[V40 2004 B4184S2] Wskaźnik temperatury.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
[V40 2004 B4184S2] Wskaźnik temperatury.
Pytanie być może dla większości z Was będzie z kategorii banalnych, ale poprzednio miałem wskazanie temperatury płynu w formie cyfrowej.
Jaką temperaturę pokazuje ten zegar i jak interpretować te wszystkie kreski łącznie z czerwonym polem jeśli chodzi o wartości im przypisane.
Zacząłem się nad tym zastanawiać bo gdy włącza się wentylator chłodnicy (mam tylko 1) to temperatura powinna być w okolicach ponad 100 stopni, więc wskazówka chyba powinna być gdzieś przed czerwonym polem. Tymczasem u mnie nigdy nie przekroczyła tego wskazania ze zdjęcia a wentylator czasem startuje.
W instrukcji niestety ani be ani me w tej materii.
Jaką temperaturę pokazuje ten zegar i jak interpretować te wszystkie kreski łącznie z czerwonym polem jeśli chodzi o wartości im przypisane.
Zacząłem się nad tym zastanawiać bo gdy włącza się wentylator chłodnicy (mam tylko 1) to temperatura powinna być w okolicach ponad 100 stopni, więc wskazówka chyba powinna być gdzieś przed czerwonym polem. Tymczasem u mnie nigdy nie przekroczyła tego wskazania ze zdjęcia a wentylator czasem startuje.
W instrukcji niestety ani be ani me w tej materii.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2004 B4184S2] Wskaźnik temperatury.
Pozycja na środku, to tyle ile ma być dla sprawnego termostatu.
A czasem u nas nie ma dwóch czujników temp płynu chłodzącego? Jeden przy termostacie, na głównym obiegu, ten idzie na kokpit, a drugi przy chłodnicy, i ten decyduje o załączeniu wentylatora? Gdybam tylko, niech ktoś potwierdzi, albo zaprzeczy.
Nie mam teraz wolnej chwili żeby przekopać się przez schemat elektryczny...
Na postoju? albo kiedy czołgasz się w korku?
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: [V40 2004 B4184S2] Wskaźnik temperatury.
Strzelam , że środkowe położenie to 90'C. Ostatnia kreska przed czerwonym polem to 120'C, więc każda kreska powinna oznaczać dziesiątkę. czyli pierwsza kreska to 50, następna 60, 70, 80, środek 90, kolejna 100, 110, 120 i czerwone pole.
Wentylator chłodnicy może się też włączać od klimatyzacji.
Wentylator chłodnicy może się też włączać od klimatyzacji.
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 2004 B4184S2] Wskaźnik temperatury.
Nie wiem jak tu jest z tymi czujnikami.
W poprzednim przedlifcie (1998 B4184S) miałem tak, że ten czujnik przy termostacie dawał sygnał do sterownika silnika(sterowanie obrotami biegu jałowego w miarę rozgrzewania się silnika). Tam też sterownik silnika uruchamiał wentylator (ten większy bo były 2) no i presostat klimatyzacji.
Natomiast za wskazania temperatury na desce rozdzielczej odpowiadał drugi czujnik wkręcony w blok silnika od strony skrzyni biegów obok wysprzęglika.
Nawet jak tu jest inaczej rozwiązane sterowanie wentylatorem to powinno to się jakoś przekładać na wskazanie na desce. Nie może być tak, że na desce pokazuje że temperatura jest ok( środek, czyli +- 90 st.) a tymczasem coś włącza wentylator.
Więc albo zegar źle pokazuje albo to co włącza wentylator wariuje.
Sytuacja o tyle nieciekawa, że przy tych upałach nie wiadomo jaka tam jest właściwie temperatura. Zegar pokazuje, że 90 a włączający się wentylator sugeruje, że jest więcej.
Wentylator chodzi nawet na wyłączonym silniku i klimatyzacji.
