[V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Cursed
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2021, o 18:02
Model: V40
Silnik: 1.8i B4184SM
moc: 125KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Bogdan

Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie

Post autor: Cursed » 9 paź 2021, o 04:06

Niestety jak się okazało wczoraj, gdy jest poniżej 10 stopni Celsjusza, to nagrzewnica prawie nie daje ciepłym, przy wyższych temperaturach dobrze grzeje.

Nie mam pomysłu jak podejść do tego płukania samej nagrzewnicy w moich warunkach, o ile węże jakoś jeszcze do tych rur podłącze to nie wiem czym ciśnienie większe niż grawitacyjne zrobić żeby jakoś przepłukać ten syf.

Jedyny pomysł jaki w tej chwili mam to pojeździć kilka dni na wodzie z odkamieniaczem/płukanką i liczyć na cud. Ale bałem się o korozję układu jak dłużej będzie woda.

Mogę wymienić nagrzewnice, ale nie chcę robić takich operacji w ciemno bez instrukcji, a jak na razie nic ciekawego nie znalazłem w necie. Nie mam też czasu odstawiać auto do jakiegoś magika co mi zrobi połowę roboty o która poproszę i będzie trzymał auto tydzień, bo do roboty muszę dojeżdżać. Może ktoś ma jakąś instrukcję?

Co do pytania kolegi, to jeśli zupełnie nie ma reakcji na pokrętło, to winą może być zdaje się na przykład i pokrętło. W innym aucie zerwało mi się cięgno od pokrętła i mogłem sobie kręcić bez efektów. Musisz zacząć eliminować potencjalnych winnych, z łatwiejszych do usunięcia przyczyn, pod kierownicą jest bezpiecznik o nazwie heater, więc być może też wystarczy go wymienić. No ale ja się na Volvo jeszcze dobrze nie znam ;).

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie

Post autor: GregoR. » 9 paź 2021, o 06:07

Zeby wymienic nagrzewnice tp na forum szukaj tematu z demontażem deski i wymianą uszczelek na rozdzielaczu a dalszy demontaz klimatyzacji i nagrzewnicy chyba nawet sam w tym temacie umieściłem. Jak będziesz to robić pierwszy raz to zarezerwuj na to 2 dni, sam ogarnalbym to w 1 dzień. Odrazu zaznaczam, że jak chcesz to robic na parkingu pod blokiem to odradzam. No i oczywiście przed operacją odessać czynnik z klimatyzacji bo trzeba układ rozpiąć, inaczej się nie bo demontaż modulu nagrzewnicy zaczyna się właśnie od demontażu parownika klimy.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Cursed
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2021, o 18:02
Model: V40
Silnik: 1.8i B4184SM
moc: 125KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Bogdan

Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie

Post autor: Cursed » 9 paź 2021, o 07:42

To zalewam płukanką i lecę do skutku, a po drodze będę szukał mechanika który mnie nie odeśle w diabły, co się robi trudne. Też bym tylko wymianę płynów i filtrów chciał robić.

Kolega podsunął pomysł karcherem przepłukać, jedyny inny pomysł jaki mam to moja ruska pompa do studni na działce :D, ale boję się jak zniesie to ciśnienie nagrzewnica.

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie

Post autor: Robbie 70 » 9 paź 2021, o 07:48

A tu link do filmu z tego poradnika
https://youtu.be/JKvMq4jDbEY

Może coś być z tym też u Ciebie na rzeczy.

Awatar użytkownika
ArturM
Posty: 6
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 14:03
Model: V40
Silnik: B4204T
moc: 160
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Artur

Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie

Post autor: ArturM » 12 paź 2021, o 08:19

Weze od nagrzewnicy były gorace. Padł silniczek od pokrętła temperatury, nie mam klapki zimno ciepło. Chyba ze w lifcie zrobili 2w1.
Najdziwniejsze że podłączyłem drugi silniczek swobodnie do kostki bez przykrecania bez ramienia i też nie działa. Po wyjęciu radia zdjalem ciegno z silniczka i dałem ręcznie w lewo na ciepło, poki co tak musi być na okres jesienno zimowy, grzeje aż miło. A już miałem demontaż deski przed oczami. Kiedyś zdjalem deske ale inaczej zdejmuje się w aucie na części A inaczej w jezdnym aucie.
Ciekawe jak teraz będzie działała Klima na ustawionej maksymalnej temp., aby szyby nie parowaly. Jak cos to wiem gdzie wlozyc reke poki nie znajde dobrego silniczka.
Dzięki pozdrawiam

Awatar użytkownika
Cursed
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2021, o 18:02
Model: V40
Silnik: 1.8i B4184SM
moc: 125KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Bogdan

Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie

Post autor: Cursed » 14 paź 2021, o 20:44

Nadal walczę z volvem, mam nową kurtkę, więc dojechałem żywy do pracy bez ogrzewania :cool .
W pon zalany wodą z odkamieniaczem, niecałe 300km później z chłodnicy spuściłem to: Obrazek

Także kto wie może jeszcze kilka takich sesji i coś z tego będzie, dodaję bo może ktoś wie skąd aż taki syf. Nie licząc wymian na płyn to już czwarty raz jakąś płukanką zalane.

