Witam wszystkich, mam taki nieciekawy przypadek jakim jest Volvo v40 z 2001 roku z silnikiem 2.0T (b4204t3) otóż samochód przyjechał od innego mechanika i jest problem w postaci błędu o nr 70 lub w przypadku diagnostyki ogólnej P0335 (sygnał czujnika wału korbowego). Z objawów to ciężkie odpalanie i potrafi jakby przytrzymać silnik w pewnym momencie z powodu wg mnie zapłonu nie w tym momencie co trzeba.
Sprawdzone rzeczy :
-wiązka
-czujnik wału
- czujnik walka
- koło impulsowe na wałku
- rozrząd poskładany kilkukrotnie na blokadach ( kilka prób na różnych producentach blokad)
- koło zmiennych faz rozrządu wymienione na nowe Aisin
- elektrozawor zmiennych faz był uszkodzony i również wymieniony (bez poprawy)
- regulator ciśnienia paliwa był uszkodzony i również jest wymieniony ( bez poprawy )
Czujniki sprawdzone oscyloskopem z tym ze jednokanałowym wiec nie bardzo jest jak porównać sygnały
Demontowane również było koło zamachowe i sprawdzane z nowym z tym że jedyna rzecz jaka jest to nie jestem na 100000% pewny czy nowe koło zostało właściwie dobrane , były takie same wiec zostało zamontowane stare .
Czy ktoś miał podobny przypadek i może się ktoś orientuje czy wychodziły inne rodzaje kół zamachowych ?
[V40 2001r. 2.0T B4204T3] Błąd 78 (P0335)
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 sie 2020, o 12:57
- Model: V40
- Silnik: B420T3
- moc: 200km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Tomek
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2001r. 2.0T B4204T3] Błąd 78 (P0335)
Czym diagnozowany?Szczepan119 pisze: ↑1 wrz 2020, o 06:47Witam wszystkich, mam taki nieciekawy przypadek jakim jest Volvo v40 z 2001 roku z silnikiem 2.0T (b4204t3) otóż samochód przyjechał od innego mechanika i jest problem w postaci błędu o nr 70
czy to był ten DTC? https://www.dtcdecode.com/Volvo/ECM-70
jakby pasuje do DSA...Szczepan119 pisze: ↑1 wrz 2020, o 06:47lub w przypadku diagnostyki ogólnej P0335 (sygnał czujnika wału korbowego). Z objawów to ciężkie odpalanie i potrafi jakby przytrzymać silnik w pewnym momencie z powodu wg mnie zapłonu nie w tym momencie co trzeba.
EDIT... i się zdecyduj czy 70 czy 78... bo w temacie masz 78, w treści 70
jakby co
https://www.dtcdecode.com/Volvo/ECM-78
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 172
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [V40 2001r. 2.0T B4204T3] Błąd 78 (P0335)
Błąd od razu po odpaleniu czy po dłuższej jeździe?
-
- Debeściak
- Posty: 115
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
Re: [V40 2001r. 2.0T B4204T3] Błąd 78 (P0335)
Szczepan119, rozwiazales problem? Mam to samo. Co jakis czas ciezko zapala i gdy tak sie stanie od rau check na blacie, blad PO335, i tez tak jakby przytrzymywalo silnik. Gdyby byl padniety czujnik to raczej by wogole nie odpalal, a auto pali tyle ze trzeba dlugo krecic i czasami jest tak ,ze dopiero przy drugim kreceniu lapie juz duzo szybciej ok 3 sekundy
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 mar 2019, o 13:11
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Tarnow
- imię: Maciej
Re: [V40 2001r. 2.0T B4204T3] Błąd 78 (P0335)
Witam, u mnie też pojawił się ten sam problem P0335, już od jakiegoś czasu był problem z odpaleniem auta z tym że nigdy za pierwszym razem tylko dopiero po dojechaniu na miejsce i próbie ponownego odpalenia. Czy ktoś rozwiązał problem?