Cześć,
mam prawdopodobnie jakiś problem który łączy wymienione w temacie rzeczy - Wskaźnik temperatury, wentylator chłodnicy, klimatyzacja.
Do tej pory miałem problem z klimatyzacją, po włączeniu chłodziła przez pewien czas a potem dmuchało już ciepłym powietrzem. Po wyłączeniu, odczekaniu kilku minut i ponownym włączeniu to samo.
Wentylator na chłodnicy (jest jeden) nie uruchamia się jednocześnie z włączeniem klimatyzacji. Generalnie rzadko się uruchamia.
Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej, od kiedy jestem posiadaczem tego Volvo, nie podniósł się nigdy powyżej 5 kreski, wskazówka dokładnie w poziomie jak na zdjęciu poniżej
do tej pory myślałem że tak powinno być i że jest OK, ale dzisiaj podpiąłem się interfejsem PIC18F25K80 BT OBDII i w aplikacji Torque pokazywało mi temperaturę od 84 stopni (podpiąłem się przy rozgrzanym silniku, po jeździe) w górę. Jak silnik trochę pochodził to temperatura wzrosła do 101 stopni - wtedy uruchomił się wentylator. Natomiast wskazówka cały czas była na 5 kresce.
I gdzie tu teraz szukać problemu? W zegarach? W sterowaniu wentylatorem?
Ile w takim silniku jest czujników temperatury?
[V40 2000r B4204S2 LPG] Wskaźnik temperatury, wentylator chłodnicy, klimatyzacja
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 gru 2022, o 19:10
- Model: V40
- Silnik: 1.9T 170KM
- moc: 170
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Marek
Re: [V40 2000r B4204S2 LPG] Wskaźnik temperatury, wentylator chłodnicy, klimatyzacja
w sumie we wszystkich volvach co miałem , wskaźnik był w połowie skali
termostat ma pełne otwarcie i wtedy w sumie wskazówka przestaje się ruszać , myślę że po przekroczeniu np 105*C może zacząć wskazywać że silnik ma wysoką temperaturę
to nie obrotomierz by skakał przy różnicy 1 stopnia
termostat ma pełne otwarcie i wtedy w sumie wskazówka przestaje się ruszać , myślę że po przekroczeniu np 105*C może zacząć wskazywać że silnik ma wysoką temperaturę
to nie obrotomierz by skakał przy różnicy 1 stopnia