[V40/S40 1.9 Di] Mocowanie osłony silnika

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
CptKonwa
Posty: 8
Rejestracja: 3 maja 2022, o 18:03
Model: S40
Silnik: 1.9 td
moc: 115 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Mateusz

[V40/S40 1.9 Di] Mocowanie osłony silnika

Post autor: CptKonwa » 14 cze 2023, o 21:21

Witam wszystkich
Jako, że nie mam jeszcze dostępu do działu "poradniki", to muszę wrzucić swój tutaj.
Temat dotyczy ostatecznego rozwiązania kwestii mocowania plastikowej osłony silnika w dieselkach 1.9. Są tu dwa problemy: wyrabiające się gumy oraz wyrobione gniazda torx na śrubach. Temat, mimo, że dosyć błahy, to denerwujący, bo gumy jako część zamienna (OE Volvo 9443950) mają chore ceny, a samych śrub w ogóle nie udało mi się znaleźć. Dodatkowo jak gumy się mocno wyrobią, to osłona potrafi trochę opaść i ocierać o pasek wielorowkowy.
Obrazek
Obrazek

Kwestię gum można ugryźć kupując trzy gumy od osłony silnika do Laguny II (OE Renault 7701056972- koszt zamienników 8-10 zł) i odciąć w nich te takie „czapeczki”, jak na zdjęciu:
Obrazek

Potem wsadzamy gumy w osłonę odwrotnie (grubszą częścią do silinka):
Obrazek

Najlepiej wsadzać od wewnętrznej strony osłony, wchodzą dosyć ciasno.
Kwestię drugą, czyli śrub można rozwiązać kupując śruby osłony gaźnika do Komarka (ta część nie ma chyba jakiegoś konkretnego numeru). Są one trochę dłuższe, więc trzeba je skrócić o ok. 5mm:
Obrazek
Obrazek

Dobrze jest też ten plastikowy „kapturek” zabezpieczyć jakimś klejem, bo potrafi wyskoczyć z tej śruby. Trzeba je tylko dosyć dobrze dokręcić, bo potrafią się luzować. A dodatkowym atutem jest to, że nie trzeba mieć przy sobie torxa, żeby zobaczyć co pod maską „piszczy”. Efekt końcowy prezentuje się tak:
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”