[V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
DARO35
Debeściak
Posty: 217
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
Model: v40
Silnik: 1,8
moc: 115
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Polska
imię: daro

Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?

Post autor: DARO35 » 24 cze 2022, o 21:35

To już nie chodzi ile zapłacisz za te nowe zaciski bo napewno regeneracja (o ile jesteś ja w stanie wykonać samemu) wyjdzie taniej tylko prawda jest taka że możesz się napierniczyc przy tej regeneracji a korpus zacisku w newralgicznych miejscach będzie gdzieś uwalony i możesz mieć suprise po niedługim czasie od regeneracji że np. znów będzie ciekło lub np. zacisk nie będzie odbijał do końca po zwolnieniu z ręcznego-ja tak miałem że kupiłem po regeneracji z niby profesjonalnej firmy i lipa po około 2 latach przestał odbijać ręczny. Druga sprawa to taka że jakość tych zestawów naprawczych to jest powiedzmy średnia (chodzi mi o jakość gumy użytej do produkcji). Trzecia sprawa że jak zregenerujesz po taniosci bez wymieniania bebechów zacisku na nowe to może tak być ze leciutko nie cofający się tłoczek po zwolnieniu ręcznego będzie Ci podnosił spalanie a przy dzisiejszych cenach paliwa cała ta oszczędność pójdzie - wiadomo gdzie :lol:. REASUMUJAC: ZACISKI NOWE I CO NAJMNIEJ Z ŚREDNIEJ PÓŁKI - JAK NIE MASZ KASY TO POŻYCZ ALE NIE OSZCZĘDZAJ NA HAMULCACH BO TO OSZCZEDNOSC POZORNA. Pozdro dla Ciebie i wszystkich użytkowników forum.

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?

Post autor: Borysław » 24 cze 2022, o 22:32

Te gówniane zaciski mają to do siebie, że po regeneracji niewiele się zmienia.Po krótkim czasie znowu się pocą i zapowietrzają a dźwignia ręcznego zapieka.W obudowie robi się owal.Można zakładać te miedziane tulejki, nowe sworznie itp. ale to na krótką metę.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
boloate
Początkujący
Posty: 56
Rejestracja: 10 kwie 2014, o 19:00
Model: S40
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Pawłowice
imię: Krystian

Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?

Post autor: boloate » 25 cze 2022, o 17:49

Fakt jest taki że te zaciski idealne nie są, głowną wadą są rdzewiejące i wyrabiające się sworznie ręcznego. Przez które ręczny się blokuje a oring nie potrafi uszczelnić nierówności ale ta konstrukcja jest jedną z najczęściej wykorzystywanych w motoryzacji, regeneracja ich jest względnie prosta, jedyne specjalistyczne narzędzie jakie jest potrzebne to szczypce segera długie i wygięte. Wymiana samych gumek tu zazwyczaj nie wystarczy należy wymieniać kpl. Gumki + tuleja mosiężna i sworzeń ręcznego

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?

Post autor: Borysław » 25 cze 2022, o 23:18

Wymień na nowe, bo nawet oryginały po tylu latach są wadliwe i nie kupuj regenerowanych. Na ośce robi się elipsa i można sobie je regenerować do woli a i tak będą albo zapowietrzone albo będzie leciał płyn.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
boloate
Początkujący
Posty: 56
Rejestracja: 10 kwie 2014, o 19:00
Model: S40
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Pawłowice
imię: Krystian

Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?

Post autor: boloate » 28 cze 2022, o 22:50

Ta oś też jest wymienna Nazywa się to "sworzeń zacisku 10mm" na allegro koszt od 14zł do tego gumki z tuleją koszt około 20 zł i trochę zabawy z rozbieraniem, moim zdaniem warto zregenerować oryginały jest inna jakość żeliwa. Zauważ że do regeneracji nie przyjmą ci zamienników bo wiedzą że to jest badziew.
Jeżeli zregenerujesz kompleksowo to na pewno posłużą ci tak długo jak zamiennik (w końcu to te same gumki) a kosz zdecydowanie mniejszy.

Awatar użytkownika
DARO35
Debeściak
Posty: 217
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
Model: v40
Silnik: 1,8
moc: 115
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Polska
imię: daro

Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?

