Strona 1 z 2

[V40 1.8 122km 2003] drgania przy 120 w gore

: 18 mar 2022, o 06:41
autor: knifeman7
[V40 1.8 122km]
Witam, w mojej v40 ostatnio pojawił się problem. Przy jeździe 120 km/h wzwyż zaczyna mocno drgać kierownica i karoseria. Przy hamowaniu również odczuwalne jest bicie. Jednocześnie pojawiły się stuki przy zmianie biegów zwłaszcza przy wrzucaniu 1 i wstecznego ( już wcześniej ciężej się je wrzucalo). Dodam że niedawno mechanik rozbierał mi pół os bo bardzo stukala i jak ja ściągał to wylała się z niej woda. Poskładał, nałożył smar i bylo dobrze. Czy te drgania mają związek z ta polosia? Czy to może być skrzynia lub sprzęgło? Proszę o pomoc!

Re: [V40 1.8 122km 2003] drgania przy 120 w gore

: 18 mar 2022, o 10:32
autor: Lukceneus
Drgania na kierownicy mogą być też objawem ( jak u mnie ) odczepieniu się odważników z felgi. U mnie na feldze brakowało tych kilku gram i przy większych prędkościach było to po prostu odczuwalne, tak do 80 był spokój :? ;)

Odn. Skrzyni staraj się opisać w innym dziale bo jak to mawia regulamin jeden problem jeden post.

Ale być może kwestia groszowych spraw tzn. wybieraka.

Re: [V40 1.8 122km 2003] drgania przy 120 w gore

: 18 mar 2022, o 11:59
autor: krzysio1108
Może źle jest dokręcona półoś? Jedź do niego z powrotem i niech sprawdza co jest nie tak. Na odległość to ciężko stwierdzić

Re: [V40 1.8 122km 2003] drgania przy 120 w gore

: 18 mar 2022, o 20:01
autor: Piotr89
podstswa to sprawdzenie kół przodzie. jedz na wulkanizacie, wyważ koła przejedz się i zobacz czy ok.

Re: [V40 1.8 122km 2003] drgania przy 120 w gore

: 19 mar 2022, o 00:01
autor: Janek_wro
knifeman7 pisze:
18 mar 2022, o 06:41
Dodam że niedawno mechanik rozbierał mi pół os bo bardzo stukala i jak ja ściągał to wylała się z niej woda. Poskładał, nałożył smar i bylo dobrze.
Czekaj, ale jak? W przegubie półosi była woda, sobie tam stała? I sie wylała po otwarciu oslony? Toż to taki przegub sie nie nadaje do leczenia smarem, tylko do wymiany.
Chyba że czegoś nie rozumiem z tego co tu przeczytałem?

Dodatkowo do mozliwych ewentualnie powodów drgań dodać można:
Zużyte opony,
Pokrzywione obręcze kół, np wskutek jazdy po dziurach
Zapieczone klocki
Krzywe tarcze, np wskutek powyźszego

Re: [V40 1.8 122km 2003] drgania przy 120 w gore

: 19 mar 2022, o 06:19
autor: knifeman7
Dziękuję wszystkim za odzew ;)
Co do pół osi to mechanik stwierdził po rozebraniu jej że widział różne pół osie i ta wyglada całkiem dobrze. Stwierdził że da jej szanse żeby mnie w koszta narazie nie wciągać. Obczyscil i nalozyl smar. Zmierzył średnicę kulek i wszystkie miały 13mm. Po tej interwencji stukania już nie ma. Odnośnie wody w pół osi to sam nie wiedział skąd ona się tam wzięła.

Re: [V40 1.8 122km 2003] drgania przy 120 w gore

: 19 mar 2022, o 18:29
autor: zultigr
Co do drgań to polecam sprawdzić stan mocowań amortyzatorów. Miałem spore wibracje na kierownicy właśnie przy prędkośći powyżej 120. Efekt dodatkowo się nasilał jak przy tej prędkości zdejmowałem nogę z gazu.

Re: [V40 1.8 122km 2003] drgania przy 120 w gore

: 19 mar 2022, o 19:26
autor: knifeman7
Poduszki amortyzatorow były wymieniane jesienią i do czasu problemu z pół osia nie było tego.

Dodam że przy pokonywaniu progu bądź na jakiejś dziurze słychać chrupnięciem z prawej strony z przodu

Re: [V40 1.8 122km 2003] drgania przy 120 w gore

: 13 kwie 2022, o 18:15
autor: maysee
Dla mnie brzmi to jak poduszki przy skrzyni biegów. Mialem kiedys w Octavii takie objawy. Drgania kiery i całej budy od ok 80km/h, potem przerwa i potem od 120-130 w górę. Wyważanie kół, zbierzność - nic to nie dawało. Dopiero wymiana tych właśnie poduszek przy skrzyni, bo poduszki silnikowe były najpierw wymieniane i też nic nie dało. Jeśli to nie to, to sorry za spam.

Re: [V40 1.8 122km 2003] drgania przy 120 w gore

: 7 paź 2023, o 19:45
autor: Werti
Hej i jakie było rozwiązanie problemu,?
U mnie od zakupu auta, taki problem.
Zacząłem od wymiany Kół
Delikatna różnica
Potem Wymiana mocowań 1-2 partia była trafiona(KYB) i tylko pogorszyła sprawę
Sprawę wymiana na Lemfolder
Od zakupu były luzy na maglownicy
-wymieniona z pompą wspomagania (jeżdzi sie o niebo lepiej)
- jeden mechanik powiedział że mam luzy na półosi (po wymianie na stan ideał) - brak zmiany
-potem wymieniłem poduszki silnika dolne(gdyż zaczął pukać przy przyszpieszaniu) - po wymienianie nadal puka kolega mówi żeby wyjąc te poduszki i wypełnić je masą poliuretanową