Cześć,
Nieważne czy na benzynie czy na LPG, kiedy zmieniam bieg, to po wciśnięciu sprzęgła, obroty jeszcze przez chwilę (max pół sekundy) rosną. Tak jakby, auto z opóźnieniem reagowało na odpuszczenie gazu. Pedał gazu puszczam dokładnie w tym samym momencie, w którym wciskam pedał sprzęgła i w żadnym innym aucie, którym jeździłem przez całe swoje życie nie występował podobny problem (piszę to żebyście nie myśleli, że źle zmieniam biegi ).
Czy ktoś się z tym w swoim Volvo spotkał? Jest to bardzo irytujące i wymaga ode mnie zmiany nawyków przy zmianie biegów, dlatego szukam jakiegoś rozwiązania.
Z góry dzięki za pomoc.
[V40 1.8 2001] Opóźniona reakcja na odpuszczenie gazu
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 wrz 2021, o 21:29
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 120/163
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Katowice
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.8 2001] Opóźniona reakcja na odpuszczenie gazu
Jeśli przepustnica jest na linkę to sprawdź czy się nie przycina, czy chodzi płynnie w pancerzu
-
- Debeściak
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1.8 2001] Opóźniona reakcja na odpuszczenie gazu
A jak go przegazujesz na luzie to opadają płynnie do tych 750 czy zatrzymują się na chwilę "po drodze" ?
Miałem w poprzednim Volvo (1998 r. B4184S) taki motyw, ze po wciśnięciu sprzęgła do zmiany biegu lub na luz obroty rosły nawet do 3000. Straszne to było np. stojąc na skrzyżowaniu w oczekiwaniu na zielone.
Dodatkowo miałem to o czym wyżej przy gazowaniu na luzie obroty zatrzymywały się. Musiałem nieraz wyłączać silnik bo sie rozpędzał jak diesel po zassaniu oleju. Wszystko wymieniałem: silniczek krokowy, potencjometr przepustnicy, czujnik wału korbowego, odmę z przewodami, przewód podciśnienia idący do serwa hamulców + przegląd wszystkich wężyków powietrznych. Oprócz jednego miejsca, gdzie zajrzałem na końcu.
Mianowicie w okolicach prawej przedniej lampy jest filtr węglowy z elektrozaworem odpowiedzialnym za odprowadzanie par paliwa z baku do dolotu.
U mnie tam właśnie była spora nieszczelność i po jej usunięciu się uspokoiło.
Gdzieś też spotkałem się z opinią, że wypalone gniazda zaworowe mogą dawać takie objawy.
Miałem w poprzednim Volvo (1998 r. B4184S) taki motyw, ze po wciśnięciu sprzęgła do zmiany biegu lub na luz obroty rosły nawet do 3000. Straszne to było np. stojąc na skrzyżowaniu w oczekiwaniu na zielone.
Dodatkowo miałem to o czym wyżej przy gazowaniu na luzie obroty zatrzymywały się. Musiałem nieraz wyłączać silnik bo sie rozpędzał jak diesel po zassaniu oleju. Wszystko wymieniałem: silniczek krokowy, potencjometr przepustnicy, czujnik wału korbowego, odmę z przewodami, przewód podciśnienia idący do serwa hamulców + przegląd wszystkich wężyków powietrznych. Oprócz jednego miejsca, gdzie zajrzałem na końcu.
Mianowicie w okolicach prawej przedniej lampy jest filtr węglowy z elektrozaworem odpowiedzialnym za odprowadzanie par paliwa z baku do dolotu.
U mnie tam właśnie była spora nieszczelność i po jej usunięciu się uspokoiło.
Gdzieś też spotkałem się z opinią, że wypalone gniazda zaworowe mogą dawać takie objawy.
-
- Zbanowany
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lip 2021, o 08:17
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 200KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Kamil
Re: [V40 1.8 2001] Opóźniona reakcja na odpuszczenie gazu
Wyczyść przepustnice, mi pomoglo
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 cze 2021, o 10:41
- Model: V40
- Silnik: 1.8 122
- moc: Km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Slavek
Re: [V40 1.8 2001] Opóźniona reakcja na odpuszczenie gazu
Wydaje mi się, że to będzie to. Czy jest jakiś uniwersalny sposób na nasmarowanie takiej linki? Strzelam, że nie WD40.krzysio1108 pisze: ↑20 lut 2022, o 16:31Jeśli przepustnica jest na linkę to sprawdź czy się nie przycina, czy chodzi płynnie w pancerzu
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 wrz 2021, o 21:29
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 120/163
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Katowice
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.8 2001] Opóźniona reakcja na odpuszczenie gazu
Odepnij od przepustnicy unieś do góry i wlej tam jakiegoś smarowidła może być nawet WD 40. Poruszaj linką żeby na jak najwiekszym odcinku się nasmarowała i powinno chodzić chyba że gdzieś jest pancerz załamany to wtedy wymiana