[V40 1.6 T3 150KM 2014] Nierówna praca silnika i inne

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
markom94
Posty: 2
Rejestracja: 8 lut 2022, o 18:17
Model: V40
Silnik: 1.6 T3
moc: 150 KM
Rocznik: 2014
Skąd jesteś?: Raciaz
imię: Michal

[V40 1.6 T3 150KM 2014] Nierówna praca silnika i inne

Post autor: markom94 » 8 lut 2022, o 18:25

Witam wszystkich. Mam problem z moim v40. Od pewnego czasu silnik dziwnie pracuje, na wolnych obrotach "trzęsie nim" nierówno pracuje, czuć nieprzepaloną benzynę, wcześniej równiutko i cicho pracował wręcz "szumiał" teraz przy wkręcaniu go na obroty od ok 1800-2000 obrotów słychać dziwny dźwięk, przypominający szybkie cykanie wtryskiwaczy gazowych (auto nie posiada LPG, przytoczyłem tylko przykład wydawanego dźwięku). Mocy ma ciut mniej niż do tej pory, ale żadnych błędów komputer nie pokazuje. Świece w porządku, zamieniane drugie wtryski i nadal to samo. Spotkał się ktoś może z podobnym problemem?

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 1.6 T3 150KM 2014] Nierówna praca silnika i inne

Post autor: Janek_wro » 10 lut 2022, o 13:46

markom94 pisze:
8 lut 2022, o 18:25
czuć nieprzepaloną benzynę,
No to któryś garneczek nie pracuje pewnie.
Przypinaj pod diagnostykę to się dowiesz.
markom94 pisze:
8 lut 2022, o 18:25
ale żadnych błędów komputer nie pokazuje
Coś jednak tu nie pasuje... jaki tester diagnostyczny?, i czy się w ogóle łączy z ECU?
Podgląd live data masz?
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
markom94
Posty: 2
Rejestracja: 8 lut 2022, o 18:17
Model: V40
Silnik: 1.6 T3
moc: 150 KM
Rocznik: 2014
Skąd jesteś?: Raciaz
imię: Michal

Re: [V40 1.6 T3 150KM 2014] Nierówna praca silnika i inne

Post autor: markom94 » 10 lut 2022, o 16:09

Interfejs Delphi. Z tego co się orientuję to posiada coś takiego.

Awatar użytkownika
Rafał33
Posty: 1
Rejestracja: 24 mar 2022, o 00:03
Model: V60
Silnik: 1.6
moc: 150
Rocznik: 2012
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Rafal

Re: [V40 1.6 T3 150KM 2014] Nierówna praca silnika i inne

Post autor: Rafał33 » 24 mar 2022, o 00:08

Witam. Mam podobny problem. Czy usterka została usunięta?

krystiangl
Posty: 2
Rejestracja: 1 gru 2021, o 00:02
Model: V40
Silnik: T3
moc: 150 KM
Rocznik: 2013
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Krystian

Re: [V40 1.6 T3 150KM 2014] Nierówna praca silnika i inne

Post autor: krystiangl » 6 kwie 2022, o 23:36

Cześć

U mnie przez jakiś czas także była nie równa praca na biegu jałowym. Momentami nawet przygasał. Oprócz tego z wydechu wydostawał się jakby bardziej niż normalnie biały dym.
Tydzień temu nagle z minuty na minutę zaczął tracić moc , oraz przy obrotach ok 2000 zaczynało trochę trząść autem. Finalnie ledwo dojechałem do domu.
Po oględzinach w warsztacie ( oraz chyba nie potrzebnej wymianie świeć oraz przewodu od odmy ) okazało się że jest niska kompresja w 4 cylindrze. Po próbie olejowej na tłoku w cylindrze podobno olej spłynął.
Przypuszczenia :
- uszkodzone pierścienie
- uszkodzony ( porysowany cylinder )
- pęknięty tłok
itp.

Właśnie czekam na miejsce w warsztacie. Naprawa podobno może wynieść ok 10000 zł lub inny silnik.
Ja tak jak kilku fachowców jesteśmy mocno zdziwieni, ponieważ furka ma 80 tyś przebiegu, 2013r z polskiego salonu. Poprzedni właściciel podobno plyny wymieniał zgodnie z zaleceniami producenta.

Byłem też zasięgnąć rady w ASO Volvo , ale oni twierdzą że nie bawią się w takie naprawy i wymieniają cały silnik ( 30-40 tyś zł ) :o

Dam znać za jakiś czas co dalej.
Ogólnie to jestem podłamany :/

Może miał ktoś już podobny problem ?

