[V40 1.9D 116km] Wysokie zużycie paliwa i problem na biegu jałowym
: 7 gru 2021, o 18:14
Cześć! Potrzebuję twojej pomocy. istnieje volvo v40, w którym 1.9D F9Q ma 116 koni mechanicznych, który jest rozdrobniony i wyłączony. Konsumpcja od jakiegoś czasu jest bardzo wysoka. 8-9 litrów i nieważne gdzie go używam przejechałem ze zbiornikiem około 630km. Mnóstwo. Gaźniki są zmierzone i dobre. Nie pali tylko tego, co musi. Turbo jest stosunkowo nowy i czujnik ciśnienia turbo jest również nowy. Wyczyściłem też miernik masy powietrza i mapę. Podłączyłem go do maszyny i po prostu wyrzuciłem świecę żarową i czujnik ciśnienia doładowania, który myślę, że jest czujnikiem map. Zaczyna się łatwo na zimno. Podczas toczenia zwykle lekko się zmienia na biegu jałowym i tonie po zatrzymaniu, ale tak się nie dzieje.
Jakieś wskazówki?
Hello! I need your help. there is a volvo v40 in which the 1.9D F9Q has 116 horsepower which is chiped in and egr off. Consumption has been very high for some time now. 8-9 Liter and no matter where I use it I went about 630km with a tank. Plenty. Carburettors are measured and good. It doesn't just smoke what it has to. The turbo is relatively new and the turbo pressure sensor is also new. I also cleaned the air mass meter and the map. I plugged it into the machine and just threw up the glow plug and the boost pressure sensor which I think is the map sensor. It starts easily in the cold. When rolling, it usually fluctuates slightly when idling and drowns when stopped, but it does not.
Any tips?
Jakieś wskazówki?
Hello! I need your help. there is a volvo v40 in which the 1.9D F9Q has 116 horsepower which is chiped in and egr off. Consumption has been very high for some time now. 8-9 Liter and no matter where I use it I went about 630km with a tank. Plenty. Carburettors are measured and good. It doesn't just smoke what it has to. The turbo is relatively new and the turbo pressure sensor is also new. I also cleaned the air mass meter and the map. I plugged it into the machine and just threw up the glow plug and the boost pressure sensor which I think is the map sensor. It starts easily in the cold. When rolling, it usually fluctuates slightly when idling and drowns when stopped, but it does not.
Any tips?