[V40 2.0 96r] Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 paź 2016, o 21:25
- Model: V40
- Silnik: 2.0
- moc: KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Swidnik
- imię: jarek
[V40 2.0 96r] Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół
Mam pytanie odnośnie sensu ustawiania zbieżności osi przedniej i tylnej oraz kątów pochylenia kół w przypadku opon tylnych które zostały zjechane od wewnętrznej strony. Wcześniej przed ustawieniem wymieniłem tuleje wahacza, śruby mimośrodowe, wahacze dolne i górne. Zbieżność i kąty pochylenia kół zostały ustawione poprawnie, ale były ustawiane na zjechanych od wewnątrz tylnych oponach. Czy takie ustawienie jest poprawne? Czy gdy kupię nowe opony to kąty pochylenia lub zbieżność mogą ulec zmianie?
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół
Oczywiście, że ulegną. Teraz jak będziesz zmieniał opony na nowe to wypadałoby ustawić zbieżność całą bo inaczej nowe opony też może przekosić.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 paź 2016, o 21:25
- Model: V40
- Silnik: 2.0
- moc: KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Swidnik
- imię: jarek
Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół
Właśnie o to chodzi że w internecie są rózne opinie na ten temat:/ niektorzy twierdza że ma to tylko wpływ na pochylenie koła, natomiast do zbieżności nic nie wnosi. Tak czy owak to co to za mechanicy którym oddałem auto i nie zasugerowali wcześniej że po wymianie tulei, wahaczy należałoby wymienić tylne koła? ehh, koła były wybierane od wewnątrz na szerokości 2 cm
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół
Każda inwencja w zawieszenie skutkuje koniecznością ustawienia geometrii. Masz wydruk z ustawienia w warsztacie? Możesz pokazać? Moje zdanie jest takie że opony raczej nie powinny mieć wpływu na ustawienie kąta pochylenia czy zbieżności. Pająk od urządzenia do pomiaru jest montowany przeważnie do felgi a nie do opony. Zużyta opona może jedynie mieć wpływ na właściwości jezdne pojazdu (może np. Ściągać w którąś strone). Ja preferowałbym zawsze ustawianie geometrii na pewnym ogumieniu.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół
Ilu ludzi tyle opinii
Moje koła(nowe opony) zanim trafiły na ustawienie były zdjęte i sprawdzone choć mówiłem mechanikowi że zostały założone i wyważone niespełna kilka dni wcześniej.
Na to pytanie odpowiedz sobie sam A w ostateczności udaj się do owego "diagnosty" celem weryfikacji ustawień. Niech ustawia na nowo skoro nie wykonał należycie swoich obowiązków. Chyba dał jakąś gwarancję? Wydruk? Cokolwiek?
Nie. Nie jest. Opony też muszą być ok.JarekLubelskie pisze:Zbieżność i kąty pochylenia kół zostały ustawione poprawnie, ale były ustawiane na zjechanych od wewnątrz tylnych oponach. Czy takie ustawienie jest poprawne?
Moje koła(nowe opony) zanim trafiły na ustawienie były zdjęte i sprawdzone choć mówiłem mechanikowi że zostały założone i wyważone niespełna kilka dni wcześniej.
JarekLubelskie pisze:Tak czy owak to co to za mechanicy którym oddałem auto i nie zasugerowali wcześniej że po wymianie tulei, wahaczy należałoby wymienić tylne koła?
Na to pytanie odpowiedz sobie sam A w ostateczności udaj się do owego "diagnosty" celem weryfikacji ustawień. Niech ustawia na nowo skoro nie wykonał należycie swoich obowiązków. Chyba dał jakąś gwarancję? Wydruk? Cokolwiek?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół
W nowych maszynach (akurat tej na której mi robili) mocowane były do opon.NoViK pisze:Pająk od urządzenia do pomiaru jest montowany przeważnie do felgi a nie do opony
-
- Zaawansowany
- Posty: 81
- Rejestracja: 4 cze 2014, o 15:58
- Model: V40
- Silnik: D4192t2 95KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Piotr
Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół
A co sądzicie o tym:
ustawianie zbieżności przednich kół na...
listwę/poziomicę przyłożoną poziomo do zewnętrznej części opony/felgi ?
Może wydawać się trochę szalone jednak jakiś czas temu tak właśnie poprawiłem zbieżność ustawioną przez mech. na nowoczesnej maszynie laserowej (wyjechałem z warsztatu ze skręconą kierownicą)
zatem wziąłem sprawy w swoje ręce
ustawianie zbieżności przednich kół na...
listwę/poziomicę przyłożoną poziomo do zewnętrznej części opony/felgi ?
Może wydawać się trochę szalone jednak jakiś czas temu tak właśnie poprawiłem zbieżność ustawioną przez mech. na nowoczesnej maszynie laserowej (wyjechałem z warsztatu ze skręconą kierownicą)
zatem wziąłem sprawy w swoje ręce
-
- Volvo Fan
- Posty: 2253
- Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
- Model: s60/v40
- Silnik: 2,5t/1.9Di
- moc: 210KM/95KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Przemysl
- imię: Kamil
Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół
W 101 napraw gościu do sznurka ustawiał, jednak jak dla mnie jest to metoda żeby dojechać do najbliższego warsztatu
To że wyjechales z skręcona kierownica nie oznacza że źle ustawili
To że wyjechales z skręcona kierownica nie oznacza że źle ustawili
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,
-
- Zaawansowany
- Posty: 81
- Rejestracja: 4 cze 2014, o 15:58
- Model: V40
- Silnik: D4192t2 95KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Piotr
Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół
lebek89 co masz na myśli ?
żeby jechało prosto musiałem mieć skręconą kierownicę o kilka stopni
żeby jechało prosto musiałem mieć skręconą kierownicę o kilka stopni
-
- Volvo Fan
- Posty: 2253
- Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
- Model: s60/v40
- Silnik: 2,5t/1.9Di
- moc: 210KM/95KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Przemysl
- imię: Kamil
Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół
Kierownica zazwyczaj jest krzywo po ustawieniu zbieżności jeśli mechanik nie zablokuje kierownicy w kabinie i przekrecona kierownica nie oznacza złej geometrii kół.
A jeśli porawiales sam do listwy to proponuje udać się do jakiegoś warsztatu.
A jeśli porawiales sam do listwy to proponuje udać się do jakiegoś warsztatu.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,