Awatar użytkownika
Lukceneus
Debeściak
Posty: 117
Rejestracja: 4 kwie 2021, o 13:58
Model: V40
Silnik: B4164S2 1.6
moc: 109KM 80kW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Lukasz

Re: [V40 1.6 T3 150KM 2014] Nierówna praca silnika i inne

Post autor: Lukceneus » 7 kwie 2022, o 08:24

krystiangl pisze:
6 kwie 2022, o 23:36
Cześć

U mnie przez jakiś czas także była nie równa praca na biegu jałowym. Momentami nawet przygasał. Oprócz tego z wydechu wydostawał się jakby bardziej niż normalnie biały dym.
Tydzień temu nagle z minuty na minutę zaczął tracić moc , oraz przy obrotach ok 2000 zaczynało trochę trząść autem. Finalnie ledwo dojechałem do domu.
Po oględzinach w warsztacie ( oraz chyba nie potrzebnej wymianie świeć oraz przewodu od odmy ) okazało się że jest niska kompresja w 4 cylindrze. Po próbie olejowej na tłoku w cylindrze podobno olej spłynął.
Przypuszczenia :
- uszkodzone pierścienie
- uszkodzony ( porysowany cylinder )
- pęknięty tłok
itp.

Właśnie czekam na miejsce w warsztacie. Naprawa podobno może wynieść ok 10000 zł lub inny silnik.
Ja tak jak kilku fachowców jesteśmy mocno zdziwieni, ponieważ furka ma 80 tyś przebiegu, 2013r z polskiego salonu. Poprzedni właściciel podobno plyny wymieniał zgodnie z zaleceniami producenta.

Byłem też zasięgnąć rady w ASO Volvo , ale oni twierdzą że nie bawią się w takie naprawy i wymieniają cały silnik ( 30-40 tyś zł ) :o

Dam znać za jakiś czas co dalej.
Ogólnie to jestem podłamany :/

Może miał ktoś już podobny problem ?
Jak wymieniał zgodnie z zaleceniami producenta to tak naprawdę nie wymieniał. Większości przypadków u ,,producenta" jest taka że do kolejnego serwisu i jeżeli sam nie dopilnujesz interwałów to zaczyna być problem. Nawet w nowych samochodach uważam że te 10k to maksimum. Nie mówię już o okresie ,,po dotarciu" :?
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 1.6 T3 150KM 2014] Nierówna praca silnika i inne

Post autor: Janek_wro » 7 kwie 2022, o 14:11

Może też być kwestia "nietrwałości" nowszych konstrukcji samochodów.
Może być kwestia, że poprzedni właściciel, nawet jak jechał do ASO, to mu tylko robili wpis w książkę serwisową, wystawiali FV, a olej 4 sezony latał ten sam. Nie mówię że tak musiało być, ale przykładowe przypadki z ASO VAGa są mi znane.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40 1.6 T3 150KM 2014] Nierówna praca silnika i inne

Post autor: Borysław » 7 kwie 2022, o 19:54

Dopóki nie zrzucą głowicy nic nie da się dokładnie powiedzieć. Ja obstawiam dziurę w tłoku albo cylindrze. Tam są takie zjeb... płaszcze wodne i górna część tuleji cylindra jest osłabiona. Części do Volvo się cenią a ten silnik był raczej w Fordzie Focusie.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

krystiangl
Posty: 2
Rejestracja: 1 gru 2021, o 00:02
Model: V40
Silnik: T3
moc: 150 KM
Rocznik: 2013
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Krystian

Re: [V40 1.6 T3 150KM 2014] Nierówna praca silnika i inne

Post autor: krystiangl » 7 kwie 2022, o 22:45

Borysław pisze:
7 kwie 2022, o 19:54
Dopóki nie zrzucą głowicy nic nie da się dokładnie powiedzieć. Ja obstawiam dziurę w tłoku albo cylindrze. Tam są takie zjeb... płaszcze wodne i górna część tuleji cylindra jest osłabiona. Części do Volvo się cenią a ten silnik był raczej w Fordzie Focusie.
Tak, podobno jest to silnik Ford'owski.
Myślisz że to co wymieniłeś to jest do naprawy ?
Dziura w tłoku to chyba jeszcze pikuś, ale z cylindrem to już chyba gorsza sprawa :/

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40 1.6 T3 150KM 2014] Nierówna praca silnika i inne

Post autor: Borysław » 8 kwie 2022, o 18:50

krystiangl pisze:
7 kwie 2022, o 22:45
Borysław pisze:
7 kwie 2022, o 19:54
Dopóki nie zrzucą głowicy nic nie da się dokładnie powiedzieć. Ja obstawiam dziurę w tłoku albo cylindrze. Tam są takie zjeb... płaszcze wodne i górna część tuleji cylindra jest osłabiona. Części do Volvo się cenią a ten silnik był raczej w Fordzie Focusie.
Tak, podobno jest to silnik Ford'owski.
Myślisz że to co wymieniłeś to jest do naprawy ?
Dziura w tłoku to chyba jeszcze pikuś, ale z cylindrem to już chyba gorsza sprawa :/
Podejrzewam ale mogę się mylić. Nie ma co gdybaćTrzeba zrzucić głowicę i wszystko będzie jasne.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”