[V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Zaawansowany
- Posty: 72
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
[V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?
Witam Państwa,
Otóż jakiś czas temu wymieniałem z tylu tarcze i chciałem zrobić tez reczny, jednak mechanik powiedział ze trzeba wymienić zaciski po ciekną.
Wczoraj przed nocnym postojem zaparkowałem i zaciągnąłem przypadkiem na noc hamulec ręczny.
Dziś, gdy wsiadlem do auta zauwazylem ze pedał hamulca wpada prawie w podłogę i łapie dopiero pod sam koniec. Jak podpompuje to dosłownie przez chwile jest Ok i dalej to samo. Dolalem płynu hamulcowego ale niestety nie pomogło. Pedał sprzęgła działa normalnie wiec raczej płyn jest Ok.
Czy hamulce się po prostu zapowietrzyly czy znowu czeka mnie grubsza naprawa??
Otóż jakiś czas temu wymieniałem z tylu tarcze i chciałem zrobić tez reczny, jednak mechanik powiedział ze trzeba wymienić zaciski po ciekną.
Wczoraj przed nocnym postojem zaparkowałem i zaciągnąłem przypadkiem na noc hamulec ręczny.
Dziś, gdy wsiadlem do auta zauwazylem ze pedał hamulca wpada prawie w podłogę i łapie dopiero pod sam koniec. Jak podpompuje to dosłownie przez chwile jest Ok i dalej to samo. Dolalem płynu hamulcowego ale niestety nie pomogło. Pedał sprzęgła działa normalnie wiec raczej płyn jest Ok.
Czy hamulce się po prostu zapowietrzyly czy znowu czeka mnie grubsza naprawa??
-
- Debeściak
- Posty: 372
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?
Tylne zaciski dobrze jest wstępnie zalać płynem przed montażem do auta.
Ze względu na budowę tłoczka (pusty wewnątrz) może dojść do utworzenia się w nim "bańki powietrza", której ciężko się pozbyć tradycyjnym odpowietrzaniem.
Ze względu na budowę tłoczka (pusty wewnątrz) może dojść do utworzenia się w nim "bańki powietrza", której ciężko się pozbyć tradycyjnym odpowietrzaniem.
-
- Zaawansowany
- Posty: 72
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?
Ale ja nie wymieniałem zacisków. Chciałem się dowiedzieć czy przy cieknących zaciskach podczas zaciągania ręcznego mogło się coś zapowietrzyc?
I czy w razie jakbym się zdecydował na wymianę to te zaciski KAMOKI będą Ok?
https://allegro.pl/oferta/kamoka-jbc031 ... 1376445854
I czy w razie jakbym się zdecydował na wymianę to te zaciski KAMOKI będą Ok?
https://allegro.pl/oferta/kamoka-jbc031 ... 1376445854
-
- Debeściak
- Posty: 372
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?
Tu się nie ma co dowiadywać tylko rób to jak najprędzej możesz.
Można też regenerować ale jak nie chcesz się z tym bawić to kupuj te z aukcji.
Będzie pasować na prawą stronę.barniak pisze: ↑5 cze 2022, o 18:14I czy w razie jakbym się zdecydował na wymianę to te zaciski KAMOKI będą Ok?
https://allegro.pl/oferta/kamoka-jbc031 ... 1376445854
-
- Zaawansowany
- Posty: 72
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?
A jakościowo jak ta Kamoka? Bo już tyle ostatnio włożyłem w auto (klima) ze dosłownie szukam to co najtańsze… chyba ze coś innego polecisz?
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?
Ustal lewe czy prawe koło. jak dolewałem płyn to znaczy ze ubywa. jak ubywa to będzie widać z której strony jest problem. jest kilka gumek w zacisku, jedna z nich moze puszczać. jak zaciągasz ręczny to porusza się ciegno przy zacisku. pod tym cięgnem w zacisku jest oring i on moze puszczać. na forum jest sporo o regeneracji zacisków, praca w miarę prosta i nieskomplikowana. co do firmy kamoka z tego co czytałem jest niskich polotów
-
- Debeściak
- Posty: 372
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?
Tu masz poradnik kolegi z forum.
https://youtu.be/333rCFtRdDE
Więc oceń czy dasz radę.
Jak nie to kupuj to na co Cię stać.
Na pewno jakiś czas pojeździsz.
https://youtu.be/333rCFtRdDE
Więc oceń czy dasz radę.
Jak nie to kupuj to na co Cię stać.
Na pewno jakiś czas pojeździsz.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?
W regeneracji tylnego zacisku najbardziej "tricky part" jest ściągnięcie pierścienia segera głęboko osadzonego w cylinderku. Zająć to może od 10 sekund (jak masz naszykowane narzędzie), do dwóch godzin (jak go nie masz, i próbujesz je wyrzeźbić z tego co jest pod rękąRobbie 70 pisze: ↑6 cze 2022, o 07:22Tu masz poradnik kolegi z forum.
https://youtu.be/333rCFtRdDE
Więc oceń czy dasz radę.
