(V 40 ,2.0 ,2002) nr rozrusznika

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

(V 40 ,2.0 ,2002) nr rozrusznika

Post autor: Vol12 » 8 sty 2021, o 14:10

Witam forumowiczow..
Mam pytanie....Ma ktos mozliwosc sprawdzenia nr rozrusznika do polifta? Silnik jak w tytule.
Pada mi rozrusznik i musze kupic ale nie wiem jaki jest zamontowany, nie mam jak go wymontowac

Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: (V 40 ,2.0 ,2002) nr rozrusznika

Post autor: salom » 8 sty 2021, o 16:36

Do tego silnika s a różne numery, i różne rozruszniki.

Abyś nie miał problemów, nie kupuj po numerze jak ktoś Ci poda, tylko spisz ze swojego, najlepiej wymontuj, spisz wszystko, i 100 procent sukcesu.

Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: (V 40 ,2.0 ,2002) nr rozrusznika

Post autor: Vol12 » 9 sty 2021, o 14:53

Opisze tu problem, zeby nie zakladac nowego tematu....
Mam problem z rozruchem ....
Przekrecam na rozruch i jest takie jakby przytrzymanie zanim zakreci , brak tego kopa.
Kreci, ale bardzo powoli pierwszy obrot trwa okolo 2-3 sekund, pozniej coraz szybciej i dopiero zaskakuje.
Wymienilem aku na nowy , podmienialem tez inne aprawne i to samo.
Przeczyscilem punkty masowe na silniku i pod aku nic sie nie zmienilo. Jskies pomysly Co jeszcze powinienem sprawdzic zanim wyciagne rozrusznik,? Czy objawy jednoznacznie wskazuja na jego awarie?

Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: (V 40 ,2.0 ,2002) nr rozrusznika

Post autor: salom » 9 sty 2021, o 18:58

Jest.
Ostatnio zmieniony 9 sty 2021, o 20:18 przez salom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: (V 40 ,2.0 ,2002) nr rozrusznika

Post autor: Vol12 » 9 sty 2021, o 19:33

Auto jak w tytule....
Benzyna 2.0 136
Jak kupilem auto to palil od strzala, a od jakiegos czasu wlasnie strasznie ciezko mu wystartowac,

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: (V 40 ,2.0 ,2002) nr rozrusznika

Post autor: Robbie 70 » 9 sty 2021, o 20:14

Vol12 pisze:
9 sty 2021, o 14:53
......Przeczyscilem punkty masowe na silniku i pod aku nic sie nie zmienilo. Jskies pomysly Co jeszcze powinienem sprawdzic zanim wyciagne rozrusznik,?
Dojście trochę paskudne ale dobrze by było przeczyścić też styki i kabel + przy rozruszniku.

Jak masz Multimetr to pomierz jeszcze:
1. Napięcie na aku w momencie rozruchu. Nie powinno być poniżej 10 V.
2. Zdejmij klemy z aku, miernik ustaw na sprawdzenie ciągłości obwodu (BEEP). Jedną końcówkę miernika dotknij do klemy - a drugą do jakiegokolwiek metalowego elementu silnika(najlepiej w pobliżu rozrusznika). Na wyświetlaczu miernika powinno być 0.01-0.02.
To samo zrób z klemą +, z tym że drugą końcówkę miernika dotknij do końcówki grubego kabla plusowego przy rozruszniku lub przy alternatorze (są połączone). Tu też wskazanie powinno być takie jak wyżej.
Jak wskazania będą wyższe no to nie masz dobrego połączenia między aku a rozrusznikiem.

Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: (V 40 ,2.0 ,2002) nr rozrusznika

Post autor: Vol12 » 11 sty 2021, o 12:22

Jestem po pomiarach...
Napiecie na aku podczas rozruchu ,piec prob ,najnizej spadlo do ok 11v.
Klemy wypiete, jedna koncowka miernika do - aku druga do roznych czesci silnika wynik 001
Pozniej jedna koncowka miernika do + aku druga do przewodu od alternatora wynik 001
Objawy jakie dzis wystapily, to pierwszy rozruch bardzo ciezko mial przekrecic, pozniej kilka razy uslyszalem "tyk" i ucielo krecenie, nastepnym razem tak jakby krecil ale nie silnikiem....🤔
Bywalo tez tak, ze podczas krecenia bardzo powolnego gasly kontrolki, dopiero jak zalapywal to sie swiecilo wszystko....

Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: (V 40 ,2.0 ,2002) nr rozrusznika

Post autor: salom » 11 sty 2021, o 13:49

Pomiary super, a jak kręci rozrusznik, a nie kręci się wał korbowy silnika, to wina bendixa, rozrusznik do naprawy, wymiana bendixa.

Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: (V 40 ,2.0 ,2002) nr rozrusznika

Post autor: Vol12 » 11 sty 2021, o 20:47

W takim razie rozrusznik do wyjecia.....
Wyjmowaliscie rozrusznik w polifcie?
Ktoredy latwiej sie do niego dostac?, Kanal czy od gory powinno pojsc?
Patrzylem dzis od gory to nawet nie widac srub , ktore go trzymaja, bedzie wesolo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”