Domowe narzędzia warsztatowe

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
julg3
Posty: 16
Rejestracja: 15 paź 2018, o 11:00
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 165 KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Piotrek

Re: Domowe narzędzia warsztatowe

Post autor: julg3 » 8 kwie 2020, o 08:05

Faktycznie może nie warto zastanawiać się na uniwersalnością tylko brać to co jest przetestowane i polecane. Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Vandlot
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 20 lip 2019, o 07:27
Model: S 40
Silnik: 2.0D
moc: 136 KM
Rocznik: 2005
Skąd jesteś?: Sosnowiec
imię: Andrzej

Re: Domowe narzędzia warsztatowe

Post autor: Vandlot » 22 kwie 2020, o 06:59

Osobiście posiadam z NEO. Firma znana. Z dwa lata już kręcę nim i sprawuje się wyśmienicie.
Zakres to od 42 do 210.

Obrazek

Ceny nie pamiętam już. Oczywiście przydałby się jeszcze jakiś mniejszy.

Awatar użytkownika
Norb88
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 18 wrz 2019, o 22:16
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147 KW
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Lubartow
imię: Norbert

Re: Domowe narzędzia warsztatowe

Post autor: Norb88 » 22 kwie 2020, o 13:58

Ja od paru lat używam dynamometryka POWERFIXa, kiedyś kupionego w lidlu. Zakres 28-210 Nm, ale używam go głównie do wymiany kół. Drogi chyba nie był, więc nie ma co narzekać :lol1:

Awatar użytkownika
Radhezz
Turysta
Posty: 46
Rejestracja: 26 kwie 2020, o 11:26
Model: V40 T4
Silnik: 2.0T
moc: 200KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Opole
imię: Radek

Re: Domowe narzędzia warsztatowe

Post autor: Radhezz » 3 cze 2020, o 18:34

Ma ktoś jakieś podpowiedzi czego używać do montażu/demontażu lamp w 2.0T z xenonami? Wykręcić jakoś dałem radę, ale przy montażu myślałem że mnie szlag jasny trafi i krew nagła zaleje :lubudubu Najgorsze są nakrętki dolne przy chłodnicy... :end:

Duża grzechotka nie wejdzie, mała nie sięgnie, po prostej nawet po wyciągnięciu akumulatora jest dojście tylko po skosie, a po skosie to nie łapie gwint...

No i tak trzy rzeczy mi przychodzą na myśl:
1) klucz płasko-oczkowy z grzechotką / łamany z grzechotką
2) łamana grzechotka 1/4"
3) grzechotka pneumatyczna

Po prostu chciałbym żeby mi się zmiana żarówek nie śniła po nocach w charakterze koszmaru... :rolf:

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: Domowe narzędzia warsztatowe

Post autor: Janek_wro » 3 cze 2020, o 21:28

Radhezz pisze:
3 cze 2020, o 18:34
jest dojście tylko po skosie, a po skosie to nie łapie gwint
Po skosach to są takie przedłużki na grzechotkę, coś jak elastyczna sprężyna. Może to da radę?
https://toya24.pl/product-pol-10013033- ... 300MM.html
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Radhezz
Turysta
Posty: 46
Rejestracja: 26 kwie 2020, o 11:26
Model: V40 T4
Silnik: 2.0T
moc: 200KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Opole
imię: Radek

Re: Domowe narzędzia warsztatowe

Post autor: Radhezz » 3 cze 2020, o 23:31

Janek_wro pisze:
3 cze 2020, o 21:28
Radhezz pisze:
3 cze 2020, o 18:34
jest dojście tylko po skosie, a po skosie to nie łapie gwint
Po skosach to są takie przedłużki na grzechotkę, coś jak elastyczna sprężyna. Może to da radę?
https://toya24.pl/product-pol-10013033- ... 300MM.html
No na przegubie nie dało rady, ale to może by zdało egzamin przy lewej lampie, bo po wyjęciu akumulatora trochę miejsca jest...

