[V40 B4204T 99r] Kilka pytań odnośnie silnika i doładowania

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Simon24121
Zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
Model: V40
Silnik: B4204T
moc: 160
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Wielun
imię: Szymon

[V40 B4204T 99r] Kilka pytań odnośnie silnika i doładowania

Post autor: Simon24121 » 27 lip 2024, o 23:34

Witajcie.
Dwa lata temu miałem robioną głowicę przez upalony zawór wydechowy.
Stało się to pół roku po tym jak założyłem turbinę 14t, nową gruszkę oraz ustawiłem na mbc ciśnienie 1bar. Silnik ustawiłem na lpg po afr w wydechu, na 11.8. I na lpg jeździł bez żadnego problemu. Na Pb za to podczas przyspieszania, od połowy obrotów, albo przy 3/4 zaczynał przerywać. Sonda afr pokazywała wtedy przelanie silnika benzyną do jak rozumiem niepalnej mieszkanki, ponieważ afr spadał poniżej 10.
Na ciśnieniu 0.6b jak dobrze pamiętam, problem na pb nie występował. Zignorowałem ten temat więc, ponieważ obiło mi się o uszy że te silniki tak robią w przypadku wykrycia przeładowania.
No i minęły dwa lata i wypaliło w jednym miejscu uszczelkę pod głowicą i teraz zastanawiam się co jest przyczyną. Mechanik mówi że od strony wydechu, na krawędziach dwóch tulei, między głowicą, a blokiem zaczął zbierać się nagar, czyli blok jest krzywy i robienie tego nie ma sensu. Mnie to trochę zastanawia, ponieważ nie słyszałem zbytnio o tym by z tymi blokami był taki problem.
Czy jest możliwe że przepalenie nastąpiło przez ciśnienie doładowania i turbinę z T4? Czy komputer z 2.0T, ogarnia takie ciśnienie jak w 1.9T4? Oraz czy w przypadku wymiany całego słupka na 1.9, komputer też musi być wymieniony?
Płynu nie ubywało do samego końca ani gram, wskazówka nigdy nie przekroczyła 90c', jeżeli chodzi o układ zapłonowy, to zawsze wstawiałem świece oe volvo i takie też kable zapłonowe. Cewki w zamienniku, ale tak jak je kupiłem, tak problemu z nimi nie miałem nigdy. Konektory były ogarnięte zaraz po kupnie.
Na tą chwilę próbuje ogarnąć liniał, żeby pomierzyć blok dokładnie i podjąć decyzję do dalej.
Zamieszczam też foto jak to wygląda
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek81
Początkujący
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2023, o 15:54
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 163
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Opole
imię: Tomek

Re: [V40 B4204T 99r] Kilka pytań odnośnie silnika i doładowania

Post autor: Tomek81 » 29 lip 2024, o 07:55

Otwarty blok więc normalne, że cylinder siada. Jedyny sposób to kołkowanie. Mam temat za sobą. Co do zaworów; niestety LPG w tych silnikach nawet jak będzie top na najlepszych podzespołach powoduje z biegiem czasu „siadanie gniazd” zaworowych.

Awatar użytkownika
Simon24121
Zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
Model: V40
Silnik: B4204T
moc: 160
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Wielun
imię: Szymon

Re: [V40 B4204T 99r] Kilka pytań odnośnie silnika i doładowania

Post autor: Simon24121 » 29 lip 2024, o 10:41

Jak widziałem to chyba Pan robił kompletny dół w silniku, jakie koszta wyszły?

Awatar użytkownika
Tomek81
Początkujący
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2023, o 15:54
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 163
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Opole
imię: Tomek

Re: [V40 B4204T 99r] Kilka pytań odnośnie silnika i doładowania

Post autor: Tomek81 » 30 lip 2024, o 08:07

Rozegrałem to trochę inaczej bo koszta zamykania bloku plus wstawiania tulei były dość wysokie. Dodatkowo zależało mi na oryginalności. Bez tuningu i kombinacji. Szukałem idealnego bloku ale golasa. Jeżeli była możliwość jechałem oglądałem i mierzyłem. Jeżeli było daleko zamawiałem i miałem możliwość odstąpienia w ciągu 14dni od zakupu. Po kilku próbach trafił się idealny w którym nie musiałem nawet poprawiać honu. Koszta będą przybliżone, nie chciało mi się już liczyć.
Blok 700, głowica po dobrej znajomości 1250 (wszystkie nowe zawory, gniazda, prowadnice,gumki, ustawienie luzów), szlif wału z panewkami na drugi szlif, szlif płaszczyzny bloku coś koło 1500-1700.Nowe śruby, UPG, wszystkie uszczelki zimeringi oringi praktycznie nie ma uszczelki która została stara trzeba liczyć między 1000 a 1300. Do tego olej z skrzyni, sprzęgło 500zl, olej do silnika, który został wymieniony po 300km więc dochodzi kolejny, kompletny rozrząd coś koło 300. Można tak liczyć i liczyć ale … wiem co mam i jak mam. Dużo roboty wykonałem sam więc odpadły koszta kogoś kto wyciąga i wkłada motor plus składa silnik.
A tak zamykając moje wypociny wszystko zaczęło się od wymiany rozrządu u kolegi przez mój brak czasu. Tak nawymieniał, że zgiął 8 zaworów. Chciałem dać komuś zarobić, a sam sobie narobiłem kosztów. Ktoś zapyta czy warto? Mysle, że tak, osobiście lubuje się w starych autach. Mam coś innego do jeżdżenia na codzień, a V40 traktuję jako taką niepozorną zabawkę
Jak mogę coś doradzić, jeżeli chcesz zostawić auto poszukaj silnika, pojedź zmierz kompresję i kup. Kompletne motory w miarę przyzwoitym stanie można wyrwać w okolicach 1600-2000

Awatar użytkownika
Simon24121
Zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
Model: V40
Silnik: B4204T
moc: 160
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Wielun
imię: Szymon

Re: [V40 B4204T 99r] Kilka pytań odnośnie silnika i doładowania

Post autor: Simon24121 » 31 lip 2024, o 20:46

Dzięki za obszerną odpowiedź i naświetlenie tematu. Drugi silnik był brany pod uwagę, ale ze względu na trudności ze znalezieniem w okolicy osoby która by go przełożyła, temat na tą chwilę zszedł na dalszy plan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”