[V40 1.9D 115KM 01] Wysokie spalanie

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
lukens12
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 3 cze 2022, o 05:20
Model: V40
Silnik: 1.9Di
moc: 115KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Malopolskie
imię: Lukasz

[V40 1.9D 115KM 01] Wysokie spalanie

Post autor: lukens12 » 25 gru 2022, o 15:15

Cześć!

W moim ostatnim poście dopisałem co się ogólnie działo ale po krótce

Auto od początku paliło dość dużo. Turbo wymienione dolot wyczyszczony. Zaczęło brać olej (nowe...) i auto pojechało na kompa.

Wymienione: czujnik ciśnienia doładowania, świece wraz ze sterownikiem, elektrozawór regulacji ciśnienia paliwa. Przestało brać olej ale pali dalej o wiele za dużo.

W lecie było to jeszcze do 9 literków (miasto, krótka trasa 13-15km). Teraz przy zimie wynik 11 a czasem nawet 13 (!) to już nie jest problem. Wiem że miasto ma to do siebie że auto więcej bierze no ale raczej 1.9dCi nie powinien brać 13 litrów nawet już po tym mieście. Szczególnie że wyjeżdżam z miasta na odcinek drogi gdzie utrzymuję stałą prędkość.

Pytanie brzmi gdzie może leżeć problem? Na kompie po wszystkich wymianach został tylko błąd:
- czujnik ciśnienia doładowania - sygnał za wysoki

Turbo wstaje bardzo ładnie, auto ma kopnięcie. Przy bucie w podłogę przykopci trochę - po prostu widać za autem chmurkę. Korekty wtrysków u diagnosty wyszły w porządku - na postoju przy przegazowaniu.

Stąd moje pytanie dlaczego tak może być? Czy w tych silnikach były 2 czujniki temperatury i może podlewa go paliwem? Na innych forach ludzie pisali że może to być właśnie czujnik temperatury, termostat. Czy ten błąd czujnika doładowania może mieć jakiś wpływ na branie paliwa? Jeśli tak to z czego może ten błąd wynikać? Źle wyregulowane turbo? Z tego co wiem to silnik sam odcina.

Proszę o pomoc bo przy większej ilości kilometrów idzie zbankrutować (szczególnie przy tych cenach) a autko jednak daje przyjemność z jazdy :D

PS. Z komputera wyprogramowany został EGR - zachowuje się inaczej - problem kopcenia na postoju i przy przegazowaniu na postoju ustał, jednak przykopci przy mocnym przyspieszaniu.

Awatar użytkownika
gacznik
Posty: 12
Rejestracja: 17 gru 2022, o 20:18
Model: V40
Silnik: 1,9D
moc: 115KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Szczecin
imię: Pawel

Re: [V40 1.9D 115KM 01] Wysokie spalanie

Post autor: gacznik » 28 gru 2022, o 21:42

Brałeś pod uwagę inny kierunek poszukiwań? Ciśnienie w oponach, hamulce (może ręczny nie odbija na 100%), łożyska kół?

Awatar użytkownika
lukens12
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 3 cze 2022, o 05:20
Model: V40
Silnik: 1.9Di
moc: 115KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Malopolskie
imię: Lukasz

Re: [V40 1.9D 115KM 01] Wysokie spalanie, problem z doładowaniem

Post autor: lukens12 » 2 sty 2023, o 19:07

A więc na dzisiaj to wygląda tak że wymieniłem zaworek N75 od turbo i wkońcu auto coś więcej gada. Przeładowuje turbo. :help:

Pierwsze myślałem że problemem może być sam zaworek bo nie odcinał temu na komputerze był błąd o za wysokim ciśnieniu doładowania. Po wymianie, zaworek odcina turbo przy jakichś 2,5 tyś obr/min. Nie dzieje się to zawsze bo ma taki moment że załapie na 2 biegu. 3 i 4 już potrafią odciąć doładowanie. Jak odpuszczę i dodam gazu to znowu się może tak stać że ładuje i nagle odcina.

Wykasowane dzisiaj błędy i próba ale to nic nie dało.

