[V40 2.0 96r] Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
JarekLubelskie
Posty: 13
Rejestracja: 2 paź 2016, o 21:25
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Swidnik
imię: jarek

[V40 2.0 96r] Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół

Post autor: JarekLubelskie » 4 paź 2016, o 21:02

Mam pytanie odnośnie sensu ustawiania zbieżności osi przedniej i tylnej oraz kątów pochylenia kół w przypadku opon tylnych które zostały zjechane od wewnętrznej strony. Wcześniej przed ustawieniem wymieniłem tuleje wahacza, śruby mimośrodowe, wahacze dolne i górne. Zbieżność i kąty pochylenia kół zostały ustawione poprawnie, ale były ustawiane na zjechanych od wewnątrz tylnych oponach. Czy takie ustawienie jest poprawne? Czy gdy kupię nowe opony to kąty pochylenia lub zbieżność mogą ulec zmianie?

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół

Post autor: turboni » 4 paź 2016, o 21:11

Oczywiście, że ulegną. Teraz jak będziesz zmieniał opony na nowe to wypadałoby ustawić zbieżność całą bo inaczej nowe opony też może przekosić.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekLubelskie
Posty: 13
Rejestracja: 2 paź 2016, o 21:25
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Swidnik
imię: jarek

Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół

Post autor: JarekLubelskie » 4 paź 2016, o 21:42

Właśnie o to chodzi że w internecie są rózne opinie na ten temat:/ niektorzy twierdza że ma to tylko wpływ na pochylenie koła, natomiast do zbieżności nic nie wnosi. Tak czy owak to co to za mechanicy którym oddałem auto i nie zasugerowali wcześniej że po wymianie tulei, wahaczy należałoby wymienić tylne koła? ehh, koła były wybierane od wewnątrz na szerokości 2 cm

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół

Post autor: NoViK » 4 paź 2016, o 22:18

Każda inwencja w zawieszenie skutkuje koniecznością ustawienia geometrii. Masz wydruk z ustawienia w warsztacie? Możesz pokazać? Moje zdanie jest takie że opony raczej nie powinny mieć wpływu na ustawienie kąta pochylenia czy zbieżności. Pająk od urządzenia do pomiaru jest montowany przeważnie do felgi a nie do opony. Zużyta opona może jedynie mieć wpływ na właściwości jezdne pojazdu (może np. Ściągać w którąś strone). Ja preferowałbym zawsze ustawianie geometrii na pewnym ogumieniu.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół

Post autor: Yaro » 4 paź 2016, o 22:22

Ilu ludzi tyle opinii ;)
JarekLubelskie pisze:Zbieżność i kąty pochylenia kół zostały ustawione poprawnie, ale były ustawiane na zjechanych od wewnątrz tylnych oponach. Czy takie ustawienie jest poprawne?
Nie. Nie jest. Opony też muszą być ok.
Moje koła(nowe opony) zanim trafiły na ustawienie były zdjęte i sprawdzone choć mówiłem mechanikowi że zostały założone i wyważone niespełna kilka dni wcześniej.
JarekLubelskie pisze:Tak czy owak to co to za mechanicy którym oddałem auto i nie zasugerowali wcześniej że po wymianie tulei, wahaczy należałoby wymienić tylne koła?


Na to pytanie odpowiedz sobie sam ;) A w ostateczności udaj się do owego "diagnosty" celem weryfikacji ustawień. Niech ustawia na nowo skoro nie wykonał należycie swoich obowiązków. Chyba dał jakąś gwarancję? Wydruk? Cokolwiek?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół

Post autor: Yaro » 4 paź 2016, o 22:24

NoViK pisze:Pająk od urządzenia do pomiaru jest montowany przeważnie do felgi a nie do opony
W nowych maszynach (akurat tej na której mi robili) mocowane były do opon.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
zamik
Zaawansowany
Posty: 81
Rejestracja: 4 cze 2014, o 15:58
Model: V40
Silnik: D4192t2 95KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Piotr

Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół

Post autor: zamik » 5 paź 2016, o 21:15

A co sądzicie o tym:
ustawianie zbieżności przednich kół na...
listwę/poziomicę przyłożoną poziomo do zewnętrznej części opony/felgi ?
Może wydawać się trochę szalone jednak jakiś czas temu tak właśnie poprawiłem zbieżność ustawioną przez mech. na nowoczesnej maszynie laserowej (wyjechałem z warsztatu ze skręconą kierownicą)
zatem wziąłem sprawy w swoje ręce :)

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół

Post autor: lebek89 » 5 paź 2016, o 22:01

W 101 napraw gościu do sznurka ustawiał, jednak jak dla mnie jest to metoda żeby dojechać do najbliższego warsztatu :)

To że wyjechales z skręcona kierownica nie oznacza że źle ustawili :)
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
zamik
Zaawansowany
Posty: 81
Rejestracja: 4 cze 2014, o 15:58
Model: V40
Silnik: D4192t2 95KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Piotr

Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół

Post autor: zamik » 6 paź 2016, o 12:28

lebek89 co masz na myśli ?
żeby jechało prosto musiałem mieć skręconą kierownicę o kilka stopni

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: Ustawienie zbieżności i kątów pochylenia kół

Post autor: lebek89 » 6 paź 2016, o 12:42

Kierownica zazwyczaj jest krzywo po ustawieniu zbieżności jeśli mechanik nie zablokuje kierownicy w kabinie i przekrecona kierownica nie oznacza złej geometrii kół.
A jeśli porawiales sam do listwy to proponuje udać się do jakiegoś warsztatu.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”