[v40 1,9D 115KM 2004] Szarpie w trakcie jazdy. Nie pływają obroty

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
themdall
Turysta
Posty: 22
Rejestracja: 8 kwie 2020, o 22:31
Model: V40
Silnik: 1,9D
moc: 115 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: W

[v40 1,9D 115KM 2004] Szarpie w trakcie jazdy. Nie pływają obroty

Post autor: themdall » 6 wrz 2022, o 10:16

Mam problem ze swoim Volvo i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Auto szarpie podczas jazdy. Na początku było to przy prędkościach autostradowych (powyżej 100km/h) ale problem sie pogłębia bo pojawia się teraz na niższych prędkościach.
Podczas szarpania obroty nie spadają ani nie podnoszą się. Im dłużej sie jedzie (nie ważne czy ze stałą prędkością czy przy przyśpieszaniu) tym szarpnięcia pojawiają sie częściej. Czasem szarpnie 3 razy w przeciągu 10-15 sekund a czasem 1-2 na minutę. siła szarpnięć jest różna.
Sprzęgło jest założone nowe, kompletne. Problem zaczął pojawiać się jakieś 2-3 miesiące po wymianie wiec nie wiem na ile ma to związek.

Gregorious
Zaawansowany
Posty: 94
Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 30
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek

Re: [v40 1,9D 115KM 2004] Szarpie w trakcie jazdy. Nie pływają obroty

Post autor: Gregorious » 20 wrz 2022, o 18:39

Do przejrzenia wszystko.
1. Podciśnienia i wężyki podciśnień
2. Przepływomierz
2. Zawór N75 i jego sterowanie elektryczne
3. Zawór EGR jego podciśnienia i sterowanie elektryczne
4. Pompa Vaucum i jej sterowanie
5. Rury IC i sam IC
6. Kompletny układ wtryskowy (Listwa wtryski Pompa przewody Filtr etc.)
7 Przewody paliwowe z króćcami i odstojnikiem filtra paliwa i sam filtr paliwa

Trzeba się przejechać autem z wpiętymi logami dynamicznymi i badać co kuleje podczas szarpania bo tak to szklana kula i w zasadzie do sprawdzenia jest wszystko pod maską. Zacznij od samej wymiany filtra paliwa a potem niestety kompletna diagnostyka.
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”