Jak nie to kupuj to na co Cię stać.
Na pewno jakiś czas pojeździsz.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 06:41
- Model: V40
- Silnik: 1.8 (115km)
- moc: 85kw
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Lipno
- imię: Wiktor
Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?
Oj z tym segerem jest zabawa też przerabialem to:/
Kolego, pamiętaj że układ hamulcowy jest najważniejszym układem w pojeździe zaraz po kierowniczym, i na tym nie ma co żałować i brać co najtańsze nie tędy droga..
Bo jak wyskoczy ci czerwony wykrzyknik na desce i pedał ci calkiem wleci w podłogę to same oczy do hamowania nie wystarczą.
Jeśli cieknie z zacisku to najprędzej z zimmeringu na wałeczku ślimaka od ręcznego,to miejsce najbardziej jest newralgiczne bo często przez syf brud zastaja się to co powoduje nie prawidłową pracę dźwigni hamulca ręcznego.
Częstym powodem tego stanu jest nieobecność sprężyny powrotnej na tylnim zacisku.
Nowe zaciski jak najbardziej to jest szybkie rozwiązanie bez tak zwanego" pie#$$lenia"
Jeśli chcesz bawić się regenerację org.zacisku nie ma problemu ale jest to czaso i praco chłonne..ale do zrobienia ..ja w swoim będę regenerował stare ( w drakenie na stronie sklepu możesz zobaczec mają wszystko co potrzebne)
Druga sprawa przewody hamulcowe co idą od pompy do zacisków na tył ,często jak nie naprwno są przepruchniale a już najbardziej w miejscu przy filtrze paliwa tam na tych zagięciach w podwoziu.
I one też mogą puszczać.Plyn hamulcowy jest hydroskppijny ciągnie wilgoć nie wymieniany robi spustoszenie w układzie .
Przewody ekastycZne lubią puchnąć a nie dopuszczalne jest jak już sparcieją i są popękane więc wymiana .
Jest wiele czynników elementów jak widzisz na miękki pedał ( zapowietrzony)
Można sprawdzić maszynowo czy układ trzyma ciśnienie.
A z własnej przygody powiem ci że mi na mieście przewód od pompy przepruchniał wywalił płyn hamulcy zero...naprawdę to nie jazda. Dlatego chłopie nie oszczędzaj na hamulcach na naprawach czy przeglądach ukl.hamulcowego bo możesz stracić nie daj boże życie swoje i innych użytkowników drogi takimi jacy są piesi.
Kolego, pamiętaj że układ hamulcowy jest najważniejszym układem w pojeździe zaraz po kierowniczym, i na tym nie ma co żałować i brać co najtańsze nie tędy droga..
Bo jak wyskoczy ci czerwony wykrzyknik na desce i pedał ci calkiem wleci w podłogę to same oczy do hamowania nie wystarczą.
Jeśli cieknie z zacisku to najprędzej z zimmeringu na wałeczku ślimaka od ręcznego,to miejsce najbardziej jest newralgiczne bo często przez syf brud zastaja się to co powoduje nie prawidłową pracę dźwigni hamulca ręcznego.
Częstym powodem tego stanu jest nieobecność sprężyny powrotnej na tylnim zacisku.
Nowe zaciski jak najbardziej to jest szybkie rozwiązanie bez tak zwanego" pie#$$lenia"
Jeśli chcesz bawić się regenerację org.zacisku nie ma problemu ale jest to czaso i praco chłonne..ale do zrobienia ..ja w swoim będę regenerował stare ( w drakenie na stronie sklepu możesz zobaczec mają wszystko co potrzebne)
Druga sprawa przewody hamulcowe co idą od pompy do zacisków na tył ,często jak nie naprwno są przepruchniale a już najbardziej w miejscu przy filtrze paliwa tam na tych zagięciach w podwoziu.
I one też mogą puszczać.Plyn hamulcowy jest hydroskppijny ciągnie wilgoć nie wymieniany robi spustoszenie w układzie .
Przewody ekastycZne lubią puchnąć a nie dopuszczalne jest jak już sparcieją i są popękane więc wymiana .
Jest wiele czynników elementów jak widzisz na miękki pedał ( zapowietrzony)
Można sprawdzić maszynowo czy układ trzyma ciśnienie.
A z własnej przygody powiem ci że mi na mieście przewód od pompy przepruchniał wywalił płyn hamulcy zero...naprawdę to nie jazda. Dlatego chłopie nie oszczędzaj na hamulcach na naprawach czy przeglądach ukl.hamulcowego bo możesz stracić nie daj boże życie swoje i innych użytkowników drogi takimi jacy są piesi.
-
- Zaawansowany
- Posty: 72
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?
Póki co odpowietrzylem hamulce, mechanik zdjął linke z ręcznego. Na dniach zamawiam nowe zaciski, niestety finanse mi nie pozwalają tego zrobić od razu… stwierdziłem ze nie ma sensu się bawić w regenerację bo pewnie i tak podobnie zapłacę jak za nowe. Dziekuje Panowie