Oczywiście na deske check`a brak. Auto jedzie normalnie odpala normalnie i wszystko inne jest normalnie tylko nie normalny jest brak doładowania :-)

Proszę jeśli ktoś się orientuje w temacie to niech podpowie gdzie szukać problemu bo już siwne :D

Na pierwszą myśl przychodzą mi cztery rzeczy, dolot, zaworek (znowu), coś z podciśnieniem albo VNT. Ale sam nie wiem czy to dobry kierunek poszukiwań bo auto po skasowaniu błędów na 2 biegu podaje mocno (przy mocniejszym naciśnięciu dało by rade wypaść z ostrzejszego zakrętu)

Przynajmniej wiadomo że problem ze spalaniem wynika z doładowania :doping

Awatar użytkownika
pan volvuś
Początkujący
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2022, o 19:10
Model: V40
Silnik: 1.9T 170KM
moc: 170
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marek

Re: [V40 1.9D 115KM 01] Wysokie spalanie

Post autor: pan volvuś » 4 sty 2023, o 11:35

nie znam tego silnika więc nie wiem czy w ogóle masz :biggrin:
......ale jak z działaniem przepływomierza ?
miałem v70 II t5 , i też szukałem problemu gdy na kompie wzrosło spalanie o ok 3 litry a nie było błędu
winne okazały się złe wskazania przepływomierza

Awatar użytkownika
lukens12
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 3 cze 2022, o 05:20
Model: V40
Silnik: 1.9Di
moc: 115KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Malopolskie
imię: Lukasz

Re: [V40 1.9D 115KM 01] Wysokie spalanie

Post autor: lukens12 » 4 sty 2023, o 12:54

Przepływomierz wymieniałem na próbę przed wymiana N75. Może to i dobry kierunek. Wrzucę dzisiaj stara przeplywke i dam znać co się dzieje.

Specjalnie już interfejs zamówiłem żeby ciagle do diagnosty nie jezdzic :-) wiec jak dojdzie to będę dawał info coś więcej może się komuś przyda

Awatar użytkownika
lukens12
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 3 cze 2022, o 05:20
Model: V40
Silnik: 1.9Di
moc: 115KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Malopolskie
imię: Lukasz

Re: [V40 1.9D 115KM 01] Wysokie spalanie

Post autor: lukens12 » 9 sty 2023, o 19:08

Przepływka wrzucona stara i nic to nie zmieniło. Może troszeczkę się zmieniła charakterystyka pracy - to już na plus

Coś mnie naszło na sprawdzenie podciśnień przy dolocie. Okazało się że jakiś geniusz urwał końcówkę podciśnienia na zaworku sterowania klapą gaszącą :D Na ten moment taśmą bo taśmą ale zakleiłem urwane króćce - efekt jest taki że auto szybciej reaguje na gaz oraz nie ma problemu z brakiem doładowania po przestanej nocy (przez pierwszą minutkę jak pompa vacuum nie napompowała podciśnienia to ciężko było z przyśpienie - również na plus a jak dojdzie zaworek to wymienię. Może to mieć jakiś wpływ na pracę podciśnień? Z tego co patrzyłem to są to dwa niezależne obwody od sterowania gruszką turbo i klapą gaszącą.

Pojechałem na test. Przyśpiesza żwawo i wgniata w fotel ale odcina w ciągu dalszym... Jest taka sytuacja że na 2 biegu idzie do 3 tysięcy i nagle auto jakby dostało nitro :biggrin: Od 3 tysięcy wgniata w fotel niemiłosiernie, ale za to na 3 biegu od 3 tysięcy turbo odcina dość drastycznie. Towarzyszyła temu również chmura dymu za samochodem.

Stwierdziłem że podmienię jeszcze czujnik ciśnienia doładowania i pojadę się przejechać. Nie udało mi się zauważyć żeby przykopcił (będę obserwował) nawet po przekroczeniu 3 tyś obr/min.

Narazie interfejs mi jeszcze nie dojechał więc nie mam jak sprawdzić błędów.

Ma ktoś jakiś pomysł?

PS. Jeżeli ktoś ma jakiś schemat tych podciśnień w 1.9D 115km to proszę bardzo o podrzucenie. Znalazłem jakieś z 1.9dCi od Renówek ale mam wrażenie że troszkę się to różni

Awatar użytkownika
lukens12
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 3 cze 2022, o 05:20
Model: V40
Silnik: 1.9Di
moc: 115KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Malopolskie
imię: Lukasz

Re: [V40 1.9D 115KM 01] Wysokie spalanie, problem z doładowaniem

Post autor: lukens12 » 11 sty 2023, o 21:00

Ogarnąłem temat. Jakby ktoś kiedyś szukał to warto posprawdzać przewody podciśnienia. Wymieniłem wszystkie przewody odpowiadające za doładowanie, sterowanie gruszką, od pompy oraz do zbiornika na jakieś tam przewody fmica.

Zmieniłem oczywiście zaworek klapy gaszącej.

Auto nie odcina doładowania, przyśpiesza zacnie, dobrze chodzi i ładnie gaśnie :-)

Zostało tylko sprawdzenie szczelności dolotu bo coś trochę przykopci przy dobrym bucie.
Nic ino podpiąć pod kompa skasować błędy i jeździć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”