[V40 1.8 98r] Hamulec reczny
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 sty 2022, o 20:01
- Model: V4p
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Ludwin
- imię: Kuba
[V40 1.8 98r] Hamulec reczny
Od pewnego czasu mam problem z recznym. Na poczatku dzialal, ale w pewnym momencie przestal odbijac, wszedlem pod samochod i byl zaciśnięty ale nie lapal. Kiedy odbilem linki stukajac w nie, jedna puscila i lapie ale nie odbija do konca, druga trzyma, ale nie lapie i nie da rady jej ruszyc, nie ma sprezyn na zaciskach. Wydaje mi sie ze byc powinny, jak moge to naprawic?
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.8 98r] Hamulec reczny
wyjaśnij to powyżej, bo nie wiadomo o co chodzi.
w ogóle nie wiem co trzyma, co łapie, itd.
To możesz mieć korozję w pancerzu. Przetestuj czy linki się poruszają swobodnie, odpięte od zacisków.
linki nie da rady ruszyć? to wymiana.
Pokaż lepiej zdjęcia.
Może ktoś robił chałupniczo regenerację i pogubił sprężyny.
Bo raczej korozja sprężyn na wylot nie zje, to zbyt dobra stal.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 sty 2022, o 20:01
- Model: V4p
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Ludwin
- imię: Kuba
Re: [V40 1.8 98r] Hamulec reczny
Szczeki( nie wiem jak to nazwac) byly w takiej pozycji, ze reczny powinien trzymac, ale nie trzymal. Po odbiciu jednej szczeki pracuje poprawnie ale nie chce odbic do konca, druga stoi w pozycji takiej jakby byl zacisniety hamulec ale nie lapie.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.8 98r] Hamulec reczny
Hamulec nożny prawidłowo hamuje na tylnych kołach? Przejedź się na ścieżkę diagnostyczną gdzieś.
Możesz mieć zaciski nadające się do regeneracji, w tym samoregulatory... Dużo możesz mieć, jesli ktoś już tam rzeźbił i elementów brak...
Możesz mieć zaciski nadające się do regeneracji, w tym samoregulatory... Dużo możesz mieć, jesli ktoś już tam rzeźbił i elementów brak...
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 217
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: [V40 1.8 98r] Hamulec reczny
Masz przedlifta a w przedliftach nie było sprężyn - taki defekt naszych furek dopiero polift zyskał sprężyny bo się konstruktorzy kapli ze coś poszło ewidentnie nie tak . Generalnie luzuj ręczny przy dźwigni i patrz jak linki pracują zdjęte z zacisku - jak stoją, albo się zacinają to albo korozja linek albo jak u mnie postrzępiona linka/linki w pancerzu i też będzie lipa - jeśli natomiast to nie będą linki to posypały się zaciski/zacisk w środku bo tam jest mechanizm odpowiedzialny za cofanie ręcznego.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.8 98r] Hamulec reczny
dobrze wiedzieć, że lifting dotyczył też takich drobiazgów
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 217
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: [V40 1.8 98r] Hamulec reczny
Z tego co piszesz o zaciskach to już możesz szukać nowych albo dla opcja dla wytrwałych pokusić się o regenerację. Dla pewności linki też bym zmienił. Sory ze tak brutalnie pisze ale przerabiałem to u siebie - sytuację uzdrowiła dopiero wymiana linek i nowe zaciski tył. A jak bawiłem się w smarowanie linek itp. czary to mnie tylko k...ica strzelała i też tak było że reczny albo się cofną) po zwolnieniu dźwigni albo nie i tak co parkowanie to loteria a jak się trafiło że nie puścił to jajecznicę na feldze/felgach można było smażyć .
Na pocieszenie powiem Ci ze podobno pasują zaciski od polifta do przedlifta (choć to trzeba jeszcze sprawdzić bo jak kupilem takie jak były w oryginale) i wtedy miałbyś te sprężynki(tylko wtedy jak poliftowe to prawa i lewa strona od razu komplet) - to tak na marginesie jak byś już miał wymieniać to możesz się zainteresować (mi się nie chciało i założyłem zaciski przedliftowa)
-
- Początkujący
- Posty: 56
- Rejestracja: 10 kwie 2014, o 19:00
- Model: S40
- Silnik: 1.9
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Pawłowice
- imię: Krystian
Re: [V40 1.8 98r] Hamulec reczny
Kurcze smarowanie linek to trochę marny pomysł jeśli ci łapie linkę to tylko wymiana na nową. A to sprawdzisz tylko jak pisali poprzednicy, luzując linkę przy dźwigni ręcznego następnie ściągasz z zacisku i próbujesz ruszać. Jakiekolwiek blokowanie linki w pancerzu to kwalifikuje ja do wymiany. Linka musi pracować na sucho.
Znów z zaciskami to już inna bajka, jeśli blokuje ci zacisk najczęstszą przyczyną jest korozją ośki z samoregulatora, no i tu już kilka szkół ja jestem za regeneracja ale kompleksową czyli gumki tłoczek oś lub cały samoregulatora oraz tuleja mosiężna. Tylko wtedy ma to sens.
Jak ściągniesz linki sprawdź odrazy zaciski czy pracują płynnie, samoregulatora pracuje w obie strony można to sprawdzić odkręcając śrubkę torx trzymająca uchwyt linki który jest jednocześnie odbojem samoregulatora.
Jeśli zacisk pracuje bez zacięć a pomimo to nie uchwyt nie opiera się na ograniczniku to nie jest żadną tragedia poprostu może być żle nabita na oś, co nie jest wielkim problemem. Najważniejsze żebyś sprawdził który element ci blokuje.
Znów z zaciskami to już inna bajka, jeśli blokuje ci zacisk najczęstszą przyczyną jest korozją ośki z samoregulatora, no i tu już kilka szkół ja jestem za regeneracja ale kompleksową czyli gumki tłoczek oś lub cały samoregulatora oraz tuleja mosiężna. Tylko wtedy ma to sens.
Jak ściągniesz linki sprawdź odrazy zaciski czy pracują płynnie, samoregulatora pracuje w obie strony można to sprawdzić odkręcając śrubkę torx trzymająca uchwyt linki który jest jednocześnie odbojem samoregulatora.
Jeśli zacisk pracuje bez zacięć a pomimo to nie uchwyt nie opiera się na ograniczniku to nie jest żadną tragedia poprostu może być żle nabita na oś, co nie jest wielkim problemem. Najważniejsze żebyś sprawdził który element ci blokuje.
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 sty 2022, o 20:01
- Model: V4p
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Ludwin
- imię: Kuba
Re: [V40 1.8 98r] Hamulec reczny
W zaciski blokuje sie ta czarna częsc z jednej strony z drugiej chodzi luzno ale nie odbija do konca, wydaje mi sie, ze linki sie nie blokuja
https://i.imgur.com/qCFBfm0.jpg?2
https://i.imgur.com/qCFBfm0.jpg?2
-
- Początkujący
- Posty: 56
- Rejestracja: 10 kwie 2014, o 19:00
- Model: S40
- Silnik: 1.9
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Pawłowice
- imię: Krystian
Re: [V40 1.8 98r] Hamulec reczny
Ta czarna cześć właśnie jest nabita na oś jeśli się blokuje to musisz zacisk regenerować, do regeneracji potrzebne są specjalne długie i wygięte szczypce do pierścieni segera. Bez nich to jest mordega. Każdy warsztat zaleci ci wymianę na nowy i z tym napewno sobie poradzisz sam. Przy okazji dobrze jest wymienić przewody elastyczne na nowe.