[V40 1.9D 115KM 01] Wysokie spalanie
: 25 gru 2022, o 15:15
Cześć!
W moim ostatnim poście dopisałem co się ogólnie działo ale po krótce
Auto od początku paliło dość dużo. Turbo wymienione dolot wyczyszczony. Zaczęło brać olej (nowe...) i auto pojechało na kompa.
Wymienione: czujnik ciśnienia doładowania, świece wraz ze sterownikiem, elektrozawór regulacji ciśnienia paliwa. Przestało brać olej ale pali dalej o wiele za dużo.
W lecie było to jeszcze do 9 literków (miasto, krótka trasa 13-15km). Teraz przy zimie wynik 11 a czasem nawet 13 (!) to już nie jest problem. Wiem że miasto ma to do siebie że auto więcej bierze no ale raczej 1.9dCi nie powinien brać 13 litrów nawet już po tym mieście. Szczególnie że wyjeżdżam z miasta na odcinek drogi gdzie utrzymuję stałą prędkość.
Pytanie brzmi gdzie może leżeć problem? Na kompie po wszystkich wymianach został tylko błąd:
- czujnik ciśnienia doładowania - sygnał za wysoki
Turbo wstaje bardzo ładnie, auto ma kopnięcie. Przy bucie w podłogę przykopci trochę - po prostu widać za autem chmurkę. Korekty wtrysków u diagnosty wyszły w porządku - na postoju przy przegazowaniu.
Stąd moje pytanie dlaczego tak może być? Czy w tych silnikach były 2 czujniki temperatury i może podlewa go paliwem? Na innych forach ludzie pisali że może to być właśnie czujnik temperatury, termostat. Czy ten błąd czujnika doładowania może mieć jakiś wpływ na branie paliwa? Jeśli tak to z czego może ten błąd wynikać? Źle wyregulowane turbo? Z tego co wiem to silnik sam odcina.
Proszę o pomoc bo przy większej ilości kilometrów idzie zbankrutować (szczególnie przy tych cenach) a autko jednak daje przyjemność z jazdy
PS. Z komputera wyprogramowany został EGR - zachowuje się inaczej - problem kopcenia na postoju i przy przegazowaniu na postoju ustał, jednak przykopci przy mocnym przyspieszaniu.
W moim ostatnim poście dopisałem co się ogólnie działo ale po krótce
Auto od początku paliło dość dużo. Turbo wymienione dolot wyczyszczony. Zaczęło brać olej (nowe...) i auto pojechało na kompa.
Wymienione: czujnik ciśnienia doładowania, świece wraz ze sterownikiem, elektrozawór regulacji ciśnienia paliwa. Przestało brać olej ale pali dalej o wiele za dużo.
W lecie było to jeszcze do 9 literków (miasto, krótka trasa 13-15km). Teraz przy zimie wynik 11 a czasem nawet 13 (!) to już nie jest problem. Wiem że miasto ma to do siebie że auto więcej bierze no ale raczej 1.9dCi nie powinien brać 13 litrów nawet już po tym mieście. Szczególnie że wyjeżdżam z miasta na odcinek drogi gdzie utrzymuję stałą prędkość.
Pytanie brzmi gdzie może leżeć problem? Na kompie po wszystkich wymianach został tylko błąd:
- czujnik ciśnienia doładowania - sygnał za wysoki
Turbo wstaje bardzo ładnie, auto ma kopnięcie. Przy bucie w podłogę przykopci trochę - po prostu widać za autem chmurkę. Korekty wtrysków u diagnosty wyszły w porządku - na postoju przy przegazowaniu.
Stąd moje pytanie dlaczego tak może być? Czy w tych silnikach były 2 czujniki temperatury i może podlewa go paliwem? Na innych forach ludzie pisali że może to być właśnie czujnik temperatury, termostat. Czy ten błąd czujnika doładowania może mieć jakiś wpływ na branie paliwa? Jeśli tak to z czego może ten błąd wynikać? Źle wyregulowane turbo? Z tego co wiem to silnik sam odcina.
Proszę o pomoc bo przy większej ilości kilometrów idzie zbankrutować (szczególnie przy tych cenach) a autko jednak daje przyjemność z jazdy
PS. Z komputera wyprogramowany został EGR - zachowuje się inaczej - problem kopcenia na postoju i przy przegazowaniu na postoju ustał, jednak przykopci przy mocnym przyspieszaniu.