Post autor: DARO35 » 29 cze 2022, o 19:17

boloate pisze:
28 cze 2022, o 22:50
Ta oś też jest wymienna Nazywa się to "sworzeń zacisku 10mm" na allegro koszt od 14zł do tego gumki z tuleją koszt około 20 zł i trochę zabawy z rozbieraniem, moim zdaniem warto zregenerować oryginały jest inna jakość żeliwa. Zauważ że do regeneracji nie przyjmą ci zamienników bo wiedzą że to jest badziew.
Jeżeli zregenerujesz kompleksowo to na pewno posłużą ci tak długo jak zamiennik (w końcu to te same gumki) a kosz zdecydowanie mniejszy.
Tak zgadza się ta oś to sforzeń zacisku tylko że ten element łaczy się z mechanizmem samoregulatora zacisku i lepiej w tym nie grzebać czytaj przekladac tylko kupić cały nowy, gotowy samoregulator (mechanizm że sworzniem) a to już koszt ponad 50 zł spokojnie. Mało tego wyrobic się moze właśnie korpus w tym miejscu bądź korpus może mieć uszkodzenia od strony uszczelek tłoczka - weźmy pod uwagę fakt, że nie wiemy w jakim jest stanie ten niby oryginał bo przecież mógł być po jednej regeneracji a ta może być juz np. druga - wątpię żeby kolega co na problem w tym temacie znał dogłębnie historie napraw (zwłaszcza zacisków) auta używanego które zakupił. Tak więc moim zdaniem zakup NOWYCH ZACISKÓW.

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?

Post autor: Borysław » 29 cze 2022, o 21:03

boloate pisze:
28 cze 2022, o 22:50
Ta oś też jest wymienna Nazywa się to "sworzeń zacisku 10mm" na allegro koszt od 14zł do tego gumki z tuleją koszt około 20 zł i trochę zabawy z rozbieraniem, moim zdaniem warto zregenerować oryginały jest inna jakość żeliwa. Zauważ że do regeneracji nie przyjmą ci zamienników bo wiedzą że to jest badziew.
Jeżeli zregenerujesz kompleksowo to na pewno posłużą ci tak długo jak zamiennik (w końcu to te same gumki) a kosz zdecydowanie mniejszy.
Chodzi mi o obudowę zacisku.Pomimo, ze siedzi tam mosiężna tulejka, jeżeli nikt tam nie zaglądał długi czas, nic już nie da się zrobić. Przerabiałem temat dogłębnie i z resztą nie tylko ja.Sam sworzeń jakoś bardzo się nie wyrabia ale powstają tam wżery.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?

Post autor: Borysław » 29 cze 2022, o 21:05

DARO35 pisze:
29 cze 2022, o 19:17
Tak zgadza się ta oś to sforzeń zacisku tylko że ten element łaczy się z mechanizmem samoregulatora zacisku i lepiej w tym nie grzebać czytaj przekladac tylko kupić cały nowy, gotowy samoregulator (mechanizm że sworzniem) a to już koszt ponad 50 zł spokojnie.
Tam nie ma filozofii. Tego nie da się źle złożyć, bo są otwory i wypustki różnej średnicy. Nowe zaciski, to jest najlepsza opcja ale nie te z najniższej półki.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
boloate
Początkujący
Posty: 56
Rejestracja: 10 kwie 2014, o 19:00
Model: S40
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Pawłowice
imię: Krystian

Re: [V40 1.9D 115 km] zapowietrzone hamulce ?

Post autor: boloate » 30 cze 2022, o 22:25

Oczywiście że nowe są najlepszą opcją ale tak jak piszesz nie te z najniższej półki, niestety cena nowych porządnych jest dość wysoko, a regenerowane przez firmę kogucik to też słaba opcją, ja piszę poprostu ze swojej perspektywy, ja robię wszystko sam (takie hobby ;) ) wykonałem taka regenerację kompletna z cynkowaniem jestem z tego zadowolony. A koszt całego nowego samoregulatora 50 zł to i tak nie tak dużo jeśli weźmiesz pod uwagę fakt że jest nowy. I zdaje sobie sprawę że nie wszyscy mają czas i chęci na taką zabawę, więc jeśli ktoś oddaje auto do mechanika to przyznaje że tylko wymiana na nowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”