Przeważnie jest tak że jak po jakiejś trasie gdzieś stanę i później chce zapalać silnik to już po przekręceniu kluczyka w pozycję zapalonych kontrolek słyszę i czuję wentylator. Dzisiaj tak zostawiłem na parę minut z ciekawości czy w końcu się wyłączy.
Ale nie dopiero jak wyłączyłem stacyjkę to stanął.
https://youtu.be/oerYj1HUlWI
W przedlifcie jeszcze była ta różnica, że wentylator chodził nawet jak stacyjka była na 0 (oczywiście temperatura w okolicach 100 stopni), a tu jest albo inaczej, albo mam coś namieszane. Może jakiś przekaźnik się "skleja".
W poprzednim przedlifcie (1998 B4184S) miałem tak, że ten czujnik przy termostacie dawał sygnał do sterownika silnika(sterowanie obrotami biegu jałowego w miarę rozgrzewania się silnika). Tam też sterownik silnika uruchamiał wentylator (ten większy bo były 2) no i presostat klimatyzacji.
Natomiast za wskazania temperatury na desce rozdzielczej odpowiadał drugi czujnik wkręcony w blok silnika od strony skrzyni biegów obok wysprzęglika.
Nawet jak tu jest inaczej rozwiązane sterowanie wentylatorem to powinno to się jakoś przekładać na wskazanie na desce. Nie może być tak, że na desce pokazuje że temperatura jest ok( środek, czyli +- 90 st.) a tymczasem coś włącza wentylator.
Więc albo zegar źle pokazuje albo to co włącza wentylator wariuje.
Sytuacja o tyle nieciekawa, że przy tych upałach nie wiadomo jaka tam jest właściwie temperatura. Zegar pokazuje, że 90 a włączający się wentylator sugeruje, że jest więcej.
Wentylator chodzi nawet na wyłączonym silniku i klimatyzacji.
Przeważnie jest tak że jak po jakiejś trasie gdzieś stanę i później chce zapalać silnik to już po przekręceniu kluczyka w pozycję zapalonych kontrolek słyszę i czuję wentylator. Dzisiaj tak zostawiłem na parę minut z ciekawości czy w końcu się wyłączy.
Ale nie dopiero jak wyłączyłem stacyjkę to stanął.
https://youtu.be/oerYj1HUlWI
W przedlifcie jeszcze była ta różnica, że wentylator chodził nawet jak stacyjka była na 0 (oczywiście temperatura w okolicach 100 stopni), a tu jest albo inaczej, albo mam coś namieszane. Może jakiś przekaźnik się "skleja".
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 2004 B4184S2] Wskaźnik temperatury.
Nie sugerujcie sie kreskami na zegarze bo tak naprawdę nie wiadomo czy wskazówka jest dobrze na iśkę założonaRobbie 70 pisze: ↑6 lip 2021, o 19:01Pytanie być może dla większości z Was będzie z kategorii banalnych, ale poprzednio miałem wskazanie temperatury płynu w formie cyfrowej.
Jaką temperaturę pokazuje ten zegar i jak interpretować te wszystkie kreski łącznie z czerwonym polem jeśli chodzi o wartości im przypisane.
Zacząłem się nad tym zastanawiać bo gdy włącza się wentylator chłodnicy (mam tylko 1) to temperatura powinna być w okolicach ponad 100 stopni, więc wskazówka chyba powinna być gdzieś przed czerwonym polem. Tymczasem u mnie nigdy nie przekroczyła tego wskazania ze zdjęcia a wentylator czasem startuje.
W instrukcji niestety ani be ani me w tej materii.
Jeżeli chcesz dokladnie wiedzieć jakie jest u ciebie dokladne wskazanie temperatury to najlepiej podłącz do samochodu dice i za pomocą vidy, może nawet vdashem, włącz test wskaźnika temperatury.
Tak informacyjnie tylko, u mnie (v70 2.5t) całkiem na czerwonym polu pokazuje 150°.
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 2004 B4184S2] Wskaźnik temperatury.
