[1.8 2001 122km] Padniete kzfr i wymiana silnik
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 52
- Rejestracja: 16 cze 2020, o 19:43
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: zibi
[1.8 2001 122km] Padniete kzfr i wymiana silnik
Czesc i czolem
Pytanie uprzejme tych,co wiedza: olalem naprawe kzfr i ostatnio spadl mi pasek rozrzad,obstawiam ,ze to dlatego. Jest opcja na wymiane silnika-czy 2.0 bez turbo lub co podchodzi bez wiekszych przerobek?
Pytanie uprzejme tych,co wiedza: olalem naprawe kzfr i ostatnio spadl mi pasek rozrzad,obstawiam ,ze to dlatego. Jest opcja na wymiane silnika-czy 2.0 bez turbo lub co podchodzi bez wiekszych przerobek?
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [1.8 2001 122km] Padniete kzfr i wymiana silnik
Kurcze, przykro słyszeć
raczej nie od tego. Z tym da się żyć. Chyba że koło było na tyle zużyte że miało jakieś dziwne ruchy na boki, albo mimośrodowo.
Pasek ma wszystkie ząbki?, czy jakieś zgubił przy tej awarii?
Robiłeś mu kiedykolwiek rozrząd? nawet bez KZFR? Bo zwykle pasek leci albo ze starości, albo od zatartej rolki czy napinacza. Albo pompy wody.
Właśnie nie słyszałem żeby ktoś robił swap na inny typ wolnossaka. Zwykle swapy między turbokami jeśli już.
Nawet jeślibyś się przymierzał to trzeba brać z wiązką silnika, z ECU, więc i z immo.
Jest parę miejsc gdzie może nie pasować. M.in. do skrzyni i sprzęgła - zdaje mi się że było inne sprzęgło 1.8 vs 2.0. I kwestia czy miałeś koło dwumasowe czy bez. B4204S2 (tj 2.0) miały chyba wszystkie dwumasę. Skrzynię na pewno masz inną, pytanie czy ma te same mocowania.
Tyle co wiem. Wiem, że niewiele pomogłem.
Może inni coś dodadzą od siebie.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Początkujący
- Posty: 52
- Rejestracja: 16 cze 2020, o 19:43
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: zibi
Re: [1.8 2001 122km] Padniete kzfr i wymiana silnik
Dzieki za odzew.
Poprzedni wlasciciel pokazywal mi rachunki i costam ze robil wlasnie rozrzad...
Moze to napinacz...
Na S8 przy 120km/h lekkie szarpniecie i koniec balu.
Pasek spadl bo odbil lekko boczna oslone, zabkow nie sprawdzalem. Albo silnik wyjme albo zrobie gore, zobaczymy jakie straty...
Pozdr
Ps.szukam warsztatu we Wro do tej roboty.
Poprzedni wlasciciel pokazywal mi rachunki i costam ze robil wlasnie rozrzad...
Moze to napinacz...
Na S8 przy 120km/h lekkie szarpniecie i koniec balu.
Pasek spadl bo odbil lekko boczna oslone, zabkow nie sprawdzalem. Albo silnik wyjme albo zrobie gore, zobaczymy jakie straty...
Pozdr
Ps.szukam warsztatu we Wro do tej roboty.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [1.8 2001 122km] Padniete kzfr i wymiana silnik
Pamiętam że koledzy z Wro polecali kiedys warsztat z ul. Twardogórskiej 2, ale osobiście nie korzystałem.
Wiesz że możesz sobie "podwoić wartość" auta?
pozdrawiam
JD
JD
-
- Początkujący
- Posty: 52
- Rejestracja: 16 cze 2020, o 19:43
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: zibi
Re: [1.8 2001 122km] Padniete kzfr i wymiana silnik
Czesc.
No wiem, jest to stale pytanie...))
Ale inwestowac od nowa w znak? To tez bez sensu ))
No wiem, jest to stale pytanie...))
Ale inwestowac od nowa w znak? To tez bez sensu ))
-
- Początkujący
- Posty: 52
- Rejestracja: 16 cze 2020, o 19:43
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: zibi
Re: [1.8 2001 122km] Padniete kzfr i wymiana silnik
Czesc, chyba bedziemy reanimowac.
Nie wiem tylko czemu wiatrak sie kreci.
Btw.awaria nastapila przez zatarcie pompy wody-tam jest moze dodatkowy czujnik zadzialania pompy?
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 wrz 2021, o 21:29
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 120/163
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Katowice
- imię: Krzysztof
Re: [1.8 2001 122km] Padniete kzfr i wymiana silnik
Jaki dodatkowy czujnik? Nie ma czegoś takiego, pompa wody pracuje cały czas jak silnik się kręci
-
- Początkujący
- Posty: 52
- Rejestracja: 16 cze 2020, o 19:43
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: zibi
Re: [1.8 2001 122km] Padniete kzfr i wymiana silnik
Chodzi o fakt,ze po awarii pracowal wentylator .
Po odlaczeniu klemy i pomownym poflaczeniu dalej pracuje?
Po odlaczeniu klemy i pomownym poflaczeniu dalej pracuje?
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [1.8 2001 122km] Padniete kzfr i wymiana silnik
Czujnik przy termostacie załącza wentylator.zsolarewicz pisze: ↑1 lut 2022, o 20:47Chodzi o fakt,ze po awarii pracowal wentylator .
Po odlaczeniu klemy i pomownym poflaczeniu dalej pracuje?
Tak Marcin lubi robić Volvo.Robił mi też Carismę GDI. Charakterny jegomość ale zna się na rzeczy i nie zdziera.Niekoniecznie lubi V40
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [1.8 2001 122km] Padniete kzfr i wymiana silnik
@zsolarewicz pochwal się tu na forum, że przywróciłeś swojego volviaka do świata żywych i jeżdżących, po tej awarii rozrządu
Bo zwuważyłem że pewna część forumowiczów, po opisaniu awarii, nie dopisuje już ciągu dalszego, tj. rozwiązania problemu i historii sukcesu. A to też ważne.
Bo zwuważyłem że pewna część forumowiczów, po opisaniu awarii, nie dopisuje już ciągu dalszego, tj. rozwiązania problemu i historii sukcesu. A to też ważne.
pozdrawiam
JD
JD