S40 2.0 TDi 2007r. Zapach paliwa w kokpicie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 paź 2020, o 13:48
- Model: S40
- Silnik: 2,0T
- moc: 144
- Rocznik: 2007
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Szymon
S40 2.0 TDi 2007r. Zapach paliwa w kokpicie
Od pewnego czasu w różnych sytuacjach (na zimno, po dłuższej jeździe, przy ruszaniu) czuję zapach paliwa w kokpicie. Czy miał ktoś podobny problem?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: S40 2.0 TDi 2007r. Zapach paliwa w kokpicie
Jakaś nieszczelność posprawdzaj przewody pliwowe uszczelnienia filtr itp.
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: S40 2.0 TDi 2007r. Zapach paliwa w kokpicie
Tdi to w vw jest
sprawdź czy na przelewach jest sucho. u mnie gumka była stara i puszczała ON. pilnuj żeby wtryskiwacz pierwszy od vacu był suchy. jeżeli jest nie szczelny to paliwo leci za silnik na wydech i może się zajarać, przedtem jest chmura dymu za autem jak się jedzie.
sprawdź czy na przelewach jest sucho. u mnie gumka była stara i puszczała ON. pilnuj żeby wtryskiwacz pierwszy od vacu był suchy. jeżeli jest nie szczelny to paliwo leci za silnik na wydech i może się zajarać, przedtem jest chmura dymu za autem jak się jedzie.
-
- Debeściak
- Posty: 468
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Ostojow
- imię: Bartek
Re: S40 2.0 TDi 2007r. Zapach paliwa w kokpicie
Prawdopodobnie masz silnik ale 2.0 HDI od Peugeota (w v50 takie były na pewno montowane). Zdejmij plastikową oslone silnika i zobacz w okolicach wtrysków czy masz sucho. Jeśli nie to może pomóc poluzowanie przewodów tych metalowych co idą do wtrysków i ich ponowne mocne dokręcenie.
Druga opcja, zobacz na listę zasilająca/wtryskową, tą do której idą te metalowe przewody od wtrysków w okolicach kolektora czy przypadkiem tam nie cieknie. W listwie i tych przewodach występuje barfzo wysokie ciśnienie i gdzieś może puszczać. Przechodziłem to w swoim pugu z tym silnikiem. Musiałem wymienić listwę, koszt nieduży.
Jeżeli jest nieszczelność na filtrze paliwa stosunkowo duża to auto nie odpali i będzie pokazywało błąd niskiego ciśnienia w systemie doplywu paliwa. U mnie tak było jak pękła lekko uszczelka przy filtrze. Poza tym jakby gdzieś przy filtrze łapało lewe powietrze przy nieszczelnośi (w tych silnikach lubią pekać obudowy filtra) to auto by szarpało, ciężko paliło.
Druga opcja, zobacz na listę zasilająca/wtryskową, tą do której idą te metalowe przewody od wtrysków w okolicach kolektora czy przypadkiem tam nie cieknie. W listwie i tych przewodach występuje barfzo wysokie ciśnienie i gdzieś może puszczać. Przechodziłem to w swoim pugu z tym silnikiem. Musiałem wymienić listwę, koszt nieduży.
Jeżeli jest nieszczelność na filtrze paliwa stosunkowo duża to auto nie odpali i będzie pokazywało błąd niskiego ciśnienia w systemie doplywu paliwa. U mnie tak było jak pękła lekko uszczelka przy filtrze. Poza tym jakby gdzieś przy filtrze łapało lewe powietrze przy nieszczelnośi (w tych silnikach lubią pekać obudowy filtra) to auto by szarpało, ciężko paliło.