Dziękuję za zainteresowanie. Na razie przeczyszcze wtyczki licznika bo też mi wskaźnik paliwa różnie pokazuje i prędkościomierz czasem opada na chwilę. Może coś będzie na rzeczy.
Panel klimy też ma schizy, jest dmuchawa na 0 a ją czasem słychać.
Ogólnie też ciekawe jest, że ten wentylator jak się już włączy to chodzi tak długo jak ma zasilanie. Dopiero jak stacyjkę dam na 0 to się zatrzymuje.
Chyba grubsze grzebanie z tym będzie.
Panel klimy też ma schizy, jest dmuchawa na 0 a ją czasem słychać.
Ogólnie też ciekawe jest, że ten wentylator jak się już włączy to chodzi tak długo jak ma zasilanie. Dopiero jak stacyjkę dam na 0 to się zatrzymuje.
Chyba grubsze grzebanie z tym będzie.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2004 B4184S2] Wskaźnik temperatury.
Pewnie syndrom potencjometru. Poczytaj o tym.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Deblin
- imię: Domek
- Lokalizacja: w ałcie
Re: [V40 2004 B4184S2] Wskaźnik temperatury.
z moich obserwacji wynika ze wentylator włącza się 100 - 103 stopniach, ale wskazówka nadal jest na połowie skali. nigdy jeszcze nie poszła wyżej jak również temperatura. termostat z punktem otwarcia na 92.Robbie 70 pisze: ↑7 lip 2021, o 15:12Nawet jak tu jest inaczej rozwiązane sterowanie wentylatorem to powinno to się jakoś przekładać na wskazanie na desce. Nie może być tak, że na desce pokazuje że temperatura jest ok( środek, czyli +- 90 st.) a tymczasem coś włącza wentylator.
Więc albo zegar źle pokazuje albo to co włącza wentylator wariuje.
Sytuacja o tyle nieciekawa, że przy tych upałach nie wiadomo jaka tam jest właściwie temperatura. Zegar pokazuje, że 90 a włączający się wentylator sugeruje, że jest więcej.
Wentylator chodzi nawet na wyłączonym silniku i klimatyzacji.
Przeważnie jest tak że jak po jakiejś trasie gdzieś stanę i później chce zapalać silnik to już po przekręceniu kluczyka w pozycję zapalonych kontrolek słyszę i czuję wentylator. Dzisiaj tak zostawiłem na parę minut z ciekawości czy w końcu się wyłączy.
Ale nie dopiero jak wyłączyłem stacyjkę to stanął.
https://youtu.be/oerYj1HUlWI
W przedlifcie jeszcze była ta różnica, że wentylator chodził nawet jak stacyjka była na 0 (oczywiście temperatura w okolicach 100 stopni), a tu jest albo inaczej, albo mam coś namieszane. Może jakiś przekaźnik się "skleja".
też wentylator u mnie wyłącza się po ustawieniu stacyjki na 0. czy się wyłączy sam? trzeba by sprawdzić z temp podawaną z kompa. bo na odpalonym silniku działa to prawidłowo.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lip 2020, o 23:10
- Model: V40
- Silnik: 2,0
- moc: 100 kW
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Kris
Re: [V40 2004 B4184S2] Wskaźnik temperatury.
Robbie 70 czy znalazłeś rozwiązanie odośnie wentylatora i wskazań temp na desce?
U mnie mam podobne niejasności + podejrzewam że chłodnica klimatyzacji nie jest dostatecznie wentylowana i przez to klima niedomaga
U mnie mam podobne niejasności + podejrzewam że chłodnica klimatyzacji nie jest dostatecznie wentylowana i przez to klima niedomaga
-
- Debeściak
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Deblin
- imię: Domek
- Lokalizacja: w ałcie
Re: [V40 2004 B4184S2] Wskaźnik temperatury.
Czytałem ostatnio, że winą słabej klimy jest właśnie jeden wentylator i dwie chłodnice. Akurat tutaj taki zestaw nie daje rady. Ponoć w korku jest wyraźna lipa.