Tak siedzę i po namyśle grzechotka pneumatyczna jednak odpada, raczej jaka by nie była to będzie za krótka. I od tej myśli przechodzę do grzechotki 1/4" ale o budowie teleskopowej, jak najdłuższej. Bo 1/2" na długość pasuje, ale ma zbyt dużą głowę i nie mieści się między przewodami, a śrubą.

W sumie trochę dziwne że nikt wcześniej nie spotkał się z takim problemem... Chociaż 2.0T może mieć trochę więcej gratów upchniętych pod maską niż reszta - to raz. A dwa, że jak na to patrzę to jakby nie było przetwornic, to też by się można było jakoś lepiej tam dostać... Wygodniej przynajmniej.

Awatar użytkownika
stefanoo
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 6 maja 2020, o 11:38
Model: V40
Silnik: 1.9DI
moc: 95KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Rawa
imię: Stefan

Re: Domowe narzędzia warsztatowe

Post autor: stefanoo » 4 cze 2020, o 13:24

Radhezz pisze:
3 cze 2020, o 23:31
Janek_wro pisze:
3 cze 2020, o 21:28
Radhezz pisze:
3 cze 2020, o 18:34
jest dojście tylko po skosie, a po skosie to nie łapie gwint
Po skosach to są takie przedłużki na grzechotkę, coś jak elastyczna sprężyna. Może to da radę?
https://toya24.pl/product-pol-10013033- ... 300MM.html
No na przegubie nie dało rady, ale to może by zdało egzamin przy lewej lampie, bo po wyjęciu akumulatora trochę miejsca jest...

Tak siedzę i po namyśle grzechotka pneumatyczna jednak odpada, raczej jaka by nie była to będzie za krótka. I od tej myśli przechodzę do grzechotki 1/4" ale o budowie teleskopowej, jak najdłuższej. Bo 1/2" na długość pasuje, ale ma zbyt dużą głowę i nie mieści się między przewodami, a śrubą.

W sumie trochę dziwne że nikt wcześniej nie spotkał się z takim problemem... Chociaż 2.0T może mieć trochę więcej gratów upchniętych pod maską niż reszta - to raz. A dwa, że jak na to patrzę to jakby nie było przetwornic, to też by się można było jakoś lepiej tam dostać... Wygodniej przynajmniej.
A może lepiej zdjąć gumę z grzechotki 1/4 i nałożyć kawałek rurki??

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: Domowe narzędzia warsztatowe

Post autor: GregoR. » 4 cze 2020, o 17:04

Ja nakrętke przylapuje za pomocą magnesu i palucha a dalej klucz plasko-oczkowy , jak za krotki to zawsze mozna go przeciąć na pół i przedłużyć. Nie jest łatwo ale daje radę.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Radhezz
Turysta
Posty: 46
Rejestracja: 26 kwie 2020, o 11:26
Model: V40 T4
Silnik: 2.0T
moc: 200KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Opole
imię: Radek

Re: Domowe narzędzia warsztatowe

Post autor: Radhezz » 4 cze 2020, o 20:39

stefanoo pisze:
4 cze 2020, o 13:24
A może lepiej zdjąć gumę z grzechotki 1/4 i nałożyć kawałek rurki??
Gdyby nie trzeba było założyć nakrętki wcześniej...
GregoR. pisze:
4 cze 2020, o 17:04
Ja nakrętke przylapuje za pomocą magnesu i palucha a dalej klucz plasko-oczkowy , jak za krotki to zawsze mozna go przeciąć na pół i przedłużyć. Nie jest łatwo ale daje radę.
Ej, to brzmi jak plan, i to całkiem niezły :cool Widać proste rozwiązania są zawsze najtrudniejsze do wymyślenia :biggrin:

Awatar użytkownika
Barrakketh
Posty: 13
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:12
Model: S40
Silnik: B4184SM
moc: 125KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Boleslawiec
imię: Michal

Re: Domowe narzędzia warsztatowe

Post autor: Barrakketh » 5 cze 2020, o 19:04

(Podpatrzone na mercedessource)
Wsadź kawałek chusteczki/ręcznika papierowego do nasadki i wciśnij nakrętkę/śrubę. Często stosuję ten patent np. przy wymianie akumulatora, gdzie śruba mocująca jest schowana głęboko w ciasnym miejscu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”