniem.
Wymieniłem czujnik wałka rozrządu i temat się skończył, wróciła moc, szarpanie ustało.
Dziwne było to, że po OBD raz błąd czujnika wskazywał mi jako "niezidentyfikowany", a czasami w ogóle go nie widział.
Być może w Volvo jest tak samo.