Awatar użytkownika
Lukceneus
Debeściak
Posty: 117
Rejestracja: 4 kwie 2021, o 13:58
Model: V40
Silnik: B4164S2 1.6
moc: 109KM 80kW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Lukasz

Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie

Post autor: Lukceneus » 15 paź 2021, o 05:42

Znam kilka przypadków kiedy ktoś przy nieszczelności układu chłodzenia od błahostki po pope wody łał te ,,migiczne" uszczelniacze do chłodnic, a to w połączeniu z wodą ( nie wykluczone że też mogła być kiedyś podawana ) potrafi zrobić błotko z korodującym od środka metalem.
Obrazek

Awatar użytkownika
krzysio1108
Początkujący
Posty: 51
Rejestracja: 25 wrz 2021, o 21:29
Model: V40
Silnik: 2.0t
moc: 120/163
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Katowice
imię: Krzysztof

Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie

Post autor: krzysio1108 » 17 paź 2021, o 08:15

Cursed a czemu nie spróbujesz pod ciśnieniem podać wody na nagrzewnice? Zdejmujesz dwa przewody które wchodzą do nagrzewnicy i lejesz wodę w jedną z rurek aż z drugiej poleci czysta

Awatar użytkownika
Cursed
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2021, o 18:02
Model: V40
Silnik: 1.8i B4184SM
moc: 125KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Bogdan

Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie

Post autor: Cursed » 18 paź 2021, o 17:09

krzysio1108 pisze:
17 paź 2021, o 08:15
Cursed a czemu nie spróbujesz pod ciśnieniem podać wody na nagrzewnice? Zdejmujesz dwa przewody które wchodzą do nagrzewnicy i lejesz wodę w jedną z rurek aż z drugiej poleci czysta
Szczerze to przede wszystkim nie mam skąd wziąć ciśnienia, mieszkam w bloku, nie mam czego ani gdzie się podłączyć. Mam działeczkę taką rodzinną dość daleko i jedyne co to ta ruska pompa do studni na brudną wodę.
No i w związku z tym brak pomysłu czym to zrobić, dlatego próbuję to przepłukać chociaż i powoli coś idzie. Jak masz pomysł co zrobić/kupić żeby to sprawnie zrobić, również na tej działce to bardzo chętnie spróbuję, na pewno taniej niż wymieniać nagrzewnicę.

Awatar użytkownika
DARO35
Debeściak
Posty: 217
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
Model: v40
Silnik: 1,8
moc: 115
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Polska
imię: daro

Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie

Post autor: DARO35 » 21 paź 2021, o 23:07

Pytasz skąd ten syf ?-ano to po części najprawdopodobniej odchudzony odkamienic em twój układ chłodzenia (nie chce być złym prorokiem ale niedługo to możesz poszukiwać wyciekow w układzie chłodzenia) - już tłumaczę Ci o co chodzi. Ciecz zlana z układu (ta w butelce) ma kolor zielony a takim kolorem właśnie metale reaguja z kwasem (sprawdź co jest w składzie tego odkamieniacza) zwłaszcza miedź a z miedzi wykonane są też elementy w układzie chłodzenia. Zapytasz skąd kwas - ano z odkamieniacza (tak przypuszczam) bo sama nazwa wskazuje że ma odkamieniac a kamień ma odczyn zasadowy więc trzeba go potraktować czymś o odczynie kwaśnym (prosta reakcja chemiczna) - super sprawa ALE DO CZAJNIKA A NIE DO SAMOCHODU!!!. Moim zdaniem jak dalej będziesz śmigał na tym odkamieniaczu to nic dobrego z tego nie wyjdzie oprócz ewentualnie większej biedy. Pewnie w tej zielonej cieczy jest też trochę szlamu z wymytego kamienia i mikroskopijnych elementów gumowych układu chłodzenia które nomen omen kwas też niszczy a i same z siebie są nadszarpnięte upływem czasu. MOJA RADA: 1.Przeplucz po tym odkamieniaczu póki nie ma mrozów caly układ woda destylowana (nie kranową bo na ogół jest ona twarda i będzie wytrącać kamien) - zrob ze 100 km co najmniej na tej wodzie. 2.Wylej ta wodę destylowana i zalej dobrym płynem do chłodnic ( np. Kuler zielony) bo i tak przed zimą musisz zalać płyn nie wodę do ukladu- jak dalej nie będzie grzał samochód to wymiana nagrzewnicy albo szukanie innej przyczyny (nie można w ciemno obstawiać samej nagrzewnicy) . PS: Jeśli mówisz o ruskiej pompie o której ja myślę to ona nie wytworzy Ci dużego ciśnienia ale coś tam pewnie przeplucze a myjkę ciśnieniowa odradzam stanowczo(za duże ciśnienie) . W kwestii odkamieniania nagrzewnicy to jeśli i tak spisałeś ja na straty to można by się inaczej zajac jej odkamienieniem ale tu potrzebny bylby garaż i tu można by wypróbować patent z elektryczna pompka obiegu cieczy do samochodu która by pompowała sam stężony odkamieniacz (najlepiej jeszcze w jakiś sposób podgrzewany do około 100 st. ) poprzez nagrzewnice z pominięciem reszty układu chłodzenia. Mam na myśli pompkę taka jaka montuje się do odzysku ciepła z bloku silnika po wyłączeniu silnika w zimie - polecam obejrzeć montaż takiej pompki na YouTube w 101 napraw bodajże pt. Montaż dodatkowej elektrycznej pompy układu chłodzenia. W sumie nawet jakbyś nie przepłukał tej nagrzewnicy to za cenę trochę lepiej niż 100 zł zyskałbyś fajny patent na dogrzanie kabiny na wyłączonym silniku (sam nad nim myślałem ale odzysk ciepła z bloku silnika na postoju nie jest mi potrzebny) a kto wie być może gdybyś włączał to podczas jazy to może przyspieszyłoby to dopływ ciepłego płynu chłodniczego do nagrzewnicy i tym samym mogłoby podnieść wydajność grzewcza (ale to już trzeba by przetestować w praktyce) . POZDRAWIAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”